Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:59

Ik kom hier even binnenwandelen :D

Ik wil met ons pap in de meivakantie graag naar Griekenland, zaten zelf te denken aan Kreta maar heb geen idee wat nou precies leuk is en een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ben nooit eerder naar Griekenland geweest.

Het viel me overigens op dat een vakantie naar Kreta of een vakantie naar Corfu zo een paar honderd euro kan schelen. Hebben jullie misschien tips? Mij maakt het niet heel veel uit waar we heen gaan, als het maar een beetje mooi en een leuk sfeertje is. :)

Electra63

Berichten: 17893
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:23

Kreta is vaak goedkoper omdat daar iedere dag vliegtuigen naar toe gaan vanuit verschillende plaatsen in Nederland en er zijn veel meer accommodaties.

Persoonlijk zou ik voor de 1e keer naar Griekenland liever naar een kleiner eiland gaan.
Waar hou je van? Cultuur, shoppen, strand, uitgaan, wandelen?
In mei zou ik zo zuidelijk mogelijk gaan: Kos of Rhodos.
Deze eilanden zijn klein en dat is overzichtelijk als je bijv. wil gaan toeren.

Sunweb en Corondon zijn goedkoper dan Tui.
Persoonlijk ga ik voor logies en ontbijt.
In Griekenland zijn zoveel leuke restaurantjes, dus ik vind het leuk om iedere keer ergens anders te gaan eten. Onderweg als je aan het toeren bent, bijvoorbeeld.

In mei zou ik wel (aan de rand) van een toeristische trekpleister gaan zoeken.
Het kan nl. best nog rustig zijn in mei en dan is het wel leuk (vind ik) als er 's avonds wat leven is in de brouwerij :D. Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 22:23

Voor de meivakantie kun je beter kiezen voor Kreta dan Corfu. Kreta ligt een stuk zuidelijker en Corfu is niet voor niets zo groen :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:59

Ja Kreta had dus ook mijn voorkeur.
Ik vind lekker weer belangrijk, winkelen en een stadje bezoeken vind ik leuk. Dichtbij het strand.
Uitgaan heeft geen prioriteit.

Als je dan kijkt naar Kos of Rhodos, heb je dan nog een aanrader?

Electra63

Berichten: 17893
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:19

In mei zou ik in de buurt van Rhodos-stad gaan zitten.
Dat is een hele leuke oude stad om te slenteren, te winkelen en wat te eten of te drinken.
En je kan in 1 of 2 dagen met een auto bijna het hele eiland zien met de verschillende bezienswaardigheden.
Op Kos zou ik in de buurt va Tigaki of Kos-stad kiezen.
Het leuke van Kos vind ik dat je daar heel goed kan fietsen, terwijl ik geen fietser ben ;)
Sommige leuke stranden of bezienswaardigheden zijn gewoon met de fiets te bereiken.
En ook Kos kan je in 1 of 2 dagen met een auto helemaal bekijken/rondrijden.

Kreta vind ik zelf ook erg leuk.
Dan zou ik in Rethymnon of Chania iets zoeken.
Hele leuke stadjes met mooie stranden in de buurt.
Als je op Kreta een auto huurt voor 2 weken, heb je nog niet alles gezien :D

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:37

Op kos vons ik Alexandra beach erg leuk. Dichtbij de drukte van de stad zowel op de fiets als met de bus of te lopen. 3 heerlijke restaurants vlakbij. Lambi naast kos stad is ook erg leuk en ook maar klein stukje fietsen naar kosstad.
Tigaki vond ik stinken heel veel zeewier wat lag te rotten en toch wel een km of 12 van kosstad. Volgens mij is dat trouwens niet de hele vakantieperiode. En als je graag ook in de drukte zit en van winkelen houdt dan is dat een mooie plaats.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:32

Op Kos zou ik niet in Tigaki gaan Zitten, Tigaki is klein en je bent daar snel klaar. Rondom Kos stad is veel meer te zien en genoeg te winkelen.
Als je fietsen leuk vind kan je ook vanaf de stad gaan fietsen ik heb dat afgelopen oktober nog gedaan maar het is best een stuk en met tegenwind vanaf zee geen feestje :Y) (maar ik fiets dan ook nooit)

Rhodos is ook leuk.. mooier dan Kos vind ik en de oude stad is echt prachtig

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:27

Koss stad vond ik ook erg leuk. Dodecanese vond ik sowieso geweldig. Vooral Patmos, Leros, Lipsi en Symi.

Er is in Thessaloniki een verdenking van een Coronapatient.
Hoop het niet voor Griekenland. Zo goed gaat het nog niet met de gezondheidszorg.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:23


Electra63

Berichten: 17893
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:42

Chania vond ik een hele leuke stad !
En Rethymnon ook, ligt in de buurt.

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:53

Ik meld me hier ook graag aan. Ik wil graag op vakantie met mijn dochter (11) deze zomer. We zijn nog nooit met een vliegtuig op pad geweest en ik kreeg Griekenland geadviseerd. De dingen die ik zoek zijn mooie stranden of baaien, blauwe zee, lekker weer, mooie natuur zoals heuvels/rotsen/bomen/planten enz. Niet TE toeristisch, leuke dorpjes/bezienswaardigheden, vriendelijke mensen en qua reisafstand goed te doen als je max. 6 dagen weg wilt. Van wat ik tot nu toe heb opgezocht op internet past Griekenland precies bij wat ik graag zou willen. Maar er zijn zoveel eilanden en eilandjes, dus ik lees graag mee wat jullie allemaal bezocht hebben en hoe dat bevallen is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:34

Electra63 schreef:
Chania vond ik een hele leuke stad !
En Rethymnon ook, ligt in de buurt.

Mocht je nog leuke excursies weten hou ik me aanbevolen.
We gaan sowieso de Samariakloof lopen, en ik kwam ook een bedrijf tegen met leuke fietstochten:
http://www.hellasbike.net

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:24

Wij hebben ook geboekt! :D Wij zitten in de meivakantie in Koutouloufari maar hebben een auto gehuurd en gaan dan lekker het eiland verkennen. Ontzettend veel zin in.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:50

Hoihoi ! Ik ben al aantal keer op Kreta geweest en ga samen voor het eerst met mijn vriend op vakantie. Nu leek hem Kreta erg leuk (Yes :D )

Ik zelf heb een keer aan de kant van Rethynom gezeten en drie keer aan de kant van Malia.

Ik zelf dacht weer aan de kant van Malia, leuke bars etc. We gaan rond midden mei net na de meivakantie, misschien weten jullie nog een heerlijk hotel ? Wij willen liever een all inclusieve of half pensioen.

Weet niet of iemand Alexander beach kent ? Ben zelf daar al drie keer geweest misschien gaan we daar wel weer heen :)

Electra63

Berichten: 17893
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:05

LadyMadonna schreef:
Electra63 schreef:
Chania vond ik een hele leuke stad !
En Rethymnon ook, ligt in de buurt.

Mocht je nog leuke excursies weten hou ik me aanbevolen.
We gaan sowieso de Samariakloof lopen, en ik kwam ook een bedrijf tegen met leuke fietstochten:
http://www.hellasbike.net



Ik ben daar 14 jaar geleden geweest :D, vorig jaar waren wij op Kreta in Stalis, de andere kant van Kreta.
Wij hebben toen met de kinderen (puberleeftijd in augustus) de Imbroskloof gelopen. Minder lang als de Samariakloof en dichterbij Rethymon dan de Samariakloof.
Verder vooral een auto huren, Kreta is groot, maar is heerlijk om te toeren door de natuur/bergen en mooie stranden. Wij zijn toen naar Matala (hippy-dorp) met grotten aan het strand geweest. Bali (strand waar vrienden waren). Dagje Chania en dagje Rethymnon (wij zaten daar 7 km vandaan). Naar een groot meer waar we waterfietsen hebben gehuurd. Dagje varen (doen wij overal :D ).
Je kan ook met de boot naar Santorini.
En verder weet ik het niet zo snel meer.

Electra63

Berichten: 17893
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:11

Janinevv schreef:
Hoihoi ! Ik ben al aantal keer op Kreta geweest en ga samen voor het eerst met mijn vriend op vakantie. Nu leek hem Kreta erg leuk (Yes :D )

Ik zelf heb een keer aan de kant van Rethynom gezeten en drie keer aan de kant van Malia.

Ik zelf dacht weer aan de kant van Malia, leuke bars etc. We gaan rond midden mei net na de meivakantie, misschien weten jullie nog een heerlijk hotel ? Wij willen liever een all inclusieve of half pensioen.

Weet niet of iemand Alexander beach kent ? Ben zelf daar al drie keer geweest misschien gaan we daar wel weer heen :)


Wij zaten vorig jaar vlak bij Alexander Beach Hotel in een appartement en gingen daar naar het strand.
Mooi complex, maar vooral veel oudere Duitsers die graag een boek lezen ;).
Vriendin zat vorig jaar in Calimera Sirens Beach (Tui) in Malia en vond dat erg goed.
Ik neem in Griekenland altijd logies met ontbijt. Ik wil iedere dag ergens anders eten ;)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:16

Bedankt voor je berichtje elektra !

Ik zelf lust niet bijzonder veel of aparte dingen zeg maar en in zulke hotels is het vaak wel goed voor elkaar.

Ga eens even kijken, staan open voor alles haha als t maar gewoon goed hotel is waar we lekker kunnen ontspannen en ook leuke excursies ernaast.

Electra63

Berichten: 17893
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:19

Muronia schreef:
Ik meld me hier ook graag aan. Ik wil graag op vakantie met mijn dochter (11) deze zomer. We zijn nog nooit met een vliegtuig op pad geweest en ik kreeg Griekenland geadviseerd. De dingen die ik zoek zijn mooie stranden of baaien, blauwe zee, lekker weer, mooie natuur zoals heuvels/rotsen/bomen/planten enz. Niet TE toeristisch, leuke dorpjes/bezienswaardigheden, vriendelijke mensen en qua reisafstand goed te doen als je max. 6 dagen weg wilt. Van wat ik tot nu toe heb opgezocht op internet past Griekenland precies bij wat ik graag zou willen. Maar er zijn zoveel eilanden en eilandjes, dus ik lees graag mee wat jullie allemaal bezocht hebben en hoe dat bevallen is.


Ik zou een klein eiland uitzoeken (Kos, Rhodos of Zakyntos) met in ieder geval een zwembad, dichtbij of aan het strand en met animatie voor kids. Je dochter vindt dan snel aansluiting. Bij de filters op een website kan je aanklikken wat je belangrijk vindt (luxe, ligging, kindvriendelijk, restaurant enz).
Voordeel van Kos en Rhodos is, dat er iedere dag wel een vliegtuig gaat en daardoor wat goedkoper is. De prijs kan flink zakken als je bijv. op dinsdag ipv zaterdag vliegt.
Sunweb en Corendon zijn wat goedkoper en Tui wat duurder, zeker de all-inclusive hotels.
Voordeel van all-in is dat je eigenlijk weet wat je kwijt bent. Je eten en drinken zit er al bij.
Dan heb je alleen wat zakgeld voor winkelen of een excursie nodig.
Als je logies en ontbijt neemt, dan kan het weleens tegenvallen wat je op een dag kwijt bent aan drinken, ijsjes, koffie en eten, zeker met een kind. :D
Ik zou de 1e keer dan een excursie doen georganiseerd door de reisorganisatie.

Flowq

Berichten: 2800
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:55

We hebben geboekt *\o/*
Begin mei gaan we naar Zakynthos. We zitten in Akrotiri, Tsilivi. Hopelijk is het weer om lekker van de zon te genieten, trui of jasje savonds is niet erg.
Heel benieuwd of jullie nog tips, tricks of hotspots hebben!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:11


Flowq

Berichten: 2800
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:32

Flowq schreef:
We hebben geboekt *\o/*
Begin mei gaan we naar Zakynthos. We zitten in Akrotiri, Tsilivi. Hopelijk is het weer om lekker van de zon te genieten, trui of jasje savonds is niet erg.
Heel benieuwd of jullie nog tips, tricks of hotspots hebben!



Oh mochten jullie tips hebben voor restaurant rondom Tsilivi, Zakynthos stad of Agrassi hoor ik dat graag!

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:50

Flowq schreef:
Flowq schreef:
We hebben geboekt *\o/*
Begin mei gaan we naar Zakynthos. We zitten in Akrotiri, Tsilivi. Hopelijk is het weer om lekker van de zon te genieten, trui of jasje savonds is niet erg.
Heel benieuwd of jullie nog tips, tricks of hotspots hebben!



Oh mochten jullie tips hebben voor restaurant rondom Tsilivi, Zakynthos stad of Agrassi hoor ik dat graag!


Mijn persoonlijke favorieten:
Botanic Garden - Tsilivi
Echt heerlijk eten, net iets duurder / meer culinair, maar absoluut het geld waard.

M-Eating - Tsilivi
Heerlijk eten en super vriendelijk personeel

Peppermint - Argassi
<3

Voor een avond dineren direct aan het strand in Laganas met onder andere heerlijke verse vis:
Seaside. Super tof personeel, prachtige locatie en heerlijk eten.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:21

Ik ga na tig jaar Griekenland nu “vreemd”. Vorig jaar niet op vakantie geweest. Moest in Sept de reis naar kefalonia annuleren omdat mijn schoonmoeder heel slecht lag. Die is toch weer iets opgeknapt dus nu maar weer proberen. We gaan nu ( ik en mijn moeder) naar Fuerteventura een weekje in April.

Electra63

Berichten: 17893
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:53

baudyh schreef:
Ik ga na tig jaar Griekenland nu “vreemd”. Vorig jaar niet op vakantie geweest. Moest in Sept de reis naar kefalonia annuleren omdat mijn schoonmoeder heel slecht lag. Die is toch weer iets opgeknapt dus nu maar weer proberen. We gaan nu ( ik en mijn moeder) naar Fuerteventura een weekje in April.


Dat snap ik. +:)+
Ik zou ook in april voor de Canarische Eilanden kiezen i.p.v. Griekenland.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 23:36

Fuerteventura is wat ik altijd noem: ‘het grote niks’ :+ Ik heb daar echt niks gezien wat interessant was. En zelfs het weer was ruk.
Ik hoop van harte dat je het beter treft.