Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:24

xLianneeee schreef:
Het hele eiland hoeft niet perse, maar ik ben wel iemand die zo veel mogelijk wil zien. Aangezien we (maar) 8 dagen weg gaan en ook nog willen relaxen. Ik kan heel moeilijk inbeelden hoe groot zo'n eiland is. Waarschijnlijk heb ik te veel eisen, maar het is best lastig om een huwelijksreis te plannen wat in het budget past en wat aan onze beide eisen voldoet.

Ja ok. In 8 dagen wordt het sowieso lastig denk ik, want als je ook nog wilt relaxen, moet je goede afwegingen maken. Kijk wij gaan ook steeds 8 dagen, maar wij hebben al aardig wat van Corfu gezien wat de moeite is. Er is nog veel meer te zien, maar ik hoef niet naar alle toeristische plekken, verschrikkelijk :')

Wij hebben van de 8 dagen, 4 dagen wat gedaan volgens mij. (de 2e keer 3 dagen, maar toen hadden we al wat dingen gezien natuurlijk). Wij vinden dat een goede balans, maar als jij 's ochtends op pad gaat en 's middags lekker op strand wil liggen, kun je al veel meer zien en doen. Wil je bijv ook nog een dagje weg met een boot oid?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 18:23

Zakynthos is prima te doen in 8 dagen. Ik zou daarvoor gaan.
Zo heel groot is het niet.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:53

Ik vond Zakynthos erg mooi, maar Kefalonia mooier en minder toeristisch.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:15

DewiRox schreef:
Ik snap wat je bedoelt Electra, al is zou het mij niet tegenhouden. Wij zijn vaak genoeg in mei (voor een weekje) naar Aegina geweest en eigenlijk nooit problemen gehad. Ik vind de boot al vakantie opzich en als je vliegtijden gunstig zijn icm de boot dan ben je er toch best rap ook.


Ik ga altijd met de ferry naar Syros. Heel vaak sluit de ferry niet aan op het vliegtuig. Dus dat je een hele dag moet wachten. Heb je dat heen en terug, dan is dat al 2 dagen verlies. Als je pech hebt, moet je soms nog 1 nacht overnachten in Pireus, dan heb je 3 dagen verlies.
Zeker als in het voorseizoen de ferry misschien minder gaat als in het hoogseizoen.
Ik zou dan liever een eiland kiezen met een rechtstreekse vlucht, als ik maar 1 week vakantie had.

TS,
Zakynthos, ligt een stuk noordelijker; je kan ook naar Kos of Rhodos (heel toeristisch) of Karpathos gaan. Alle 3 niet zo groot en liggen zuidelijk.

Of Naxos of Paros, beiden ook Cycladen (net als Santorini en Mykonos), maar niet zo idioot druk en toeristisch.

Ik vind het altijd heel moeilijk om iemand te adviseren. Fitzroy en ik zijn beiden Griekenland-liefhebbers, maar wij hebben totaal geen overeenkomsten over de bestemming of wat wij willen op vakantie. :D

Over Zakynthos ben ik het wel eens met Fitzroy!!

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:57

Bij een huwelijksreis gaat het toch vooral om het gezelschap? Ik zou het zelf wel leuk vinden om misschien nog eens terug te gaan naar de plaats van zo'n bijzondere reis en dan nieuwe dingen te kunnen zien.

Ik zou ook zuideliker kiezen, zeker als je relax dagen wil.
En zo vroeg in het seizoen misschien toch wat touristischer zoals bijvoorbeeld Kos. Daar is gewoon wat meer te doen.
Uit gezondheidsoverwegingen ben ik nu 3x op kos geweest. Zalig aan het strand eten. Auto huren, wat zwemmen en boottochtjes. Hoogseizoen is echt wel mega toeristisch.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 20:36

Ik had even over mei heen gelezen. Ik zou dan naar Cyprus, Turkije of de Canarische eilanden gaan en Griekenland helemaal overslaan :+
Het weer is mij dan te onzeker.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:01

Ben jij weleens op Cyprus geweest? Wij hadden er nu willen zijn, maar mijn gezondheid liet het niet toe. Nou ja eigenlijk wilden we binnen Europa blijven dus tenerife of Cyprus en dan een paar dagen vantevoren bekijken waar het weer het beste was haha. Wat dat betreft was dat ik niet mocht vliegen misschien niet zo heel erg....

We willen nu in juni of september naar Paphos gaan.
En de andere naar Griekenland. Ik zou dan graag eilandhoppen.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:36

Het weer is zo lastig om daar je keuze van af te laten hangen. Afgelopen jaar was mei echt heerlijk qua temperatuur op Zakynthos. Kwam het eind Juni ineens met bakken uit de lucht voor een paar dagen -O-

Heerlijk eiland, 8 dagen is genoeg om alles te kunnen zien. In Mei ook nog veel hotels voor laagseizoen prijzen plus dat het dan nog niet zo druk is op het eiland. Zeker in de zomer is het nu wel mega druk aan het worden qua toerisme..

Het huisje waar ik vorige keer een bericht over heb geplaatst was op het aller laatste moment niet door gegaan. Ben blij met wat hulp van Griekse vrienden soms, voordat ik dadelijk aan iets vast zit wat niet naar mijn zin is. Ik zit nu alweer 2 weken in Nederland, op de dag voordat ik vertrok een appartement gevonden wat ik vanaf Januari 2019 ga huren voor het hele jaar rond. Hele blije ik *\o/* Het is super super moeilijk om een huis/appartement te vinden momenteel, maar via via toch gelukt.


Heeft er iemand nog leuke tips voor het vaste land? Ik ga volgende maand heel even terug naar Zakynthos voor papieren en wil dan met mijn auto wat rondrijden en mooie plekken opzoeken op het vaste land. Ik heb ongeveer 12 dagen, wil niet te veel plannen, gewoon zien hoeveel van deze plekken ik af kan strepen:
Delphi
Mount Olympus
Meteora
Olympia
Messini
Epidaurus
Mystras + Sparta
Monemvasia


Wat ik niet red, kan ik ook nog doen als ik begin Januari weer terug ga. Maar misschien dat iemand nog leuke tips heeft, mooie natuur plekjes?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 21:33

In januari kan er bij de Meteora kloosters nog wel sneeuw liggen, dat lijkt me wel echt gaaf. Daar in de buurt ligt ook het bergdorpje Metsovo mét skilift, echt heel gezellig, maar weet niet of je daar zonder winterbanden/sneeuwkettingen kunt komen.

Ik zou me wel of op het noordelijke deel richten of op de Peloponnesos. Allebei lijkt me wat veel van het goede. Ik zou dan nu de Pelops doen met Epidavros, Mystras, Sparta, Monemvasia en Olympia.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:54

Nafplio is ook erg leuk om te zien.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 01:21

Naufplion vorig jaar paar dagen geweest, prachtig idd!

Misschien handig als ik het opsplits idd.. alleen durf ik sneeuw rijden niet aan met deze auto. Klein autootje, 1000cc, en ik ga alleen. Dus misschien het Noorden dan maar verplaatsen richting Februari/Maart.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:50

:wave:

Ik denk dat mijn volgende tripje naar Karpathos gaat. Iemand tips (hotel, restaurantjes, mooie stranden)?

Ik ben zelf al lekker aan het googelen :)
Baal er wel van dat via hotels veel halfpension of all inclusieve wordt aangeboden. Ontbijten in het hotel vind ik prima/makkelijk maar zeker voor het diner ga ik het liefst naar locale restaurants.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:26

Snorlex schreef:
:wave:

Ik denk dat mijn volgende tripje naar Karpathos gaat. Iemand tips (hotel, restaurantjes, mooie stranden)?

Ik ben zelf al lekker aan het googelen :)
Baal er wel van dat via hotels veel halfpension of all inclusieve wordt aangeboden. Ontbijten in het hotel vind ik prima/makkelijk maar zeker voor het diner ga ik het liefst naar locale restaurants.


Ik lees mee.

Ik ben ook toevallig aan het kijken voor Karpathos of Rhodos in mei.
Ik ga een weekje met een vriendin. Daarom wil ik zo zuidelijk mogelijk, i.v.m. het weer.
Kreta heb ik nu 2 x gehad, Rhodos en Kos allebei 1 x. In juni ga ik waarschijnlijk nog een keer naar Kos, omdat vrienden daar graag heen willen. Karpathos ben ik nog niet geweest..

Ik zoek wel een beetje de drukte, omdat het in mei nog geen hoogseizoen is.
In het hoogseizoen zoek ik juist een rustig plekje.
Wij houden wel van een beetje leven: terrasje pakken, op het strand mensen kijken, op loopafstand dus van strand en centrum/boulevard.
En alleen logies en ontbijt. Liever wel met een zwembad. Ik ga nooit naar het zwembad, behalve als het weer tegenvalt, dan is het op het strand soms te koud, maar bij een zwembad uit de wind heerlijk. :D

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:51

Iedereen bedankt voor het meedenken, we hebben (toch) voor Zakynthos gekozen! We verblijven in Agios sostis en gaan de laatste week van mei/begin juni! *\o/* Als iemand tips heeft voor leuke plekjes of bezienswaardigheden/activiteiten hoor ik het graag :D

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:26

(ik heb al even niet meer gepost, maar wel meegelezen...)
@xlianneeee Leuk, waar zit je in agios sostis?
Wij gaan bij mooi weer veel naar de ifalos beach bar (is wel in de zomer) maar dat vind ik echt een relaxte plek boven is een rustige sfeer en altijd vriendelijke bediening. je kan via de trap zo naar het strand! ook de ok corral is wel leuk om savonds ff een drankje te doen

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:35

xLianneeee schreef:
Iedereen bedankt voor het meedenken, we hebben (toch) voor Zakynthos gekozen! We verblijven in Agios sostis en gaan de laatste week van mei/begin juni! *\o/* Als iemand tips heeft voor leuke plekjes of bezienswaardigheden/activiteiten hoor ik het graag :D


Leuk! Welk hotel/appartement gaan jullie naar toe? Ik heb dit jaar 7 maanden in Agios Sostis gewoond en gewerkt.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:17

Ik zit te denken aan een week kefalonia en week zakynthos.ik zou wel graag een pakketreis willen.
Of misschien 2 andere eilanden.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 21:12

Als je een combi wilt kan ik je een combinatie van Skopelos en Skiathos aanraden. Echt leuke eilanden!
Of Kefalonia en Ithaki.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:21

Daar ga ik eens naar kijken!
Hopelijk ben ik dit jaar zodanig hersteld dat ik ook gewoon nieuwe plaatsen kan ontdekken!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:47

:wave:

Ik ga in September denk ik weer een weekje naar Griekenland, mijn ouders hebben een paar maanden geleden een huis gekocht in Asini dus ik moet komen schilderen :+ Tijdje niet geweest, in oktober onverwachts een paar dagen maar dat was omdat mijn oma onverwachts was overleden dus geen vakantie.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:00

Ankep en _mel, we verblijven in Cavo vezal :)

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:24

Heerlijk! Mooi hotel, helemaal nieuw! Ben er vandaag nog langs gereden. Het appartement wat ik ga huren ligt met de auto 2 minuten verderop. Januari is het klaar, dan verhuizen :D

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:30

xLianneeee schreef:
Iedereen bedankt voor het meedenken, we hebben (toch) voor Zakynthos gekozen! We verblijven in Agios sostis en gaan de laatste week van mei/begin juni! *\o/* Als iemand tips heeft voor leuke plekjes of bezienswaardigheden/activiteiten hoor ik het graag :D


http://www.sclouboustaverna.gr
Wij hebben hier in juni 2 x gegeten. Erg goed, heel gezellig in een soort tuin en live Griekse muziek.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:39

Hallo iedereen.

Ik heb ook tips nodig.

Ik ben nu 2 x in Griekenland geweest.
1 x Karpathos en 1 x Lesbos.

Ik ga dit jaar met mijn ouders en broer.
Een soort waarschijnlijk laatste familie vakantie.
We willen wel iets in soortgelijke richting.
Dus geen hoge flatgebouwen met grote hotelketens. En zeker niet overspoeld met feestende jongeren.
Maar het mag wel wat levendiger dan Lesbos.

Side note: mijn moeder kan minder goed tegen echte hitte ( Karpathos is daardoor weer fijner vanwege het windje wat er vaak staat. Maar ja. Daar ben ik al geweest)
Mijn broer is hart/longpatiënt en slechtziend maar kan goed mee komen en heeft vorige vakantie's nooit problemen gehad.

Een paar georganiseerde excursies met bus/boot vinden we ook leuk.
Strand is ook wel een must.

Waar moeten we volgens jullie heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:06

daantjuhhh schreef:
Hallo iedereen.

Ik heb ook tips nodig.

Ik ben nu 2 x in Griekenland geweest.
1 x Karpathos en 1 x Lesbos.

Ik ga dit jaar met mijn ouders en broer.
Een soort waarschijnlijk laatste familie vakantie.
We willen wel iets in soortgelijke richting.
Dus geen hoge flatgebouwen met grote hotelketens. En zeker niet overspoeld met feestende jongeren.
Maar het mag wel wat levendiger dan Lesbos.

Side note: mijn moeder kan minder goed tegen echte hitte ( Karpathos is daardoor weer fijner vanwege het windje wat er vaak staat. Maar ja. Daar ben ik al geweest)
Mijn broer is hart/longpatiënt en slechtziend maar kan goed mee komen en heeft vorige vakantie's nooit problemen gehad.

Een paar georganiseerde excursies met bus/boot vinden we ook leuk.
Strand is ook wel een must.

Waar moeten we volgens jullie heen?

Paleokastriska op Corfu *\o/* een gezellig dorp wat zeker niet te toeristisch is. Het eiland is schitterend en er is genoeg te doen. De zee is vaak wat koeler dus geeft heerlijke verkoeling en er staat ook vaak een windje. Mijn man kan ook niet goed tegen hitte Maar kan het goed handelen op Corfu. Ik zou alleen niet in midden juli of augustus gaan dan is het wel heel warm maar dat lijkt me overal in Griekenland het geval dan ;)