Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17896
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:39

Wij kunnen testen via het lab wat mijn man gebruikt.
Maar dat is echter alleen voor met name zeelui en zakenmensen.

TamaraFloor
Berichten: 835
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:20

Inderdaad voor zekerheid. Mocht er op vakantie iets gebeuren zoals alles op slot heeft een reis organisatie de plicht je terug te halen.
Ook wij waren niet duur uit. Ik dacht 1500 met 2 personen all inclusief met een swimup room! En dus inclusief vliegen en transfer en koffers voor 8 dagen.
Al hadden wij er een auto bijgeboekt nog. Dat kostte ook maar 140 euro voor 8 dagen.
Wel ben ik blij dat we met een goede organisatie geboekt hebben en dus niet bang hoeven te zijn dat we het geld niet terug krijgen.
De afgelopen 4x die vorig jaar geannuleerd waren werd ook goed geregeld!

Electra63

Berichten: 17896
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:44

Ik had het geld van mijn voucher van Tui heel snel terug.
Op het geld van Sunweb, was ook in 1e instantie een voucher, zit ik nog te wachten.
Dat moet wel nu eigenlijk binnen zijn.

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:06

Nog nieuws uit Griekenland?
Grenzen nog steeds open op 14 mei? :)

Arcodavella
Berichten: 555
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:31

Mijn vriend had het erover dat horeca, binnen en terras, en winkels weer open zijn. Toeristen hoeven geen sms te sturen / formulier in te vullen als ze de deur uitgaan, burgers nog wel. Al deze maatregelen zijn ter voorbereiding op toeristenseizoen, dus ja: denk dat die 14 mei nog staat?

Suor

Berichten: 969
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 07:07

Volgens mij staat 14 mei inderdaad nog! Ik las dat de georganiseerde stranden per 8 mei open gaan.

Er liggen in Griekenland nog wel flink wat mensen op de IC las ik en het aantal sterfgevallen per dag ligt ook fors hoger dan in Nederland. Zo goed gaat het daar dus eigenlijk ook nog niet...

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 07:32

Ja ik las ook dat de besmettingen best nog hoog waren daar. Kon alleen geen onderscheid vinden tussen het vaste land en de eilanden. Wellicht dat het op de toeristische eilanden minder erg is?

Suor

Berichten: 969
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:08

Dat zou best kunnen inderdaad! Het was steeds rond Athene en meer in het noorden hoog met de besmettingen. Ze wilden ook op de eilanden zorgen dat iedereen daar gevaccineerd is. Ik weet niet hoe het daar nu mee staat.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:24


Electra63

Berichten: 17896
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:09

Cinderella schreef:
Het reisadvies van veel Griekse eilandan is aangepast. :) https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Wel code oranje, maar geen verplichte test en thuisquarantaine. Jammer dat Zakynthos er niet bij staat. Hopelijk volgt die nog. ;(


Ik heb mijn hoop gezet op een lastminute in juni naar Zakynthos.
Persoonlijk maakt mij niet uit, waar naar toe. Maar mijn dochters willen graag naar Zakynthos.

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 14:23

Weet iemand trouwens hoe dat zit, als de verplichte PCR-test positief is? Krijg je dan je geld terug?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:42

Fitzroy schreef:
Weet iemand trouwens hoe dat zit, als de verplichte PCR-test positief is? Krijg je dan je geld terug?


Het geld dat je hebt betaald voor de vakantie? Volgens mij niet. Althans, vorig jaar was dat niet zo bij Transavia, Corendon en Tui. Ik kan me wel voorstellen dat ze wellicht met je meedenken en dat je bijvoorbeeld mag omboeken als je positief getest blijkt te zijn. Het is alleen niet zo dat je er 'recht op hebt' om het zo te zeggen. :)

Electra63

Berichten: 17896
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:45

Fitzroy schreef:
Weet iemand trouwens hoe dat zit, als de verplichte PCR-test positief is? Krijg je dan je geld terug?


Daar ben ik ook benieuwd naar.
Wij gaan met 5 of 7 volwassenen.
Wat als er 1 positief is en dan niet mee kan.....

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 14:47

Ik ga dan wel alleen maar ik zou het toch flink zuur vinden als ik dan mijn geld kwijt zou zijn.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:30

Dat is zeker zuur. Aan de andere kant vind ik ook niet dat een reisbureau ervoor hoeft op te draaien als iemand corona blijkt te hebben. Ik denk dat de meeste reisbureaus de beroerdste niet zijn en echt wel meedenken over een oplossing waar beide partijen blij mee zijn. :j
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 07-05-21 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 15:38

Nee, maar dat betekent dus dat ik bv. nu mijn geld terug vraag van verleden jaar ipv de voucher te gebruiken. Want ik ben eind juni echt nog niet 2 X gevaccineerd. Dus dan een verplichte PCR-test. Ik vind dat dan te tricky om te boeken.

Suor

Berichten: 969
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:36

Hoe zouden ze dat met de eilanden zonder test/quarantaineplicht zien... Op veel van deze eilanden is geen vliegveld of iig niet met een rechtstreekse vlucht naar Nederland Dus als je dan via Pireaus reist/Athene vliegt, moet je denk ik alsnog testen/in quarantaine?

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 21:20

Ja, dat lijkt me wel. Dus niet via Athene vliegen :+ Maar Mykonos pakken en met de ferry verder.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:46

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 mei de eerste vlucht van Corendon vertrekt.

Komende week zou daar meer nieuws over moeten zijn..

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:09

Wij zijn weer terug in Nederland. Beide keren rechstreeks met Transavia en vliegtuig nauwelijks gevuld. Bij het inchecken werd beide keren streng gecontroleerd op de negatieve pcrtest verklaring.
De terrassen mochten op Kreta direct na Pasen weer open tot 23.00 uur, zonder muziek. Strandbedjes mogen officieel pas vanaf morgen, ook zonder muziek, maar ze stonden er hier en daar al wel.
Veel Kretenzers kijken reikhalzend uit naar 15 mei, als de toeristen weer mogen komen!

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:11

Lotus83 schreef:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 mei de eerste vlucht van Corendon vertrekt.

Komende week zou daar meer nieuws over moeten zijn..


Dat is snel als Rutte en de Jonge het nog niet weten.
Ik hoop het. Maar ik hoop ook dat het dan echt veilig is.
Voor iedereen op alle bestemmingen.

Als het echt oké is willen wij misschien nog wel in juni.

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:14

Fijn albertina! Wij vliegen ook rechtstreeks met transavia op 19 mei. Had je ook een coronatest gedaan voor de terug weg?

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:33

Albertina71 schreef:
Wij zijn weer terug in Nederland. Beide keren rechstreeks met Transavia en vliegtuig nauwelijks gevuld. Bij het inchecken werd beide keren streng gecontroleerd op de negatieve pcrtest verklaring.
De terrassen mochten op Kreta direct na Pasen weer open tot 23.00 uur, zonder muziek. Strandbedjes mogen officieel pas vanaf morgen, ook zonder muziek, maar ze stonden er hier en daar al wel.
Veel Kretenzers kijken reikhalzend uit naar 15 mei, als de toeristen weer mogen komen!


Hoe was het met het huis? Op schema?

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:42

raket schreef:
Lotus83 schreef:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 mei de eerste vlucht van Corendon vertrekt.

Komende week zou daar meer nieuws over moeten zijn..


Dat is snel als Rutte en de Jonge het nog niet weten.
Ik hoop het. Maar ik hoop ook dat het dan echt veilig is.
Voor iedereen op alle bestemmingen.

Als het echt oké is willen wij misschien nog wel in juni.


Ik heb het van iemand die heel dicht "bij het vuur" zit.

Kreeg daar gisteravond bericht van.
Meer weet ik ook niet

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:35

raket schreef:
Hoe was het met het huis? Op schema?

Helemaal op schema ligt het niet, het had met Pasen klaar kunnen zijn! Maar dat is vooral gekomen doordat wij er een tijd niet naartoe konden door Covid.

Sinds februari gaat de bouw weer vlot door. Het is de bedoeling dat dinsdag de nieuwe trap (de oude kon echt niet) en de dekvloeren gestort worden. Het steenwerk op de buitenmuren is bijna klaar, daarna kunnen ze gaan voegen. De loodgieter en electricien zijn klaar met hun voorbereidingen, dus nu kan het afwerken beginnen *\o/*