Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:17

_Mel schreef:
|( |( |(
Wat een drama dit... seizoen in één klap voorbij.
En mijn moeder zou morgen komen |( Had geboekt bij Sunweb, gisteravond al meteen mailtje dat het gecanceld is.

Corendon annuleert alles voor de rest van het seizoen.. zou er niet vanuit gaan dat je met Sunweb nog kan na 27 September, vraag me af waar zie die datum op gebaseerd hebben.


Nee ik denk het ook niet dat het kan maar ja.. ik zal het hier nu mee moeten doen.. ze annuleren nog niet -O-

Heftig voor jullie Mel :(

scooby09

Berichten: 2215
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:31

Zit op Lefkas...echt rustig was het hier.
Plaatselijke supermarkt thuis drukker.
We hebben nog niks gehoord van Tui

Zit nog aan het zwembad genieten gewoon maar en wachten wel af..
Wel heel bijzonder nu ineens naar oranje.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:47

Corendon heeft vluchten omgezet naar vliegen vanaf Munster

Ηeb niet alles bekeken maar sowieso vanaf 1 oktober

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 13:20

Daar zat ik dus ook net naar te kijken. Maar blijft dat het advies oranje is. En dat is voor je reisverzekering weer lastig. En je moet in quarantaine na afloop.

Balen Mel. Maar misschien kan je moeder via Preveza reizen? Transavia blijft daarop vliegen. En ik weet zeker dat er op de vlucht van zaterdag een plek vrij is :+

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:27

Transavia vliegt waarschijnlijk komende twee weken ook nog gewoon op Zakynthos, dus opzich zou dat geen probleem moeten zijn, en idd Preveza of via Athene is ook altijd een optie.
Maar wat je zegt, het probleem is de quarantaine.. mijn moeder kan niet ná haar verblijf hier nog eens 10 dagen wegblijven van haar werk.

En het slaat gewoon nergens op dit reisadvies nu... ik had het al verwacht nadat gistermiddag de UK kwam met verplichte quarantaine.. Ik zei nog tegen mijn man, dat ik zéker wist dat de Nederlandse overheid nu ook iets zou gaan doen. Nog geen paar uur later was het al zover :( :(

Alleen het feit al dat Athene nog wel gewoon op ‘geel’ staat. Juist daar zijn de meeste besmettingen.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 13:33

Ja, houd maar op. Ik vind het ook belachelijk. Op Lefkas is geen enkele besmetting 8)7

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:42

Ik vind het ook bezopen. En voor jullie extra naar mel!

Wij boekten ook een eiland met het idee dat er gebieden op oranje gaan. In een periode dat de jeugd weg is. En nu worden álle eilanden over 1 kam geschoren.
Ik vind het zo raar. En dit heeft zoveel financiële consequenties voor zoveel lagen. Het missen van mijn vakantie verder buiten beschouwing gelaten.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:55

Fitzroy schreef:
Ja, houd maar op. Ik vind het ook belachelijk. Op Lefkas is geen enkele besmetting 8)7


Op Lefkas waren ze ook super streng in alle winkels en supermarkten.
Je moest echt een mondkapje op en ze letten goed op dat er niet te veel mensen binnen waren.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 15:14


baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:33

Oh wat zuur Mel. Het is gewoon k#t.
Gelukkig net bericht van tui gehad dat ik gewoon op mijn eigen vlucht terug vlieg maandag en niet eerder hoef.
Tja en dan 10 dagen quarantaine. Tja ik kan niet naar huis. Ik zei al gekscherend ga van een 4 sterren hotel naar onder een brug. Maar ik kan een caravan lenen en die gewoon op het erf zetten.
Ik kan niet naar huis omdat mijn schoonmoe thuiszorg krijgt. Lastig weer

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:18

Dat is wel lastig Baudyh maar wel fijn dat je nog gewoon je vakantie mag vieren!


Wij kijken nu naar chaldikiki en de Atheense Riviera
Mocht heel Griekenland oranje worden wijken we uit naar Portugal

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:23

baudyh schreef:
Oh wat zuur Mel. Het is gewoon k#t.
Gelukkig net bericht van tui gehad dat ik gewoon op mijn eigen vlucht terug vlieg maandag en niet eerder hoef.
Tja en dan 10 dagen quarantaine. Tja ik kan niet naar huis. Ik zei al gekscherend ga van een 4 sterren hotel naar onder een brug. Maar ik kan een caravan lenen en die gewoon op het erf zetten.
Ik kan niet naar huis omdat mijn schoonmoe thuiszorg krijgt. Lastig weer


Oh dat is wel ff balen zeg. Nja, dat wordt dan een soort verlengde 10 daagse vakantie, want het wordt lekker weer volgende week. (om maar even het moraal hoog te houden ;) )

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:58

Dank je earth. Tja ik kan er toch niks aan veranderen. Dus dan maar het beste er van maken

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:37

We hebben omgeboekt naar chalkidiki, zonder ons in te lezen. Want de reizen die betaalbaar zijn gingen razendsnel.
Madeira is inmiddels in onze periode helemaal niet meer te boeken. Vanochtend nog volop.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:44

baudyh schreef:
Oh wat zuur Mel. Het is gewoon k#t.
Gelukkig net bericht van tui gehad dat ik gewoon op mijn eigen vlucht terug vlieg maandag en niet eerder hoef.
Tja en dan 10 dagen quarantaine. Tja ik kan niet naar huis. Ik zei al gekscherend ga van een 4 sterren hotel naar onder een brug. Maar ik kan een caravan lenen en die gewoon op het erf zetten.
Ik kan niet naar huis omdat mijn schoonmoe thuiszorg krijgt. Lastig weer


Pff wat een rot situatie ook zeg! Hopelijk kun je toch nog zo veel mogelijk genieten van je vakantie nu :)

Het is gewoon allemaal heel krom... maar niks aan te doen. Voor Zakynthos is het seizoen nu wel over, heel veel mensen die gigantische geld problemen gaan krijgen deze winter..

Voor mij betekent het waarschijnlijk dat ik mijn ouders waarschijnlijk volgend jaar in Maart pas kan zien. En andersom dus ook dat zij dan pas hun nieuwe kleinzoon kunnen zien :(

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:53

raket schreef:
We hebben omgeboekt naar chalkidiki, zonder ons in te lezen. Want de reizen die betaalbaar zijn gingen razendsnel.
Madeira is inmiddels in onze periode helemaal niet meer te boeken. Vanochtend nog volop.


Met welke organisatie ga je?

Ik wacht nog even aangezien ik heb vernomen dat Griekenland mogelijk 15 september zelf met nieuwe maatregelen komt.. dit is niet officieel bevestigd maar toch.

En anders houd het gewoon op en heb ik dubbele vouchers

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:10

Wat erg mel....

Wij gaan met tui. Corendon had niets meer.
Althans we hopen dat we gaan. We hadden toch al 2 vouchers, dus dan verandert er uiteraard niets.....

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:27

raket schreef:
Wat erg mel....

Wij gaan met tui. Corendon had niets meer.
Althans we hopen dat we gaan. We hadden toch al 2 vouchers, dus dan verandert er uiteraard niets.....


Ik heb vouchers van Corendon en dan nu ook van sunweb.. had ik dan niet met Corendon kunnen gaan.. nee die hadden de reis die ik gepland had eruit gehaald.


Ik zat even te kijken bij corendon maar die heeft nog best veel staan naar Madeira oa.

Ilsje87

Berichten: 1279
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:32

Wij dachten handig te zijn en afgelopen vrijdag te boeken met vertrek datum de vrijdag erop. Met de gedachten 'wat kan er nou in 1 week veranderen?'
Hadden we beter niet kunnen denken :(
Heb bericht gekregen dat TUI geannuleerd heeft dus hebben we een voucher

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:39

Lotus83 schreef:
raket schreef:
Wat erg mel....

Wij gaan met tui. Corendon had niets meer.
Althans we hopen dat we gaan. We hadden toch al 2 vouchers, dus dan verandert er uiteraard niets.....


Ik heb vouchers van Corendon en dan nu ook van sunweb.. had ik dan niet met Corendon kunnen gaan.. nee die hadden de reis die ik gepland had eruit gehaald.


Ik zat even te kijken bij corendon maar die heeft nog best veel staan naar Madeira oa.


Niet in de periode dat wij wilden. Helemaal niets meer.
Wat een bizarre tijd.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:19

Wat rot Mel, dat je moeder nu haar kleinzoon niet (snel) kan zien.
En natuurlijk vreselijk slecht nieuws voor de Grieken.

Ik las net wel, dat de Griekse regering en bijv. de burgemeester van Kos contact op hebben genomen met de Nederlandse regering om te kijken of ze iets aan de oranje code kunnen doen.

Mijn schoonzus zit op Syros nu, ook geen gevallen van Corona en zij hebben daar niet zo ontzettend veel buitenlandse toeristen, dus het was gewoon net zo druk als anders.
Zij zouden zaterdag via Mykonos terug vliegen en ze zijn nog in afwachting van Transavia.
Zij hebben alleen vliegreis geboekt.

Ik had nog getwijfeld om 1 van mijn vouchers van het voorjaar in te zetten voor een weekje eind september naar Griekenland, maar het was lastig vrij te nemen met mijn werk.
Dus nu maar hopen, dat de Grieken de winter goed doorkomen en dat in het voorjaar iedereen weer gewoon op vakantie kan.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:31

Ik lees net dat sommige delen van Frankrijk zijn omgezet naar Oranje en als ik dan die cijfers zie....

Dan is het echt nog minder logisch wat ze nu met Griekenland hebben gedaan :(

Waar heb je dat gelezen Electra??

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:44

Lotus83 schreef:
Ik lees net dat sommige delen van Frankrijk zijn omgezet naar Oranje en als ik dan die cijfers zie....

Dan is het echt nog minder logisch wat ze nu met Griekenland hebben gedaan :(

Waar heb je dat gelezen Electra??


Op een FB-pagina van Kos, het schijnt een persbericht te zijn van de VVV van Kos.
Hieronder het bericht: (voor wat het waard is ;) )


Met betrekking tot de negatieve ontwikkelingen die we vanuit Nederland hebben, willen we u informeren dat zowel de burgemeester van Kos in een live bijeenkomst op het ministerie van Toerisme met de bevoegde vice-minister de heer Konsolas en de bevoegde toerismeadviseur contact hebben opgenomen met bevoegde overheidsfunctionarissen om om de Nederlandse markt te redden, die zo belangrijk is voor Kos. De tussenkomst van ons land bij de Nederlandse regering heeft het hoogst mogelijke niveau bereikt (kabinet van premier), terwijl het Griekse Ministerie van Toerisme, de Griekse Ambassade in Nederland, de Nederlandse Ambassade in Griekenland, het EOT-kantoor in Nederland en alle grote Nederlandse touroperators.

Het is een strijd die op landelijk niveau gaande is en de inzet is gericht op de richting, eilanden met een goed epidemiologisch profiel, om uit de blokkade te worden geweerd. We duwen alle kanten op, als zoiets wordt bereikt, dat Kos een van de bestemmingen wordt waar de Nederlanders zullen blijven vliegen.

Het VVV-kantoor van de gemeente Kos

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 22:21

Dat zal wel niet voor as zaterdag geregeld zijn. En daarna kan ik niet meer op vakantie -O-

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:24

Fitzroy schreef:
Dat zal wel niet voor as zaterdag geregeld zijn. En daarna kan ik niet meer op vakantie -O-



Ik denk het ook niet.

Echt k.ut voor jullie. |(