Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:36

Blijkbaar annuleert TUI niet alles, want ik zie een TUI vliegtuig staan vlakbij onze gate.
Wij gaan bijna boarden! Op naar Heraklion {:}

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:47

Albertina71 schreef:
Blijkbaar annuleert TUI niet alles, want ik zie een TUI vliegtuig staan vlakbij onze gate.
Wij gaan bijna boarden! Op naar Heraklion {:}


Ik kom even binnenvallen :o

Vanwaar die verschillen? En waarom wordt er geannuleerd? Dat Griekenland ‘ons’ nog niet wil hebben? Dus vanwege corona?
En wat betekend dat Griekenland 14 mei als datum heeft genoemd?

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:27

Nee tui heeft veel klachten gehad vorig jaar dat er nog een dag van tevoren geannuleerd werd. Nu annuleren ze alles 4 weken van te voren als dat land nog op oranje staat. Maandag 3 mei na de persconferentie is er meer mogelijk om te boeken omdat ze verwachten dat alles na 15 mei op geel gaat

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:51

De persconferentie gaat niet door en er gaan geen versoepelingen komen.
Ik weet niet of dat alleen geld voor Nederland of dat ze het reisadvies ook nog niet gaan versoepelen.

Arcodavella
Berichten: 555
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:03

Ik vraag me af waarom jullie vakanties (blijven) boeken bij reisorganisaties zoals TUI. Waarom boek je niet los je vliegtickets en los je hotel, vervoer etc.?

Sinds corona ben ik een aantal keer naar Griekenland heen en weer gevlogen (Athene) en nooit een vlucht geannuleerd.
Of zie ik iets over het hoofd nu? :o

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 10:09

Zeker in de coronatijd is het ‘veiliger’ om bij een reisorganisatie te boeken. Die hebben nl zorgplicht als er wat gebeurt en moeten zorgen dat jij weer terug in Nl komt.
Ik boek al jaren los en alleen verleden jaar had ik via Sunweb geboekt (en daar dus nu een voucher van :+ )
Voor dit jaar heb ik wel weer losse tickets en annuleerbare hotelaccommodaties. We gaan het zien.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:13

Inderdaad vanwege die zorgplicht dus een pakketreis. Buiten dat mag ik van mijn werkgever niet naar oranje gebied. Dus dat annuleren zou ik toch moeten doen.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:14

Arcodavella schreef:
Ik vraag me af waarom jullie vakanties (blijven) boeken bij reisorganisaties zoals TUI. Waarom boek je niet los je vliegtickets en los je hotel, vervoer etc.?

Sinds corona ben ik een aantal keer naar Griekenland heen en weer gevlogen (Athene) en nooit een vlucht geannuleerd.
Of zie ik iets over het hoofd nu? :o

Gezien de huidige ervaringen met mensen die al meer dan een half jaar op hun geld zitten te wachten van bijvoorbeeld cheaptickets.
Ik had een voucher van dejongintra.
Als mijn reis in december om wat voor reden niet door kan gaan(wat ik niet verwacht)krijg ik mijn geld terug

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:48

Maar ik had ergens gelezen dat Griekenland alle kosten op zich nam als iemand uit het buitenland besmet raakte met covid. Denk een maand gelezen ergens gelezen maar weet niet meer waar? :o

Arcodavella
Berichten: 555
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:54

Helder wat betreft die zorgplicht. Je wilt weer op tijd naar huis kunnen, en als je los boekt heb je meer risico op vertraging/problemen. Ik studeer online, dus voor mij was die druk er niet (en het ging ook allemaal prima).

Overigens, er is in het afgelopen jaar nog geen moment voorgekomen dat je niet van NL naar GR kon of andersom. Ik ken veel Griekse studenten hier in NL en niemand gehoord die problemen gehad heeft, en ze reizen het hele jaar door heen en weer. Dus ik heb het idee dat het risico van niet (op tijd) terug kunnen niet hoog is? Ik zou gewoon los boeken hoor :D

Sinds een aantal maanden hebben veel vliegmaatschappijen de standaardregeling dat je je ticket tot 48 van te voren kunt annuleren/omboeken zonder extra kosten, i.v.m. met corona. Ik heb nu met KLM en Transavia gevlogen en die boden dit allebei aan, dat vind ik wel een hele goede service.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:57

Het ligt aan mijn bestemming.
Ik ga al 40 jaar naar Syros. Tot een paar jaar geleden was Syros niet eens bekend bij de touroperators, was er geen internet, toen was het best lastig om de reis te boeken.
Wij lieten familie dan een hotel/appartement reserveren.
Maar soms is een pakketreis makkelijker om uit te zoeken en zelfs weleens goedkoper.

Ik ga niet naar Griekenland zolang het code oranje is en er nog veel beperkingen zijn.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:05

Ook ik boek al jaren tickets, accomodatie(s) en auto los. Dit jaar had ik vanwege die zorgplicht pakketreizen willen boeken, maar die waren er nauwelijks, alleen op Duitse sites. Dus heb ik weer alles los geboekt.

Ik boek de vliegtickets rechtstreeks bij de vliegmaatschappij, niet via edreams of cheaptickets ofzo, want die betalen maar moeilijk terug las ik in de reviews.

De tickets van Februari heb ik 3x omgeboekt bij Aegean. Onze vluchten werden steeds geannuleerd. Uiteindelijk vlogen we met KLM, uitgevoerd door KLM + Olympic. Een deel van de terugvlucht werd ook nog geannuleerd en moest dus omgeboekt worden door KLM. De klantenservice deed eerst moeilijk, maar uiteindelijk kregen we toch de vlucht die we wilden hebben.
Nu zitten we weer op Kreta. Ik had eerst tickets van Eurowings (werden geannuleerd) en uiteindelijk zijn we met Transavia gevlogen.

Het is soms best een puzzel om er te komen, of terug te komen, maar uiteindelijk lukt het wel.

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:09

Ik zou juist zo bang zijn dat ik een hotel boek en dan mijn vliegtickets worden geannuleerd.
Vliegen met KLM of transavia is dan een aanrader?

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:16

Escada schreef:
Ik zou juist zo bang zijn dat ik een hotel boek en dan mijn vliegtickets worden geannuleerd.
Vliegen met KLM of transavia is dan een aanrader?



Ik kijk welke maatschappij de gunstigste tijden heeft ivm ferry naar Syros en de prijs.
Soms is KLM zelfs goedkoper dan Transavia. Ligt ook aan hoe lang je van te voren boekt. Normaal gesproken is hoe eerder, hoe goedkoper. Maar ik heb voor mijn dochter weleens op het laatste moment een ticket van 29 euro geboekt. Omdat het vliegtuig niet vol zat.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:25

Escada schreef:
Maar ik had ergens gelezen dat Griekenland alle kosten op zich nam als iemand uit het buitenland besmet raakte met covid. Denk een maand gelezen ergens gelezen maar weet niet meer waar? :o

Dat staat/stond op travel.gov.gr
Er stond een vraag/antwoord over bij de faq's maar die is gesneuveld bij de update van de site.
Nu staat het nog wel bij het stukje 'On arrival' als je bij aankomst eruit gepikt wordt voor een sneltest, en je blijkt positief te zijn, dat je dan op kosten van de Griekse staat in een quarantaine hotel moet verblijven.

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:58

Arcodavella schreef:
Ik vraag me af waarom jullie vakanties (blijven) boeken bij reisorganisaties zoals TUI. Waarom boek je niet los je vliegtickets en los je hotel, vervoer etc.?

Sinds corona ben ik een aantal keer naar Griekenland heen en weer gevlogen (Athene) en nooit een vlucht geannuleerd.
Of zie ik iets over het hoofd nu? :o


Omdat ik dan veel te duur uitkom. En ik vind het in Corona tijd een veiliger gevoel.

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:25

Ik denk dat ik via Booking.com wat boek, zouden jullie voor een hotel gaan of een appartement?

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:53

Normaal maakt me dat niet uit. Maar vorig jaar kozen we een appartement voor het geval we toch in quarantaine moesten en we wat meer ruimte hebben. Wel op een complex met zwembad. Hebben we voor dit jaar ook gedaan.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:32

Arcodavella schreef:
Ik vraag me af waarom jullie vakanties (blijven) boeken bij reisorganisaties zoals TUI. Waarom boek je niet los je vliegtickets en los je hotel, vervoer etc.?

Sinds corona ben ik een aantal keer naar Griekenland heen en weer gevlogen (Athene) en nooit een vlucht geannuleerd.
Of zie ik iets over het hoofd nu? :o


Omdat ik echt te lui ben om alles zelf te regelen .
Ik boek en hoef er niets meer voor te doen :')

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:48

Ik heb geboekt bij transavia en booking ons hotel. 6x is scheepsrecht toch? :') _O-

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:49

@albertina waar heb jij de pcr test gedaan voor het vliegen?

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:05

Als je rechtstreeks bij het hotel boekt, ben je vaak goekoper uit.
Booking.com ontvangt geloof ik, 15%.

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:14

Ik mag sowieso niet klagen voor 10 dagen met ontbijt 2 personen, €435 :)

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:49

Escada schreef:
Ik mag sowieso niet klagen voor 10 dagen met ontbijt 2 personen, €435 :)


Dat is wel erg goedkoop. Per persoon vind ik dit al zeer goedkoop.

Edit:
Alleen logies en ontbijt ?
Of met vliegen?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:31

Escada schreef:
@albertina waar heb jij de pcr test gedaan voor het vliegen?

Bij directlabonline.nl dat is de commerciële tak van Saltro, een groot medisch laboratorium. Mijn man werkt daar, dus ik ben vast niet helemaal objectief :D ;)