Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:51

Missy_ schreef:
Ik ga over 1.5 week naar Karpathos.. Weet iemand of de aarbeving ook daar voelbaar was? Weet niet hoe ver/dichtbij Karpathos vanaf Kos ligt?


Je hebt regelmatig aardbevingen in Griekenland... kans is er altijd, maar ik zou me er niet druk om maken. De kans dat jij het meemaakt is heel klein.

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:53

Heavy inderdaad. Ik zou me er niet te druk over maken als je op vakantie gaat. Het komt ook voor in Groningen.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:58

Ik was 2 jaar geleden in kos. Zou er zo weer heen gaan. Het hotel waar wij toen waren isniet zo beschadigd. Ze hadden op fb een bericht gezet dat ze gewoon open zijn en doorgaan.
Ik ga naar Kreta eind sept.

Maar zou zeker zo weer naar kos gaan. Ik was er ook met de vluchtelingen. Heb toen juist nog elke plek in mijn bagage benut en extra kleding mee genomen.
Vind het echt sneu voor de mensen daar. Juist gaan inderdaad en geld uitgeven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:04

Wat een beelden he. Goede vriend is net ruim twee weken terug van Kos als je die fotos ziet en hoe het nu is. Niet veel over van sommige dingen. Alleen als je dan hoort dat sommige touroperators de reis niet willen laten omboeken. Je stuurt toch geen nieuwe touristen naar Kos nu als het zo in puin ligt en er naschokken zijn.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:14

Waarom niet. Lang niet alles ligt in puin er is nog zat wat je kan doen.
Toen wij naar kos gingen net op het hoogtepunt met de vluchtelingen verklaarde veel ons voor gek. Het was gewoon sneu om te zien daar.maar je helpt de mensen van kos juist door te gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:25

Als kos stad voor deel in puin ligt en naschokken, hulpverleners die hun werk moeten doen. Wacht dan week of twee of zo zodat de boel kan herstellen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:54

karuna schreef:
Als kos stad voor deel in puin ligt en naschokken, hulpverleners die hun werk moeten doen. Wacht dan week of twee of zo zodat de boel kan herstellen.


Helemaal mee eens.
ik snap dat een financiële klap is, heel erg maar nu geen vluchten willen omboeken en hele hordes nieuwe toeristen die kant op... zorg eerst dat alle toeristen die weg gaan op de rit zijn.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 22:11

Ik lees net op een ander forum van iemand's zoon die daar woont dat het afgezien van de slachtoffers en gewonden nog mee valt. Ze laten ook steeds dezelfde gebouwen zien he? Je gaat toch voor een paar ingestorte gebouwen toch geen vakanties annuleren?
Juist moeten de mensen ernaar toe om geld uit te geven, daar help je ze meer mee dan thuisblijven of omboeken.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:27

Fitzroy schreef:
Ik lees net op een ander forum van iemand's zoon die daar woont dat het afgezien van de slachtoffers en gewonden nog mee valt. Ze laten ook steeds dezelfde gebouwen zien he? Je gaat toch voor een paar ingestorte gebouwen toch geen vakanties annuleren?
Juist moeten de mensen ernaar toe om geld uit te geven, daar help je ze meer mee dan thuisblijven of omboeken.


Mijn moeder heeft voor 2 weken geboekt en gaat wel. Ik heb nog niet geboekt en bekijk het eind augustus wel. En ja, juist ernaar toe gaan om geld uit te geven, ik snap wat je zegt maar dat kan ook ergens anders waar mensen dat nodig hebben... Hoewel ik gevoelsmatig nergens anders heen wil dan Griekenland

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 00:14

Fitzroy schreef:
Ik lees net op een ander forum van iemand's zoon die daar woont dat het afgezien van de slachtoffers en gewonden nog mee valt. Ze laten ook steeds dezelfde gebouwen zien he? Je gaat toch voor een paar ingestorte gebouwen toch geen vakanties annuleren?
Juist moeten de mensen ernaar toe om geld uit te geven, daar help je ze meer mee dan thuisblijven of omboeken.


Precies, het opruimen gaat redelijk snel en alle gewonden zijn vervoerd naar o.a. Rhodos.
Het leven gaat gewoon door op Kos, maar er zal hier en daar wat geïmproviseerd moeten worden met hotelkamers enzo.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 00:21

Ik weet nog vorig jaar met de storm die we hebben meegemaakt, waar ook twee doden vielen, dat alles zo snel weer opgeruimd/ opgebouwd werd. Toeristen die een week na ons kwamen geloofden niet wat er gebeurd was, totdat we de foto's lieten zien.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:30

Hoi, ik meld me even. :')

Wéken op die rot computer gezeten, eindelijk een vakantie geboekt..... Naar Kos! :=

Ik krijg Corendon nog niet te pakken maar wij willen wel graag omboeken... Gaan we weer....

1810naomi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-03-11
Woonplaats: Omgeving Haarlem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:55

Als je al geboekt hebt zou ik absoluut niet omboeken. Het is echt nergens voor nodig en je kunt prima hierheen komen. Alleen in het centrum liggen een paar gebouwen in puin, maar dat zijn enkel de oude gebouwen. In de kade zit ook een scheur, maar dat hebben ze gewoon met een lintje afgezet. Dit zijn ook de delen van het centrum dat je continu in de media ziet verschijnen. In de media maakt men het erger dan dat het is. De laatste voelbare naschok is hier gisteravond rond 21.00/21.30 geweest. Tot ongeveer 48 uur na de aardbeving zijn er nog naschokken, dus dat zou tot vannacht 1.30 uur zijn. Wij merken nu al dat de hoeveelheid en de sterkte van de naschokken flink is afgenomen. Als je hotel gewoon nog "bewoonbaar" is, zou ik absoluut de vakantie niet omboeken. Aan de andere kant van het eiland hebben ze trouwens helemaal niets gemerkt van de aardbeving.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:58

Ik zou naar het Frosini hotel gaan in Kos, ik ga pas over 5 weken! En toch... ik zou het niet leuk vinden om daar te komen en alles ligt in puin! Je komt daar toch om een leuke tijd te hebben en als alle winkeltjes en barretjes dicht zijn of in puin liggen is dat niet leuk.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:07

Giolli schreef:
Ik zou naar het Frosini hotel gaan in Kos, ik ga pas over 5 weken! En toch... ik zou het niet leuk vinden om daar te komen en alles ligt in puin! Je komt daar toch om een leuke tijd te hebben en als alle winkeltjes en barretjes dicht zijn of in puin liggen is dat niet leuk.


Niet alles ligt in puin, over 5 weken merk jij daar niets van. Zo vaak zijn er winkels of barretjes "ineens" gesloten, dat weet je nooit

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:46

Ik kom hier even mee kletsen :D Ik lees dat er meer mensen met de boot in Griekenland varen, dus ik hoop hier wat goede tips en leuke plekjes tegen te komen. We zijn van plan om over een tijdje eens met onze eigen boot die kant op te gaan. Al heeft die hele vluchtelingencrisis me altijd een beetje tegen gehouden, maar ik lees hier dat het erg meevalt.
..en dan die aardbeving, pfoe wat moet dat schrikken zijn geweest! En wat erg voor die mensen die hun huis of zaak kwijt zijn.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:39

8nnemiek schreef:
Ik kom hier even mee kletsen :D Ik lees dat er meer mensen met de boot in Griekenland varen, dus ik hoop hier wat goede tips en leuke plekjes tegen te komen. We zijn van plan om over een tijdje eens met onze eigen boot die kant op te gaan. Al heeft die hele vluchtelingencrisis me altijd een beetje tegen gehouden, maar ik lees hier dat het erg meevalt.
..en dan die aardbeving, pfoe wat moet dat schrikken zijn geweest! En wat erg voor die mensen die hun huis of zaak kwijt zijn.


Met je eigen boot? Dat is wel een eindje?
Vluchtelingen heb je voornamelijk op de eilanden tegen Turkije aan. Maar ook daar heb je er niet veel last van.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 14:00

Giolli, ik vind het - als je hotel tenminste niet beschadigd is - ook nogal paniekvoetbal van je. Over 5 weken is het allang weer opgeruimd. Nog niet herbouwd maar kom op, barretjes en restaurantjes zat.

Annemiek, ik ben ook benieuwd hoe je er naar toe gaat varen?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:29

Jaaaaa we zijn er weer. Boodschappen komen er aan. Bijna klaar. Zwemmen.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:39

NatasjavE schreef:
Jaaaaa we zijn er weer. Boodschappen komen er aan. Bijna klaar. Zwemmen.


Fijne vakantie en ik zal af en toe wel een foto voorbij zien komen !

Daihyo

Berichten: 88095
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:51

Fijne vakantie!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:53

Fitzroy schreef:
Giolli, ik vind het - als je hotel tenminste niet beschadigd is - ook nogal paniekvoetbal van je. Over 5 weken is het allang weer opgeruimd. Nog niet herbouwd maar kom op, barretjes en restaurantjes zat.

Annemiek, ik ben ook benieuwd hoe je er naar toe gaat varen?



Nou nou, paniekvoetbal? Ik wil gewoon een leuke vakantie hebben. Ik kan het die Grieken wel willen gunnen, maar ik gun mijzelf en mijn vriend meer een leuke vakantie van onze zuur verdiende centen. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling. Ik ga alleen als blijkt dat het echt mee valt en niet uit medelijden voor de Grieken.

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:00

Net vakantie geboekt naar Kefalonia!!!
Super veel zin in. Er was niet super veel meer wat betaalbaar was (voor ons ;-) na koop huis)
Hebben jullie nog tips? We zitten in/direct bij Lassi.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:19

Ik heb wat Facebook vrienden op Kos en het valt allemaal wel mee. Er zijn een paar panden beschadigd, maar verder valt het wel mee. Er zijn zo ontzettend veel bars/ restaurant/ winkels in Kos, zelfs als er 15 dicht zijn merk je dat niet.
In de media verschijnen steeds foto's van hetzelfde stukje uit andere hoeken.

In de haven zijn ze inmiddels de kade ook al aan het repareren.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:26

Giolli schreef:
Fitzroy schreef:
Giolli, ik vind het - als je hotel tenminste niet beschadigd is - ook nogal paniekvoetbal van je. Over 5 weken is het allang weer opgeruimd. Nog niet herbouwd maar kom op, barretjes en restaurantjes zat.

Annemiek, ik ben ook benieuwd hoe je er naar toe gaat varen?



Nou nou, paniekvoetbal? Ik wil gewoon een leuke vakantie hebben. Ik kan het die Grieken wel willen gunnen, maar ik gun mijzelf en mijn vriend meer een leuke vakantie van onze zuur verdiende centen. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling. Ik ga alleen als blijkt dat het echt mee valt en niet uit medelijden voor de Grieken.


Denk je nou echt dat die Grieken in 5 weken niks doen? Die willen ook zoveel mogelijk verdienen aan toeristen en die weten heus wel dat dan alles weer zo snel mogelijk in orde moet zijn.. ik zou echt gewoon heengaan. Zo'n mooi eiland, het is echt niet allemaal verwoest ofzo. Vraag me trouwens af of je nog wel kosteloos kan omboeken..