Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:24

vaaleriee schreef:
Ik heb tot nu toe ook geen goede ervaringen met de combinatie griekenland en all inclusive. Het was niet slecht, maar voor mijn vakantie wil ik wel een goede all inclusive. Het mooie aan vakanties in griekenland vind ik persoonlijk juist dat het authentiek, kleinschalig en enigzins eenvoudig is. Daar gaat altijd mijn voorkeur naar uit.

Wij gaan de 31e naar Skopelos. Ik heb al zitten kijken wat we echt moeten zien en doen. Hebben jullie nog tips? :)

Mijn ouders zijn er nu. We krijgen hele mooie foto's door. Ze geven alleen aan dat er maar 1 weg is, dus er is niet bijzonder veel te doen.
Laatst bijgewerkt door Wieldop op 09-08-18 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:37

Fitzroy schreef:
Natascha, wat een pech. Is hij nog aan de praat te krijgen ?

.


We wachten nog op de monteur.

Ik hoop het heeeeeeeel erg.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:59

NatasjavE schreef:
Fitzroy schreef:
Natascha, wat een pech. Is hij nog aan de praat te krijgen ?

.


We wachten nog op de monteur.

Ik hoop het heeeeeeeel erg.


Je bent nu toch op Hydra?
Wanneer vlieg je terug?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:31

Volgende week vliegen we terug. Nog lekker een weekje.

Het is hoogstwaarschijnlijk de startmotor. Morgen komt er een nieuwe vanuit Poros.

Ik was heel erg bang dat de motor zelf oververhit was geraakt....nou dan is ie klaar.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:36

NatasjavE schreef:
Volgende week vliegen we terug. Nog lekker een weekje.

Het is hoogstwaarschijnlijk de startmotor. Morgen komt er een nieuwe vanuit Poros.

Ik was heel erg bang dat de motor zelf oververhit was geraakt....nou dan is ie klaar.


Nog een fijne laatste week !

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:01

We liggen nog steeds in Mandraki op Hydra. Startmotor komt vanmiddag.
Aan de overkant(Peloponnesos) kan ik dikke rookpluimen zien. Brand dus.
Hoop heel erg dat het meevalt want ik kan nu niks doen om mensen op te halen |(

Ik zie vanaf hier ook met de verrekijker geen vlammen...ik ga ervan uit dat het meevalt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:03

Afbeelding

Langs dat verticale touw kan je de rook een beetje zien.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:13

Bijzonder !
Ik hoop dat de startmotor snel komt en alles dan in orde is

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:49

We varen *\o/* *\o/* *\o/*

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:49

Jeeeejjjj. *\o/* :)F :):) :evaw:

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:56

Wat fijn!!Waar zijn jullie van plan om nu naar toe te varen?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:59

Erimione. Wilde eigenlijk naar Porto Kheli maar daarvoor is het nu te laat.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:03

Veel plezier nog.
Voor mij is het klaar voor dit jaar. Ik herstel niet echt snel en ik durf niet te vliegen zo.

Maar goed, misschien een keer als stedentrip naar Athene of alvast dromen over volgend jaar....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:09

Beterschap raket.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:23

Jammer Raket. Veel plezier nog Natas.

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 16:12

Beterschap Raket. Volgend jaar hopelijk in betere conditie!

Fijn, Natasja, dat jullie weer varen en veel plezier nog! Welke route hebben jullie tot nu toe gedaan?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:07

Athene-Kythnos-Syros-Mikonos-Paros(Naousa)-Schinousa-Paros(Piso Livadhi-Paros(Naousa)-Kythnos(Merikas)-Hydra(Mandraki en nu Erimione.

We hebben dus wat pech gehad met de motor en het weer zat qua wind echt tegen. Eerst niks en nu blaast de Meltemi echt hard. De mensen die vandaag in Athene moesten zijn hadden echt pech. De mensen die met de boot terug in Livari moesten zijn(vaste land ten oosten van Athene(maar wel Attica) hadden nog meer pech. Dik 8 op de kop. Nou, dan wordt je niet vrolijk kan ik je zeggen.

Maar verder..ach....tis gewoon weer geweldig!

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:17

Ik weet niet waarom, maar ik zou graag een keer naar Hydra gaan.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:28

Klinkt toch wel echt geweldig Natasja! Gelukkig kunnen jullie weer verder!

Bij ons voor de deur in Nidri is het geen moment stil op het water. De mooiste zeilboten (ook Nederlandse vlaggen), kleine bootjes, jachten... Echt een genot om te kijken! <3 Net voordat het donker werd vandaag:

Afbeelding

Celine_Mirte - wij zijn nu sinds een week op Lefkas! Het eiland is echt heel mooi. Het is er super groen en voor wat wij gewend zijn ook erg netjes. Stranden zijn geweldig, stenen zo wit dat je je zonnebril niet af kunt doen en het water zo blauw dat het wel een zwembad lijkt _/-\o_
Good luck met het vinden van nog niet ontdekte plekjes. Het is overal echt druk, de mensen zijn echt, overal... We zijn op een zondag naar Agios Nikitas gegaan, natuurlijk ook niet heel slim/te verwachten, maar daar konden wij niet eens op het strand zitten. Bij Kalamitsi beach was parkeren echt een avontuur (steile helling, elkaar niet kunnen passeren door geparkeerde auto’s, dus vooruit/achteruit je snapt wel hoe dat gaat...), maar fantastisch strand is het wel!
Enige plek waar het rustig was (maar alsnog een stuk of 5 auto’s stonden) was de vuurtoren (en dat is te begrijpen ook).

We zijn ook verbaasd dat we gewoon Nederlandse auto’s zien op Lefkas. Zelfs Engelse auto’s. Doe het ze niet na die afstand...

Een kiekje van een uitzichtpunt onderweg naar Porto Katsiki. We hebben al heel wat afgereden met onze auto.

Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:51

raket schreef:
Ik weet niet waarom, maar ik zou graag een keer naar Hydra gaan.


Hydra is echt fantastisch. Met niets vergelijkbaar.

@Denise, Nidri is erg leuk. De bootjes, hoe ze daa liggen, zo hebben wij daar ook gelegen.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:29

__denise schreef:
Klinkt toch wel echt geweldig Natasja! Gelukkig kunnen jullie weer verder!

Bij ons voor de deur in Nidri is het geen moment stil op het water. De mooiste zeilboten (ook Nederlandse vlaggen), kleine bootjes, jachten... Echt een genot om te kijken! <3 Net voordat het donker werd vandaag:

[ [url=m/vgoxhA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Celine_Mirte - wij zijn nu sinds een week op Lefkas! Het eiland is echt heel mooi. Het is er super groen en voor wat wij gewend zijn ook erg netjes. Stranden zijn geweldig, stenen zo wit dat je je zonnebril niet af kunt doen en het water zo blauw dat het wel een zwembad lijkt _/-\o_
Good luck met het vinden van nog niet ontdekte plekjes. Het is overal echt druk, de mensen zijn echt, overal... We zijn op een zondag naar Agios Nikitas gegaan, natuurlijk ook niet heel slim/te verwachten, maar daar konden wij niet eens op het strand zitten. Bij Kalamitsi beach was parkeren echt een avontuur (steile helling, elkaar niet kunnen passeren door geparkeerde auto’s, dus vooruit/achteruit je snapt wel hoe dat gaat...), maar fantastisch strand is het wel!
Enige plek waar het rustig was (maar alsnog een stuk of 5 auto’s stonden) was de vuurtoren (en dat is te begrijpen ook).

We zijn ook verbaasd dat we gewoon Nederlandse auto’s zien op Lefkas. Zelfs Engelse auto’s. Doe het ze niet na die afstand...

Een kiekje van een uitzichtpunt onderweg naar Porto Katsiki. We hebben al heel wat afgereden met onze auto.

[ [url=m/jKAqLL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij zijn ook regelmatig met de auto gegaan. Via Italië en de ferry, maar ook via voormalig Joegoslavië.
Maar het kost teveel tijd en de reis is duur (via Italië).
Tegenwoordig vliegen we en huren we een auto. ;)

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 07:09

Foei, vliegen ... o nee, dat is weer een ander topic ;)

Natasja en Denise, klinkt goed hoor. Zelf vond ik Lefkas helemaal niet druk maar wij gaan altijd buiten het seizoen en het is ook al weer jaren terug dat wij er waren. Ik vond Vassiliki wel erg leuk. Leuker dan Nidri, dat vond ik dan wel weer erg toeristisch.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:15

Vassiliki! Ja das waar ook.
Is heel leuk.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:35

maandag 3 september staken de veerdiensten in Griekenland

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:59

Celine_Mirte schreef:
Zaterdag vertrek ik naar Lefkas voor 2 weken *\%/* super last minute geboekt en heel veel zin in!
Zijn hier ook Lefkas-kenners die nog tips hebben? Denk aan niet-door-toeristen ontdekte dorpjes en restaurantjes, leuke routes en bezienswaardigheden om te verkennen per scooter? :wow:
Ik weet dat de stranden geweldig zijn, maar meestal genieten we het meest van de ‘verborgen pareltjes’ van het eiland. Iemand met tips?


In Tsoukalades zat een leuk eetadres, als je van Lefkas stad die kant op gaat zat het aan de linkerkant, zo'n honderd meter van de weg af, weet niet meer hoe het heet en of het überhaupt nog bestaand, is inmiddels al 4 jaar geleden dat we op vakantie gingen :( Heerlijke stifado, ze spraken geen Engels dus mee de keuken in en dingen aanwijzen :D