Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:06

Pasoumaki, Meganisi _/-\o_

Afbeelding

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:15

Wauw!

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:24

Mooie foto Denise!

Hier is ook net *\o/* de vakantie geboekt!! We gaan 16 september 10 dagen naar Rhodos. Na 9x op Kreta te zijn geweest nu maar eens een ander eiland bezoeken. Zitten in Faliraki dus mochten jullie tips hebben om dingen te bezoeken hoor :o ik het graag.
En hoe is jullie ervaring met openbaar vervoer? Vond het op Kreta altijd erg fijn om ook een paar x met de bus naar dingen te reizen.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:27

Bonnelover schreef:
Mooie foto Denise!

Hier is ook net *\o/* de vakantie geboekt!! We gaan 16 september 10 dagen naar Rhodos. Na 9x op Kreta te zijn geweest nu maar eens een ander eiland bezoeken. Zitten in Faliraki dus mochten jullie tips hebben om dingen te bezoeken hoor :o ik het graag.
En hoe is jullie ervaring met openbaar vervoer? Vond het op Kreta altijd erg fijn om ook een paar x met de bus naar dingen te reizen.


Leuk!! Op Faliraki kun je een boot huren om zelf te gaan varen. Ik vond dat echt een aanrader. Je vaart dan o.a. naar the Anthony Quinn Bayy en daar kun je lekker zwemmen en snorkelen.
Als je van snorkelen houdt, is Kalithea ook een aanrader. Pak dan niet de ingang waar je voor moet betalen, maar het strand aan de rechterkant. Gratis en lekker rustig.
Verder is het leuk om een rondje te lopen door ancient town in Rhodos stad.
Wat ik niet zou aanraden is the seven springs. Echt een tegenvaller. Ook Lindos vonden wij niet heel spannend. De acropolis is wel mooi om te zien, maar de straatjes in Lindos zijn smal en gigantisch druk.
Wij hebben ook een jeepsafari gedaan en dat vonden we door de grote gedeeltes off road heel leuk, maar het is net of je daarvan houdt.
Mocht je een rijbewijs hebben, is een auto huren ook prima te doen daar. Het ov is ook goed geregeld. :)

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:49

Dank je wel Cinderella!! Heb je een aanbeveling om een boot te huren en gaat dat per dag/uur. Lijkt mij nl erg leuk om te gaan doen. En hoe zit het met de brandstof?

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:34

Prachtige foto Denise, fijne vakantie!!

Wij vliegen einde van de week naar Athene <3 Dag erna ‘s middags op het schip en dan door naar Santorini.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:29

Cinderella schreef:
Bonnelover schreef:
Mooie foto Denise!

Hier is ook net *\o/* de vakantie geboekt!! We gaan 16 september 10 dagen naar Rhodos. Na 9x op Kreta te zijn geweest nu maar eens een ander eiland bezoeken. Zitten in Faliraki dus mochten jullie tips hebben om dingen te bezoeken hoor :o ik het graag.
En hoe is jullie ervaring met openbaar vervoer? Vond het op Kreta altijd erg fijn om ook een paar x met de bus naar dingen te reizen.


Leuk!! Op Faliraki kun je een boot huren om zelf te gaan varen. Ik vond dat echt een aanrader. Je vaart dan o.a. naar the Anthony Quinn Bayy en daar kun je lekker zwemmen en snorkelen.
Als je van snorkelen houdt, is Kalithea ook een aanrader. Pak dan niet de ingang waar je voor moet betalen, maar het strand aan de rechterkant. Gratis en lekker rustig.
Verder is het leuk om een rondje te lopen door ancient town in Rhodos stad.
Wat ik niet zou aanraden is the seven springs. Echt een tegenvaller. Ook Lindos vonden wij niet heel spannend. De acropolis is wel mooi om te zien, maar de straatjes in Lindos zijn smal en gigantisch druk.
Wij hebben ook een jeepsafari gedaan en dat vonden we door de grote gedeeltes off road heel leuk, maar het is net of je daarvan houdt.
Mocht je een rijbewijs hebben, is een auto huren ook prima te doen daar. Het ov is ook goed geregeld. :)


Wij zaten aan de andere kant van Rhodos.
The 7 springs vonden wij ook een tegenvaller, net als de vlindervallei. Maar wij waren daar toen eind juli/augustus. OV weet ik niet, wij hadden een auto gehuurd. Verder niet echt tips, is al zeker 10 jaar geleden :D

_Tamara,
Dan zit je wel ff op de ferry ;) , ik vind het al lang duren naar Syros. Nu heb ik niet heel veel geduld en die trip al zeker 30 x gemaakt, dus het is ook niet heel erg spannend. :D
De stiefbroer van mijn man heeft een juwelierszaak op Santorini, wij zouden ook eens langs gaan, maar het trekt me niet zo erg. Maar geniet ervan!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:47

Wij zaten ook aan de andere kant. In Trianta. Ik vond dit een hele gezellige plaats. We hebben vaak de bus en auto gepakt om het eiland door te touren. :D
Wij hebben een boot gehuurd bij easy boat voor twee uur. Verzekeringen, benzine, telefoon bij nood, etc. zit er bij inbegrepen. De telefoon hadden wij nodig, want de boot ging stuk. _O- Verder was het heel relaxed. Groot pluspunt: er zit een trappetje aan de boot dus je kunt vrij elegant het water uit, haha.

Dit jaar ben ik voor het eerst samen met mijn vriend naar een Grieks eiland geweest en we zijn echt verliefd op de Griekse bevolking. Ik ben al eerder in Kreta geweest en ook daar zijn de mensen mij bijgebleven.
We zijn zelfs zo enthousiast dat we aan het rond informeren zijn over mooie trouwlocaties in Griekenland. :D

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:49

Cinderella schreef:
Wij zaten ook aan de andere kant. In Trianta. Ik vond dit een hele gezellige plaats. We hebben vaak de bus en auto gepakt om het eiland door te touren. :D
Wij hebben een boot gehuurd bij easy boat voor twee uur. Verzekeringen, benzine, telefoon bij nood, etc. zit er bij inbegrepen. De telefoon hadden wij nodig, want de boot ging stuk. _O- Verder was het heel relaxed. Groot pluspunt: er zit een trappetje aan de boot dus je kunt vrij elegant het water uit, haha.

Dit jaar ben ik voor het eerst samen met mijn vriend naar een Grieks eiland geweest en we zijn echt verliefd op de Griekse bevolking. Ik ben al eerder in Kreta geweest en ook daar zijn de mensen mij bijgebleven.
We zijn zelfs zo enthousiast dat we aan het rond informeren zijn over mooie trouwlocaties in Griekenland. :D


Wat leuk dat je zo enthousiast bent over Griekenland. Voorlopig heb je dan nog genoeg plaatsen/eilanden te gaan :D

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:23

Ik meld me na jaren ook maar weer eens. Na jaren Griekenland-loos, gisteren een lastminute geboekt voor volgende week. Zin in!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:34

Waar ga je naartoe? :D

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:37

Pilion

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:59

Oh dat staat ook nog op mijn verlanglijstje....
Ik ging een Griekse salade halen hier bij de Griek en ik klink nogal benauwd. Kreeg ik een fles ouzo mee.... Volgens Grieken gast alles weg met ouzo...
Ik kreeg op vakantie bij elke hoestbui ook ouzo of minstens het advies het te drinken... Dat dat niet samen gaat met mijn medicijnen wilde ze niet geloven haha.

Nou ja als niets werkt, ga ik gewoon een maand lang alleen ouzo drinken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:01

Wij zijn onderweg... naja gestrand op de landingsbaan voorlopig. :+
Storing in de toren jeej!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 13:16

Wat leuk, Manzano! Ga je naar Afissos of Kala Nera?
Geen Zuid Afrika dus?

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:59

Fitzroy schreef:
Wat leuk, Manzano! Ga je naar Afissos of Kala Nera?
Geen Zuid Afrika dus?


Nee dat zit er even niet in. Heb maar een weekje.
Naar Milies.... Bergdorpje.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 18:18

O ja, dat ken ik wel. Bewust niet aan zee?
Wij zaten zelf in Neochori, ook een bergdorpje, in een super leuk huis met zwembad.

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:27

Fitzroy schreef:
O ja, dat ken ik wel. Bewust niet aan zee?
Wij zaten zelf in Neochori, ook een bergdorpje, in een super leuk huis met zwembad.

Niet perse bewust, maar kwamen prachtig huis met zwembad tegen met super uitzicht. Met de auto ben je zo aan zee :)

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 18:31

O gaaf, is dat een van die villa’s die Ross aanbiedt?

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:37


Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 18:37

Super _/-\o_ die heb ik toen ook bekeken maar die waren echt veeeeel te duur destijds.

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:39

Fitzroy schreef:
Super _/-\o_ die heb ik toen ook bekeken maar die waren echt veeeeel te duur destijds.

Ja klopt! Dit was ook echt een lastminute aanbieding.
Ook hun overige lastminutes zijn qua prijs echt de moeite waard. Sunweb was voor een beetje leuke plek een stuk duurder.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:55

Ziet er heerlijk uit Manzano!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:26

Electra63 schreef:
_Tamara,
Dan zit je wel ff op de ferry ;) , ik vind het al lang duren naar Syros. Nu heb ik niet heel veel geduld en die trip al zeker 30 x gemaakt, dus het is ook niet heel erg spannend. :D
De stiefbroer van mijn man heeft een juwelierszaak op Santorini, wij zouden ook eens langs gaan, maar het trekt me niet zo erg. Maar geniet ervan!


Dankjewel! :D Wel goed excuus om eens die kant op te gaan, haha.
We stappen daar zaterdag op een cruiseschip in Athene en zijn dan de volgende dag in Santorini. Dus denk dat we ons wel vermaken :D En we zijn ook maar een dagje op Santorini, dus gaan even in Fira rondwandelen.

Helaas toch besloten om a.s. zaterdagochtend niet naar Athene te gaan. Hebben dan maar een uur of drie en vind dat eigenlijk toch zonde om overhaast erlangs te racen + dat ik dan steeds op de klok zit te kijken. :o Athene wordt dan wel het eerstvolgende stedentripje in het najaar, lijkt me wel een prachtige stad.

Pfffff wat een prachtige plek hebben jullie geboekt Manzano <3 Goede vooruitzichten!!

En fijne vakantie Marlinde!! Hopelijk viel de vertraging uiteindelijk nog mee.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:08

_Tamara schreef:
Electra63 schreef:
_Tamara,
Dan zit je wel ff op de ferry ;) , ik vind het al lang duren naar Syros. Nu heb ik niet heel veel geduld en die trip al zeker 30 x gemaakt, dus het is ook niet heel erg spannend. :D
De stiefbroer van mijn man heeft een juwelierszaak op Santorini, wij zouden ook eens langs gaan, maar het trekt me niet zo erg. Maar geniet ervan!


Dankjewel! :D Wel goed excuus om eens die kant op te gaan, haha.
We stappen daar zaterdag op een cruiseschip in Athene en zijn dan de volgende dag in Santorini. Dus denk dat we ons wel vermaken :D En we zijn ook maar een dagje op Santorini, dus gaan even in Fira rondwandelen.

Helaas toch besloten om a.s. zaterdagochtend niet naar Athene te gaan. Hebben dan maar een uur of drie en vind dat eigenlijk toch zonde om overhaast erlangs te racen + dat ik dan steeds op de klok zit te kijken. :o Athene wordt dan wel het eerstvolgende stedentripje in het najaar, lijkt me wel een prachtige stad.

Pfffff wat een prachtige plek hebben jullie geboekt Manzano <3 Goede vooruitzichten!!

En fijne vakantie Marlinde!! Hopelijk viel de vertraging uiteindelijk nog mee.


Dat is inderdaad wat anders als de ferry :D .
Wat is de route van jullie cruise?