USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:32

ben alle 4 de keren rond sept/okt geweest, een aanrader!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:28

Fitzroy schreef:
Miccamaaike, dan is jullie route echt te lang. Je zit dan zoveel in de auto dat je nauwelijks de tijd hebt om de dingen goed te bekijken. Ik zou Mount Rushmore en Custer eruit laten, dat scheelt al wat kilometers.
Verder mis ik in je lijstje o.a. Bryce, Canyonlands, Monument Valley terwijl deze wel op de route liggen.


Dank je voor je tips
Wat bedoel je met Custer?

Qua kilometers heb ik wel eerder zulke reizen gemaakt, op zich wel te doen, maar idd wel veel in de auto. Maar rijden vinden we allebei prima dus hoeft niet perse heel erg te zijn.

Ik zou Mount Rushmore er ook graag uit laten, maar mijn vriend wil dat heel graag zien... tsjaaa praat dat maar eens uit zijn hoofd!

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:34

Sorry, ik was in de war met iemand anders die ook Custer SP ging doen.
Ik vond het achteraf zonde van de extra kilometers die we hebben gereden alleen voor Mount Rushmore. Het was zeker mooi, maar het ligt zo ver uit de route dat het naar mijn idee niet opweegt tegen de tijd die je dan bv. Extra hebt om in Yellowstone of Grand Teton te besteden.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:36


Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:43

Ik mis Grand Teton nog in het lijstje, dit ligt onder Yellowstone NP en je kunt dan vandaar naar het Zuiden doorrijden.
Heb je je al op het AllesAmerika forum gemeld? Daar zitten echt heel veel kenners met nuttige tips.
http://forum.allesamerika.com/index.php

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:12

Daar heb ik me eerder wel eens aangemeld ja, zal eens kijken of ik daar nog kan inloggen, dank je wel voor de tip!
Grand Teton zet ik er ook bij!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:23

Philly was leuk! Ik vind het een kleine compacte stad (in verhouding met andere steden ;) ) maar heel gezellig.
Kleine straten, veel winkels.. heb foto's gemaakt op de steps met Rocky's 'moment'.

Foto's volgen morgen of overmorgen ergens. :)

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:03

Ik ben half oktober in NY geweest, met een vestje aan was het prima te doen buiten :).
Wij zaten in hotel Ameritania oid, was een prima hotel. Enige nadeel was dat ze geen gratis wifi hadden, dat kostte 10 dollar per 24 uur. Aan de overkant van de straat zat wel een Starbucks waar wel gratis wifi was :)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:14

Een nieuw USA topic, ik ga weer meelezen.
De tip van ticketspy heb ik ook opgevolgd en er komen leuke aanbiedingen voorbij :j

In 2014 geen reis in de planning. Maar in 2015 sowieso weer naar Boston en er staat nog wel meer op het verlanglijstje :z

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:29

Gelukkig nieuw jaar allemaal! *\o/*

Ik probeer uit te zoeken wat er wel en niet onder business valt bij een ESTA (waar de grens ligt) als ik voor werkoverleg naar de VS wil.

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:34

Een werkoverleg moet wel kunnen toch?

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:45

Ik ga ook weer meelezen in dit topic. :j
Waarschijnlijk gaan ook wij dit jaar niet naar de VS, aangezien de auto aan vervanging toe is en dat net even belangrijker is, haha. Maar hopelijk gaan we volgend jaar wel, wil dolgraag zien waar vriendlief vandaan komt (Louisiana).

Voor iedereen die dit jaar wel gaat ... heel veel plezier! *\o/*

PS: Fantastische foto's weer, hopelijk komen er veel in dit topic te staan zodat ik toch een beetje kan genieten van Amerika.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:03

Hallo allemaal! Mag ik me hier ook aanmelden?

Ik wil samen met mijn vriend in september 2014 een roadtrip (met auto, of bij voorkeur met een camper) langs de westkust maken van +/- 3 weken.

Als ik google, dan kom ik vooral uit op georganiseerde trips en geplande dagen en steden. Dat is niet helemaal onze bedoeling. De bedoeling is ticket kopen en verder zien we wel! := (vind ik wel een beetje spannend hoor!)


Hebben jullie nog tips voor camper/auto verhuur? Ervaringen in het algemeen?

Leuk! Ik ga dit topic ff doorlezen.

noukie175

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:09

Cruise Amerika is een betouwbare organisatie, hebben ook kleine campertjes!
Hebben wij nu 2x gehad, beide goed bevallen.
Voor een auto zou je Hertz kunnen doen, afgelopen zomer gehad in Zuid Afrika maar die zitten echt overal. Onze auto bleek na 3 dagen te klein, 1 telefoontje en 2uur later hadden we een grotere auto. ;)

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:11

Exit-reizen is ook een betrouwbare organisatie, kan je alles zelf samenstellen of enkel je vlucht/auto boeken. Wij gaan daar al sinds 1996 mee op vakantie, afgelopen oktober ook. Zeer goed geprijst qua prijs en ik ben iemand die altijd goedkoop naar Amerika reist.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:29

Bedankt! +:)+

Is het bij die organisaties ook mogelijk om de auto elders in te leveren dan dat je 'm opgehaald heb? We gaan geen rondje maken namelijk.

Bij Hertz zal dat wel kunnen denk?

Misschien maak ik me te veel zorgen :D, maar ik het al helemaal voor me: vanuit Denver weer terugrijden naar LA om de auto in te leveren :')

Edit: Voornemen 2014: leren LEZEN. Staat gewoon op de sites 8-)

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:31

Ja, dat is gewoon mogelijk zelfs in een andere staat

noukie175

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Bathmen

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:33

Dat is idd gewoon mogelijk.
soms krijg je zelfs korting omdat een camper bijvoorbeeld verhuurd is in een andere staat, scheelt het bedrijf een personeelslid om de camper die kant op te sturen. ;) Dus daar zou je ook naar kunnen kijken! Maar soms kan je ook wat extra moeten betalen..
Hertz kan dat sowieso, volgens mij zonder extra kosten.

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:39

Voor goede en goedkope autohuur zijn de sites www.usareisen.de en www.alamo.co.uk de goedkoopste sites met alle benodigde verzekeringen. Let er idd wel even op waar je een one-way fee betaalt. Vaak zie je bij andere aanbieders goedkope tarieven maar zitten daar niet alle verzekeringen bij of moet je nog extra betalen voor meerdere bestuurders.
Van campers heb ik geen verstand.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:43

alamo.co.uk/brits kan soms zelf nog goedkoper uitvallen.

En bij alamo is het Gold pakket het meest verstandig

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:51

MacavityL schreef:
Gelukkig nieuw jaar allemaal! *\o/*

Ik probeer uit te zoeken wat er wel en niet onder business valt bij een ESTA (waar de grens ligt) als ik voor werkoverleg naar de VS wil.
Werkoverleg is geen probleem zolang je in dienst bent van een bedrijf met een vestiging in Nederland.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:06

Katja schreef:
MacavityL schreef:
Gelukkig nieuw jaar allemaal! *\o/*

Ik probeer uit te zoeken wat er wel en niet onder business valt bij een ESTA (waar de grens ligt) als ik voor werkoverleg naar de VS wil.
Werkoverleg is geen probleem zolang je in dienst bent van een bedrijf met een vestiging in Nederland.

Ik heb inderdaad gevonden dat

consult with business associates
attend a scientific, educational, professional, or business convention or conference
attend short-term training (you may not be paid by any source in the U.S. with the exception of expenses incidental to your stay)
negotiate a contract

eronder valt, waarbij ik vooral benieuwd ben bij bijv short-term training de grens ligt naar werk. Welke werkzaamheden mag ik wel doen, welke niet? Wanneer wordt het werk? Betaald wordt ik gewoon vanuit Nederland en zal daar 10-14 dagen heen gaan. Wil het graag wat duidelijk hebben om naar mijn baas te communiceren wat ik niet mag doen als ik daar ben, zodat ze me niet gewoon full-time aan het werk kan/mag zetten.

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:15

Maar waarom zou dat niet mogen? Er zijn toch zat mensen die op zakenreis gaan en daar gewoon fulltime voor de zaak aan het werk zijn? Ook gewoon op een ESTA.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:29

Dat is niet legaal als mensen op die manier gaan. In de praktijk zul je er niet snel problemen mee krijgen maar het is natuurlijk wel nuttig om vooraf goede afspraken te hebben daarover. Het bedrijf zal er weinig problemen mee krijgen maar de werknemer zit dan voor de rest van zijn leven aan een visumaanvraag was.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:36

Omdat het inderdaad niet legaal is. Alles wat werkgerelateerd is, moet met een visum.

Macavity, als je zeker wil zijn dan is de enige oplossing om even naar de ambassade te bellen en uit te leggen wat je exact gaat doen. Dan ben je meteen zeker dat je het juiste antwoord hebt :j