Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17910
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:58

AaronYve schreef:
31ste x Suor haha dat zal zeker voelen als thuiskomen, dat heb ik nu al na pas 3x :D

Wij twijfelen ook nog, willen heel graag maar zien op tegen de vliegreis. Mijn vriend zei ook al dan gaan we met de auto.. wij gaan eigenlijk altijd naar Kreta-stalis/malia omdat we daar mensen kennen. Moeilijk allemaal :)


Met de auto naar Kreta is haast niet te doen.
Eerst naar Athene vanuit Nederland.
Dan moet je vanaf Athene de ferry naar Kreta, dat is geloof ik ook nog eens 13 uur en de auto is vrij duur op de ferry's.
Ik ben 2 jaar geleden naar Stalis geweest: een heerlijk strand !

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:34

raket schreef:
Jippie!
Hoe gaat het met je mel?


Gelukkig nog steeds goed. Lig nog steeds plat in bed opgenomen, maar we hebben alweer 5 weken kunnen winnen en gaan voor nog een paar weken erbij *\o/*

Leuk om te horen over al jullie ervaringen van met de auto naar Griekenland. Staat ook nog op mijn lijstje om ooit eens te doen!

Electra63

Berichten: 17910
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:36

_Mel schreef:
raket schreef:
Jippie!
Hoe gaat het met je mel?


Gelukkig nog steeds goed. Lig nog steeds plat in bed opgenomen, maar we hebben alweer 5 weken kunnen winnen en gaan voor nog een paar weken erbij *\o/*

Leuk om te horen over al jullie ervaringen van met de auto naar Griekenland. Staat ook nog op mijn lijstje om ooit eens te doen!


Fijn om wat van je te horen Mel!!

Laat de baby nog maar ff zitten, hou je taai!

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:38

_Mel schreef:
Op Zakynthos komt zo ook de eerste Corendon vakantie vlucht aan *\o/* Ik hoop dat het nog een goede 3/4 maanden gaan worden voor iedereen op het eiland.


Wij hebben omgeboekt naar Zakynthos. We gaan 4 Sept 11 dgn naar hotel castelli. Ken je die?

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:59

Electra63 schreef:
AaronYve schreef:
31ste x Suor haha dat zal zeker voelen als thuiskomen, dat heb ik nu al na pas 3x :D

Wij twijfelen ook nog, willen heel graag maar zien op tegen de vliegreis. Mijn vriend zei ook al dan gaan we met de auto.. wij gaan eigenlijk altijd naar Kreta-stalis/malia omdat we daar mensen kennen. Moeilijk allemaal :)


Met de auto naar Kreta is haast niet te doen.
Eerst naar Athene vanuit Nederland.
Dan moet je vanaf Athene de ferry naar Kreta, dat is geloof ik ook nog eens 13 uur en de auto is vrij duur op de ferry's.
Ik ben 2 jaar geleden naar Stalis geweest: een heerlijk strand !


Gaan we dus ook niet doen, was meer een ik wil zo graag op vakantie uitspraak :D
En idd heerlijk strand daar. Zijn we echt mee verwend de 1e x en nu willen we steeds wat anders maar komen toch weer uit op hetzelfde.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:01

baudyh schreef:
_Mel schreef:
Op Zakynthos komt zo ook de eerste Corendon vakantie vlucht aan *\o/* Ik hoop dat het nog een goede 3/4 maanden gaan worden voor iedereen op het eiland.


Wij hebben omgeboekt naar Zakynthos. We gaan 4 Sept 11 dgn naar hotel castelli. Ken je die?


Ja die ken ik zeker!! Heel fijn en super netjes hotel. Familie run door aardige familie. Je zit lekker centraal en bijna direct aan het strand.

@Electra, dankjewel! Het is pittig maar nog even een aantal weekjes volhouden. :)

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 15:39

Nou, ik overweeg het ook, Aaron. Ik wil graag eigenlijk heel graag naar Griekenland maar vliegen zie ik niet zo zitten. Maar ik heb een beetje een kijkje op die voormalige Oostblok landen en al helemaal als vrouw alleen.

Electra63

Berichten: 17910
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:28

Fitzroy schreef:
Nou, ik overweeg het ook, Aaron. Ik wil graag eigenlijk heel graag naar Griekenland maar vliegen zie ik niet zo zitten. Maar ik heb een beetje een kijkje op die voormalige Oostblok landen en al helemaal als vrouw alleen.


Ik zou als ik alleen zou rijden als vrouw, via Italië en de Ferry gaan.
Ik zou niet alleen 3000 km rijden via voormalig Joegoslavië of welke route tegenwoordig dan ook.

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:47

Electra63 schreef:
Fitzroy schreef:
Nou, ik overweeg het ook, Aaron. Ik wil graag eigenlijk heel graag naar Griekenland maar vliegen zie ik niet zo zitten. Maar ik heb een beetje een kijkje op die voormalige Oostblok landen en al helemaal als vrouw alleen.


Ik zou als ik alleen zou rijden als vrouw, via Italië en de Ferry gaan.
Ik zou niet alleen 3000 km rijden via voormalig Joegoslavië of welke route tegenwoordig dan ook.


Veel landen daar bij Kroatië enzo zijn ook nog oranje volgens mij.
Ik zou gewoon vliegen

Suor

Berichten: 969
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:52

baudyh schreef:
Fitzroy schreef:
Nou, ik overweeg het ook, Aaron. Ik wil graag eigenlijk heel graag naar Griekenland maar vliegen zie ik niet zo zitten. Maar ik heb een beetje een kijkje op die voormalige Oostblok landen en al helemaal als vrouw alleen.



Veel landen daar bij Kroatië enzo zijn ook nog oranje volgens mij.
Ik zou gewoon vliegen


De kortste route is Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Servië (allemaal geel). Alleen Noord-Macedonië is oranje, maar met de ANWB ben je daar voor niet corona gerelateerde zaken gewoon verzekerd. En je bent er in iets meer dan twee uurtjes doorheen.

Maar om het alleen te doen is het inderdaad een hele rit Fitzroy!

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 18:36

Electra63 schreef:
Ik zou als ik alleen zou rijden als vrouw, via Italië en de Ferry gaan.
Ik zou niet alleen 3000 km rijden via voormalig Joegoslavië of welke route tegenwoordig dan ook.


Nou, de Ferry vind ik ook niet een heel strak plan. Tenzij je op het dek gaat zitten, maar dat is best lastig slapen.

Ik kijk het voorlopig wel aan. Als nu blijkt dat het meevalt met de gevolgen van het vliegen dan boek ik alsnog.

Electra63

Berichten: 17910
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:10

Fitzroy schreef:
Electra63 schreef:
Ik zou als ik alleen zou rijden als vrouw, via Italië en de Ferry gaan.
Ik zou niet alleen 3000 km rijden via voormalig Joegoslavië of welke route tegenwoordig dan ook.


Nou, de Ferry vind ik ook niet een heel strak plan. Tenzij je op het dek gaat zitten, maar dat is best lastig slapen.

Ik kijk het voorlopig wel aan. Als nu blijkt dat het meevalt met de gevolgen van het vliegen dan boek ik alsnog.


Wij vinden de ferry altijd wel leuk, zeker overdag. Maar wij houden van varen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:09

baudyh schreef:
Veel landen daar bij Kroatië enzo zijn ook nog oranje volgens mij.
Ik zou gewoon vliegen


Wij gaan ook vliegen.

Ik denk dat dat qua besmettingsrisico niet veel uitmaakt versus met de auto.

Je zal onderweg moeten uitrusten, naar het toilet, eten etc, etc.

Je komt overal mensen tegen die potentieel besmet kunnen zijn.

Op het vliegveld en in het vliegtuig zijn wellicht meer mensen. Maar ook meer controle. En een mondkapje verplicht.

Denk dat het lood om oud ijzer is.

Electra63

Berichten: 17910
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:23

@Natascha,
Ik zou ook gaan, al vind ik wel die mondkapjes vervelend.
Mijn dochter gaat ook over 3 weken.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:26

Leuk vind ik het ook niet. Zeker niet zo lang.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 22:59

Ik weet het niet. Je kunt natuurlijk altijd zelf afstand houden onderweg en ben je maar heel kort naar het toilet.
Maar in een vliegtuig kan dat niet en zit jij opgescheept voor 3-3,5 uur met mensen in je directe omgeving die er sowieso al wat makkelijker mee omgaan, anders gingen ze niet ;)

Electra63

Berichten: 17910
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:07

Ik hoef die keuze niet te maken.... Ik kan sowieso voorlopig niet op vakantie.
Het lijkt me een lastige keuze!

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:36

Omdat ik het al gehad heb vind ik vliegen niet zo eng en een mondmasker best fijn. Ik adem altijd door een sjaal in het vliegtuig omdat van de koude lucht mijn longen geïrriteerd raken.

Maar ik heb begrip voor ieders twijfels hoor.

Ben wel benieuwd hoe het er over een maand uit ziet.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 06:55

Maar raket, het is toch nog niet gezegd dat jij het nu niet meer kunt krijgen? Er is nog zoveel onduidelijk over het virus.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:05

Nee dat is niet 100 procent. Maar ik heb dusdanig veel antistoffen dat sanquin ze graag wil hebben.
Dus ik neem geen onnodige risico's, in de zin van onbeschermd met isolatie patiënten werken en dergelijke, maar ik ben er ook niet bang meer voor.
De kans dat ik nogmaals besmet wordt is niet zo groot/ heel klein.
Degene die 2x besmet zijn, gaan ze nu vanuit dat die helemaal nog niet hersteld waren.
Er lopen ook studies naar antistoffen en daar doe ik ook aan mee.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 07:10

Wel goed dat je mee doet. Ik las wel dat het aantal antistoffen vermindert naarmate het langer geleden is. Maar we gaan nu een beetje off-topic.

Jij gaf aan dat je niet eerder gaat boeken dan dat er meer bekend is over de SGR-voucher. Ik las in de bepalingen dat dat niet eerder dan half augustus wordt. Dat is nog wel een eindje weg.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 07:28


raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:05

Ja klopt. Ik heb eind september vakantie. Dus dan zie ik wel.
Er wordt ook nog veel geannuleerd.
Ergens in augustus maar eens kijken wat de versoepeling van de maatregelen hebben gedaan. En wat de sgr doet.

De verwachting is dat mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen ruim een half jaar beschermd zijn.
Maar goed dat is even afwachten.
Hopelijk is China eerlijk.

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:29

Electra63 schreef:
Fitzroy schreef:
Nou, ik overweeg het ook, Aaron. Ik wil graag eigenlijk heel graag naar Griekenland maar vliegen zie ik niet zo zitten. Maar ik heb een beetje een kijkje op die voormalige Oostblok landen en al helemaal als vrouw alleen.


Ik zou als ik alleen zou rijden als vrouw, via Italië en de Ferry gaan.
Ik zou niet alleen 3000 km rijden via voormalig Joegoslavië of welke route tegenwoordig dan ook.


De route via Duitsland wordt t dan maar denk dat wij dit jaar niet verder komen dan Oostenrijk
Maar de drang om naar Griekenland te gaan is groot. :') Maar dat mondkapje en dan al op t vliegveld..ik ren hier in Duitsland al bijna de supermarkt uit omdat het mij te benauwd is.

Maar eigenlijk alleen al om de autoreis wil ik het ooit een x gedaan hebben

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:34

Ben even benieuwd of er al mensen hier in Griekenland zijn. En hoe het daar is. Ik hoop nog steeds rond 1 augustus te vertrekken, maar nog niks gehoord van reisorganisaties. Stiekem al wel wat aan het kijken voor een ander hotel.

En Mel hoe is het met jou? Nog steeds in ziekenhuis?