Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:36

Oh echt prachtig. Heb meteen heimwee.

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:52

Laatste dag hier, het weer is verdrietig dat we gaan...

Er wordt hier nu nog meer opgeruimd en gesloten, bij het hotel halen ze wat parasolletjes weg.

Gisteren mooi weer gehad en rondje over het andere schiereiland gereden! Fantastisch, maar ook weer leeg, leger nog dan hier.


Afbeelding

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:28

Jammer Raket. Hoop echt dat we zaterdag er naar toe kunnen. Ziet erg mooi uit

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:39

Pfff nou dat snap ik. Ik wil misschien nog in de herfstvakantie weg, maar twijfel of het een goed idee is...

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:40

Het ziet er echt prachtig uit.
Zo jammer dat het mij niet is gelukt daarheen om te boeken

Donderdag vlieg ik naar Portugal

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:11

Ik wil volgende week misschien nog een paar dagen weg met mn man, nu is Griekenland wat mij betreft een van de opties. Vooral oost is het nog redelijk weer volgende week. Ik ken alleen het binnenland helemaal niet. Ik zou graag mooie historische gebouwen willen zien maar ook naar het strand kunnen. Nog tips? Hoeft niet allemaal op dezelfde plek te zijn, liever zitten we dan aan een rustige kustplaats met een uur rij afstand naar een stad bijvoorbeeld. Door mijn gezondheid kan ik niet hele dagen rondslenteren, dus het hoeft ook niet week vullend te zijn zeg maar.

Electra63

Berichten: 17854
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:31

Je zou omgeving van Parga kunnen doen?
Of Nafplion?
Of de Atheense Riviera? Met minder strandweer heb je genoeg daar te doen en te zien.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:43

Ja ik zat al te kijken rond Athene. Bedankt voor de tips. Nafplio ga ik ook eens kijken, Parga is me te noord west, ik denk dat ik wil proberen wat meer oost te gaan want het weer is daar gewoon beter :P Zuid trouwens ook wel zag ik. Er is zoveel haha. Zat nu al even te oriënteren bij de Chalkidiki eilanden, ken je die omgeving ook?
Normaal zoek ik niet te toeristisch op, maar in dit geval zal dat niet zoveel uitmaken want het zal rustig zijn en er zullen veel dingen dicht zijn. Dus in dit geval, hoe drukker hoe beter :P

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:46

Galaxidi is heel erg leuk.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:58

Ga ik ook eens kijken. Ik vind het wel heel dubbel om te gaan ivm corona, maar ik wil zooooo graag even ontspannen, even weg. Mijn wereld is heel klein door mijn ziekte, ik wil daar even aan ontsnappen.

Electra63

Berichten: 17854
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:06

Earth schreef:
Ja ik zat al te kijken rond Athene. Bedankt voor de tips. Nafplio ga ik ook eens kijken, Parga is me te noord west, ik denk dat ik wil proberen wat meer oost te gaan want het weer is daar gewoon beter :P Zuid trouwens ook wel zag ik. Er is zoveel haha. Zat nu al even te oriënteren bij de Chalkidiki eilanden, ken je die omgeving ook?
Normaal zoek ik niet te toeristisch op, maar in dit geval zal dat niet zoveel uitmaken want het zal rustig zijn en er zullen veel dingen dicht zijn. Dus in dit geval, hoe drukker hoe beter :P


Als je vooral cultuur wil bekijken en dingen doen is de omgeving van Athene het best.
Of anders Thessaloniki, maar is wel al een stuk noordelijker.

Waarom ha je niet naar Kreta? En dan omgeving Rethymnon en Chania?
Stuk zuidelijker en van alles te zien en te doen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:14

Ís Kreta niet code oranje?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:18

NatasjavE schreef:
Ís Kreta niet code oranje?

Helaas wel, anders boekte ik NU tickets :+

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:48

Chalkidiki is zeker mooi. Ben er nu. Wel veel dicht maar echt een super hotel. Vanaf morgen 3 dagen een auto geregeld. Omgeving moet erg mooi zijn.

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:53

Chalkidiki weinig cultuur, wel mooie natuur, zie mijn verslag aantal posts terug.
Weinig toeristen en veel dicht. En met weer kun je oech hebben. Maar wij hadden het erg leuk!

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:41

Ah ok, ik wil wel wat cultuur zien, daarom wil ik juist naar het vaste land :) Dan toch wat meer kijken voor de omgeving Athene oid. Binnen een uur rijden zeg maar, dat is nog prima.

Delphi ligt bijv in de buurt van Galaxidi, dat zou ik dan een mooie combi vinden. Vanuit daar kun je nog een dagje roadtrippen naar Athene of naar Olympus :D toch? :P

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:29

Bij chalkidiki was olynthos wel interessant en thessaloniki, maar dat was erg druk en veel musea gesloten, dus je moet het met name buiten zoeken.

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 06:37

Ik zou zelf een kleine rondreis maken over de Peloponnesos. Met Korinthe, Olympia, Nafplio, Epidavros en Mycene. En dan bv in Tolo naar het strand.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:50

Als je dat rondje doet, zeker ancient Messini niet overslaan. Is écht prachtig. Ligt vlakbij Kalamata.

Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:00

Ik zou inderdaad richting Nafplio gaan! Van de zomer ook weer geweest en is toch wel een hele leuke stad! En genoeg in de buurt om mee te combieren.

Vanuit Athene kun je ook nog naar beneden richting Sounio en de tempel van Poseidon.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:30

Top, wat fijn dat jullie allemaal zo leuk reageren, dat helpt me echt wat meer richting te krijgen waar we heen kunnen gaan.

baudyh

Berichten: 4289
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:33

Earth schreef:
Ga ik ook eens kijken. Ik vind het wel heel dubbel om te gaan ivm corona, maar ik wil zooooo graag even ontspannen, even weg. Mijn wereld is heel klein door mijn ziekte, ik wil daar even aan ontsnappen.


Zolang het “geel” is waar je heen gaat zou ik me daar niet schuldig om voelen hoor. Luisteren niet naar alle negatieve mensen. Gewoon lekker je gevoel volgen.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:01

baudyh schreef:
Earth schreef:
Ga ik ook eens kijken. Ik vind het wel heel dubbel om te gaan ivm corona, maar ik wil zooooo graag even ontspannen, even weg. Mijn wereld is heel klein door mijn ziekte, ik wil daar even aan ontsnappen.


Zolang het “geel” is waar je heen gaat zou ik me daar niet schuldig om voelen hoor. Luisteren niet naar alle negatieve mensen. Gewoon lekker je gevoel volgen.

Heel erg bedankt voor je reactie. Mijn man en ik hebben er zoveel behoefte aan, en we voelen allebei wel dat het wel de moeite waard is. Vind dan met het vliegtuig gaan ook wel spannend, maar tot nu toe hoor je nog weinig over besmettingen in vliegtuigen.
Denk wel dat we vandaag of morgen dan gaan boeken, ik weet niet wat de eisen zijn voor vluchten momenteel. Coronatest of niet oid.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:07

Mijn ouders zitten momenteel in Assini (net buiten Tolo/Nafplio), en vooral mijn moeder zegt dat ze zich er veiliger voelt dan in Nederland :) Dus zou je zeker niet schuldig voelen. Zeker in die omgeving zijn de besmettingen ook gewoon laag. Dat is dan wel in hun eigen huis, maar toch.

Ik ben bevooroordeeld trouwens, maar zou zeker omgeving Nafplio echt aanraden :D

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:16

Haha dank je. Mijn man loopt nu even te stoeien met werk. Hij kan eigenlijk niet de hele week weg, dat is wel heel jammer. Wat me opvalt is voor wat ik zover zie, dat op Athene vliegen duurder is dan op Thessaloniki. Als we voor een paar dagen nog een goedkoop ticket kunnen fixen ga ik voor 5 dagen ook prima even die kant op. :P