Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:34

Dit is zo'n leuk topic, laten we dat zo houden. Het is ieders goed recht een eigen keuze te maken wel of niet (meer) naar Kos te willen gaan.
Een vakantie is voor iedereen anders en ik ga ervan uit dat ieder er voor moet werken dus leven en laten leven.

Mijn eerste reactie gister was ook dat ik niet ga in Oktober, inmiddels ben ik me aan het verdiepen hoe het gaat en kijk ik eind volgende maak wel wat ik doe.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:14

Ik ga gewoon hoor! Ik heb Corendon aan de lijn gehad en die geven aan dat ons hotel geen schade heeft. (1km van Kos stad)

Heb er zin in :):)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:00

Giolli schreef:
Ik ga gewoon hoor! Ik heb Corendon aan de lijn gehad en die geven aan dat ons hotel geen schade heeft. (1km van Kos stad)

Heb er zin in :):)


Helemaal leuk. Veel plezier.
Welk hotel ga je?

1810naomi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-03-11
Woonplaats: Omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:05

Giolli schreef:
Ik zou naar het Frosini hotel gaan in Kos, ik ga pas over 5 weken! En toch... ik zou het niet leuk vinden om daar te komen en alles ligt in puin! Je komt daar toch om een leuke tijd te hebben en als alle winkeltjes en barretjes dicht zijn of in puin liggen is dat niet leuk.


Ik hoor hier net dat vanavond de helft van barstreet (waarschijnlijk de kant van Wild Bull) alweer open gaat. Of het waar is weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat de baas van Wild Bull eigenlijk gisteren alweer open wilde. Ik weet dan ook vrij zeker dat over vijf weken bijna alles weer zo goed als open is. Alle winkeltjes zijn sowieso open nu. Ik zit op dit moment aan het strand (in een appartement boven Jacksons) en hier merk je er echt helemaal niets meer van.

Voor de mensen die nog op vakantie gaan: heel veel plezier en geniet ervan!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:20

Lotus83 schreef:
Giolli schreef:
Ik ga gewoon hoor! Ik heb Corendon aan de lijn gehad en die geven aan dat ons hotel geen schade heeft. (1km van Kos stad)

Heb er zin in :):)


Helemaal leuk. Veel plezier.
Welk hotel ga je?


Hotel Frosini!

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:28

Lekker hoor!!

Ik zit steeds wat serieuzer te kijken. Maar de prijzen liggen me nu echt te hoog. Zou dat echt nog flink zakken?

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:29

Ik vond het ook nog redelijk hoog. Toch geboekt want we willen toch nog ff weg en gaan al over drie weken.
Zijn er mensen hier op Kefalonia geweest? Had wel wat terug gelezen al. :-)

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:54

Nog niet! Wat heerlijk over 3 weken al :)

Ik heb over een maand 2 weken vrij. Wil graag in die periode weg. 6 a 7 dagen vind ik voldoende. Maar heb volgens mij een wat onrealistisch budget in mijn hoofd.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:04

Ik zie weleens goedkope aanbiedingen voorbij komen, maar niet voor de periode dat ik weg wil.

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:10

Dat heb ik ook. Wanneer wil jij gaan? Ik zie heel veel voor eind september/oktober. :+ niet de periode dat ik wil gaan.

Word ook een beetje mottig van het zoeken. Denk steeds "oke. Dit valt nog wel te betalen.." en dan open ik de "aanbieding" ben ik in mijn eentje 1100 euro kwijt. :')


Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:24

Ahhh bedankt voor het zoeken!! :*

Op zich zoek ik:

*vertrek tussen 19 en 23 augustus.
*voorkeur Corfu of Zakynthos
*aan het strand
*Grote voorkeur voor all inclusive. Mocht de prijs dan toch hoe dan ook boven mijn budget uitkomen dan kan ik nog kijken naar logies en ontbijt en moet ik mezelf over een drempel kieperen wat eten betreft. :')

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:25

Roosch schreef:
Dat heb ik ook. Wanneer wil jij gaan? Ik zie heel veel voor eind september/oktober. :+ niet de periode dat ik wil gaan.

Word ook een beetje mottig van het zoeken. Denk steeds "oke. Dit valt nog wel te betalen.." en dan open ik de "aanbieding" ben ik in mijn eentje 1100 euro kwijt. :')


Vanaf 23 september 1 week.
Maar man wil met de auto naar Frankrijk ofzo. Dus we wachten weerbericht af en kijken dan waar het mooi weer is en boeken een last-minute. Nu ben ik een controle-freak en ik zoek altijd alles tot in details uit, Dus ik weet nog niet of ik dit ga redden. Dus het kan ook Ibiza worden of Canarische Eilanden. Maar mijn voorkeur gaat uit naar Griekenland.

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:26

Ik kom net terug van een weekend Frankrijk :)) kan ook onwijs leuk zijn.

Ik zat 2 jaar geleden rond dat tijdstip op Kreta geloof ik. Het weer viel enigszins tegen. Vandaar dat ik dit jaar iets eerder in het seizoen vakantie heb genomen.

Daihyo

Berichten: 88094
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:28

Oh ik heb 'm iets later gepakt.
Heb nu even geen tijd, maar zal later nog eens zoeken :j

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:34

Je bent een schat!

Ik denk dat ik de last minutes moet afwachten. Ben vrij flexibel qua tijd (liefst wel eerste week van vakantie) en vind 6 a 7 dagen wel voldoende. Zakynthos trekt me wel gezien de schildpadden en een bootexcursie of zoiets vind ik ook gaaf. Maar een stad of iets hoeft niet zo nodig.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 19:52

Goed zo, Giolli, fijn dat je gerust gesteld bent.

Pien, ik ben 3 jaar op rij naar Kefalonia geweest maar niet naar Lassi. Ik weet niet wat je zou willen weten en of je je al een beetje ingelezen hebt.

Roosch, succes met wat vinden. Kun je anders niet naar een los ticket kijken en via AIRBnb/Booking naar hotels ?
Ryanair vliegt sowieso op Corfu.

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:59

Had ik stiekem ook al naar gekeken maar dan heb je een leuk vliegticket voor 220 euro. Kijk je naar verblijf. Ben je minimaal 500 euro kwijt en dan heb je alleen verblijf. :')

Die touroperators kunnen dan wel echt goedkoop inkopen zeg.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:26

Electra63 schreef:
Met je eigen boot? Dat is wel een eindje?
Vluchtelingen heb je voornamelijk op de eilanden tegen Turkije aan. Maar ook daar heb je er niet veel last van.

We willen inderdaad met de eigen boot gaan, maar ik weet nog niet of dat onze huidige boot is (zeewaardig 28 voet zeilbootje) of dat we tegen die tijd misschien een iets grotere hebben.
Het plan is om over een jaar of 5 tot 10 op wereldreis te gaan, de oceaan over richting de Caraïbische zee, een jaar lang, maar zelf zou ik heel graag nog eens in Griekenland en Egypte willen zeilen, vooral ook koraalriffen zien voordat ze allemaal verdwenen zijn, en omdat dat een flinke omweg is willen we dat in een aparte vakantie doen. We trekken daar denk ik zo'n 3 maanden voor uit. De reis van Nederland naar Griekenland zou zo'n 20 dagen aan een stuk varen zijn, dus we rekenen een maand voor de heenreis, een maand voor de terugreis, en dan een maand om het gebied daar te verkennen.
Het zal nog minstens een paar jaar duren voordat we die kant op gaan. Dit jaar de Wadden en misschien Helgoland.. Jaar erna naar Engeland of Denemarken/Noorwegen, en wie weet het jaar daarna Griekenland :D
Maar ik vind het zo leuk om ruim van tevoren al de mooiste plekken te kennen en precies te weten hoe en wat :D

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:55

Lees op het nieuws dat heel veel toeristen (niet alleen Nederlanders) toch Kos proberen/willen verlaten

Vanavond flinke naschok van 4.4 geweest en paniek.

Nu.nl

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:00

Hoorde het al op het journaal. Snap het wel. Zou er nu ook niet willen zitten daar. Ben geen miep maar ik blijf erbij dat een rampgebied geen plek is voor toeristen als het te voorkomen is

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:04

Ja ik zag het inderdaad ook. Naschokken zijn wel normaal trouwens maar ik zou er nu ook niet willen zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:12

Die zouden over 4 weken toch wel afgelopen zijn ...


Toch??!! :')

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:18

Ik heb nog nooit een aardbeving meegemaakt die een maand duurde.

Sterker nog. Ik heb überhaupt nog nooit een aardbeving meegemaakt bedenk ik me net. :+

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:41

Roosch schreef:
Ik heb nog nooit een aardbeving meegemaakt die een maand duurde.

Sterker nog. Ik heb überhaupt nog nooit een aardbeving meegemaakt bedenk ik me net. :+


Ik wel, als kind.
Jaren geleden was er een relatief zware aardbeving in Nederland.
Ik werd er wakker van want bed trilde en hoorde flessen in koelkast rammelen..moeder wakker gemaakt, kind je hebt gedroomd.. en toen zag ze de volgende dag het nieuws :')