USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:04

@Yasmine: Ik wil er zelf ook gaan werken ja.... Wss heb ik niet eens de kans om echt te wennen want n am. collega van mn vriend kent behoorlijk wat mensen daar die in de paardenwereld zitten en aangezien hij mij erg goed kent (en weet hoe ik rijd en lesgeef etc.) is hij al ruime tijd aan het lobby'en... Heb m zelfs een filmpje van mijn lesgeven (engelstalig) en mijn trainen meegegeven en dus is hij goed bezig :D

@Noukie175: Spannend is het idd wel maar zie het voornamelijk als een groot avontuur en n kans om eens totaal iets anders te gaan doen dan dat ik hier in NL doe ;)

@Nadir: Mijn vriend gaat als ik me niet vergis op een L1 visum daarheen en ik krijg dan n visum die gekoppeld is aan die van mijn vriend (zijn nog meer dingen van toepassing maar mocht je dat willen weten dan graag via PB omdat er redelijk veel mensen die ik ken ook op bokt zitten en die hoeven niet alles te weten). Ik kan en mag iig straks gewoon werken in the states ;)


Door al jullie verhalen begin ik nu echt zin te krijgen om te vertrekken :o

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:43

Leuk, een 2014 topic :D

Ik ben aan oriënteren op paar weekjes Colorado. Daar woont (verre) familie en wil ze eindelijk eens ontmoeten :)
Nu weet ik alleen niet wat er te doen is in die regio, dus als iemand tips heeft O:)

Pff nou inderdaad Yasmine, Australië behoorlijk prijzig :=
Ben in oktober een aantal weken geweest, de creditcardrekeningen daarna waren niet leuk :))

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:29

Ik zou nog altijd wat foto's plaatsen van NYC..

Komt ie dan.

Afbeelding

Afbeelding
Uitzicht Brooklyn Bridge

Afbeelding
Same

Afbeelding
Grand Central Station

Afbeelding

Afbeelding
Central Park

Uitzicht vanaf Empire State
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kerstboom
Afbeelding

Afbeelding
NY Ink (van tv)

Afbeelding
Gerechtsgebouwen van Law & Order en Suits (van tv)

Afbeelding
vrijheidsbeeld vanaf Brooklyn bridge

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
9/11

Freedom tower
Afbeelding

Afbeelding
Time Square

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:04

Leuke foto's! Nog 2 weekjes en dan zit ik er ook :D



Wie is er hier wel eens naar Zion geweest? Ben een tripje aan het plannen voor de eerste week van februari en ik wil eigenlijk echt langs Zion maar een vriendin geen zin om het geld er aan uit te geven gezien die trip 250 dollar duurder is dan een andere..

Het gaat tussen deze 2 tours;
http://www.taketours.com/san-francisco- ... rn_details (dat is degene met Zion erbij)

en degene zonder Zion; http://www.taketours.com/los-angeles-ca ... 3-253.html

Wat zouden jullie doen? Zion lijkt me echt het mooiste van allemaal.. en van mij part ga ik eigenlijk gewoon alleen maar dan moet het het wel waard zijn :+

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:11

Net geboekt *\o/*

Ik zit er 16 t/m 29 Maart... KLM vlucht is een koopje met 25000 airmiles die ik nog in te wisselen had. Ik hoop voor 17 maart in New York te komen voor de St. Patrick's Day parade, paar daagjes New York, dan een paar daagjes met vrienden in Connecticut, dan via New York weer terug naar Washington. Ik twijfel alleen nu of ik er nog een dagje Boston aanplak of niet...

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:16

Ik vond Zion niet zo, maar daar moet ik bij zeggen dat wij er in Memorial Dayweekend waren en je dus over de hoofden kon lopen. Anderen vinden het wel weer een prachtig park.
Persoonlijk vind ik Yellowstone het mooiste NP van de VS, met als tweede Bryce.

Als ik de twee tours bekijk zou ik zeggen dat de eerste gekkenwerk is. Daar stoppen ze dingen in 1 week waar een normaal mens 3 weken aan besteed. Je zit volgens mij grotendeels in de bus en kunt af en toe een foto maken. De tweede lijkt mij beter, maar nog vol zat.

Lara_
Berichten: 1160
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:25

Ik vond Zion ook niet zo bijzonder (vergeleken met Bryce en de Grand Canyon). Maar Zion is wel weer eens wat anders.

Ik vertrek over anderhalve week naar LA en ik kijk nu al uit naar het zonnetje.

Dat is een goede deal Manic! Zelfs buiten het hoogseizoen komt het tegenwoordig steeds vaker voor dat je veel airmiles moet gebruiken om een vlucht te boeken.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:30

25000 miles + 190 euro taxes enzo, maar dan is het nog goedkoop. Maar heb dus eigenlijk echt nog geen idee hoe en wat ik daar eigenlijk ga doen, haha. Eerst maar eens kijken of dinnetje rond die tijd wel in CT is.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:54

Zion was wel leuk, maar niet het mooiste wat we gezien hebben. Ik vond Glacier het mooiste park, daarna Yellowsone. Arches en Dead Horse waren ook prachtig. En Yosemite, en Death Valley ook. Nja.. er waren er gewoon heel veel maar Zion is voor mij niet heel speciaal.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:59

Ok, good to know! Thanks allemaal :D

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:04

Damn ik ga in januari eigenlijk echt veel doen _O-

weekend van de 10e naar New York voor 3 dagen, dan dat weekend daarna naar Orlando, door naar Sarasota, door naar Naples en dan nog naar Key west en Key Largo, dan nog 1 weekje stage en dan nog ergens een week naar de westkust :'D

Goed begin van het jaar :D

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:10

Leuk, een nieuw topic! In het vorige topic was ik vooral meelezer, dus dat zal nu wel weer zo zijn. Ben nog nooit in de USA geweest, dus inhoudelijk kan ik toch niet zoveel bijdragen :')

Er staat hier wel een trip op de planning: ik ga in het voorjaar naar Detroit (en Toronto, maar is Canada dus telt hier niet mee :D ). Daarna volgt nog een week die ik nog in moet vullen. Misschien Washington DC, misschien Chicago, Philadelphia, New York city, ...

Nagini, gave foto's! Mooi ook, dat kerstsfeertje :j

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:53

Jaaa, ik mag ook weer van de zomer :+: Een reis door het westen van de VS, ik heb er zin in! Alleen die rotvlucht... :')

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 00:18

CubaLibre, fijn dat jij iig straks ook mag werken in de States. Lijkt me anders erg lastig ivm sociale contacten. ;)

Toffe foto's van New York Nagini, het blijft een prachtige stad!

Wij hebben Zion overgeslagen destijds ivm tijdgebrek en een weg die dicht zat en we dan heel erg om moesten rijden. Maar misschien dat ik er een volgende keer wel heen zou gaan, het lijkt mij wel mooi.

xNavatu, ik vond Naples echt prachtig <3

Leuke plannen Szan, wat vindt je leuk om die week te gaan doen? Shoppen, de natuur in, cultuur snuiven..?

milja78

Berichten: 233
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: in 't zeeuwse.....

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:36

Leuk topic! 4 jaar op rij nu naar de States geweest, Florida, l.a., las vegas en weer Florida.
voor aankomend jaar nog geen concrete plannen, vanwege zwangerschap, maar we boeken altijd maar paar weken voor doen, dus wie weet volgend jaar voor het eerst met zijn 3en :D

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:46

Heeft iemand ervaring met AirBNB? En heeft iemand een goed uploadprogramma?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:16

Airbnb is geweldig!

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:59

Het is wel lekker goedkoop en ik denk dat je de amerikaanse cultuur meekrijgt.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:19

Mag ik mij ook melden?

Wij zijn plannen aan t maken om in de zomervakantie naar Denver te vliegen... van daar dan in ieder geval naar Mount Rushmore, Yellowstone en dan richting Grand Canyon, daarna via Sedona en Arches National Park weer terug. Precieze route etc weten we nog niet. We zijn nog in de oriënterende fase.

Dit is zo'n beetje ons idee:
https://maps.google.nl/maps?saddr=Denve ... ls&t=m&z=5

San Fransisco hebben we beide al gezien. Mijn vriend is al in LA en Las Vegas geweest, dus dat slaan we ook over. Hij heeft het standaard rondje west-usa al gedaan, dus zo zou het een mooie combinatie kunnen worden van de hoogtepunten die hij al heeft gezien en voor hem ook wat nieuwe dingen (zoals Yellowstone)

Iemand ideeën over deze reis?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:48

Hoe lang willen jullie daarover doen? Dat is eigenlijk het belangrijkste voordat je er wat over kunt zeggen.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:11

Tickets rijzen nu de pan uit, wacht tot in mei met boeken. Zit nu te twijfelen tussen NY, DC en SF... Hellup!

Zoiezo ga ik dit keer via AirBnB doen, het is een geweldige ervaring lijkt me en ze hebben leuke adresjes.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:18

DC en NY is makkelijk te combineren.. dus ik zou zeggen een keus tussen oost of west kust :P

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:52

In DC heb ik een heel leuk Airbnb adres voor je.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:06

Het gaat om een weekje in september.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:17

Pfoe, dan zou ik zeker kiezen voor DC/NYC.
3 dagen DC 4 dagen NYC.

Ik zou niet zolang willen vliegen voor een week.. :P