USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:55

Yesyes wij gaan 24 april t/m 11 mei weer naar LA toe.
Iemand ervaringen met een City pass. Die kan je gebruiken voor Disney seaworld en lsgoland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:59

karuna schreef:
Ik ben frankrijk gewend. Daar is de politie nog erger denk ik. Die wil je niet door een domme opmerking tegen je hebben. Maar de twee reservaten waar ik naar gekeken heb noemen zichzelf indian een opmerking kwam ik tegen op een van de sites come and see real indians :') tjsa

Fotos maken van mensen ongevraagd is ook dom en onbeleefd ook nog, zelfs in vietnam altijd netjes gevraagd. :j harley en foto ja als we de kans krijgen maken we die graag als motorliefhebbers, maar wel met toestemming :P

Fraxi de naalden gaat het vooral om. Eerder naar nice en vietnam geen probleem alleen america is erger daarin ga ik vanuit. Moet alleen voor de paar tramadol even wat regelen. Staan wel op medicijn paspoort. Net als mijn blauwe pilletjes tegen allergie. Grootste last zal worden de vitamine c poeder denk ik. Een potje met wit fijn poeder :+

Wit poeder kunnen ze makkelijk onderscheiden van drugs hoor, zo lang er ook maar duidelijk op het potje staat dat het om vitamine c poeder gaat. Tramadol moet je volgens mij wel een verklaring voor ophalen, allergie pilletjes sowieso niet. Zou het even bij de huisarts navragen want het kan best wat tijd kosten voordat je al die documenten geregeld hebt.

Maar als er op een site staat 'come and see real indians' ga ik er persoonlijk niet vanuit dat het geschreven is door iemand uit de community, maar door iemand die tours regelt (wat ik an sich al behoorlijk maf vind, maar goed). Je moet het echt zelf weten hoor, maar de politieke spanning tussen de native Americans en de politiek loopt behoorlijk hoog op door het aanleggen van oa pijpleidingen door beschermd land. Ik zou het vermijden wanneer het mogelijk is en niet proberen er een punt van te maken omdat zij zichzelf ook zo noemen.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:04

karuna schreef:
Ik ben frankrijk gewend. Daar is de politie nog erger denk ik. Die wil je niet door een domme opmerking tegen je hebben. Maar de twee reservaten waar ik naar gekeken heb noemen zichzelf indian een opmerking kwam ik tegen op een van de sites come and see real indians :') tjsa

Fotos maken van mensen ongevraagd is ook dom en onbeleefd ook nog, zelfs in vietnam altijd netjes gevraagd. :j harley en foto ja als we de kans krijgen maken we die graag als motorliefhebbers, maar wel met toestemming :P

Fraxi de naalden gaat het vooral om. Eerder naar nice en vietnam geen probleem alleen america is erger daarin ga ik vanuit. Moet alleen voor de paar tramadol even wat regelen. Staan wel op medicijn paspoort. Net als mijn blauwe pilletjes tegen allergie. Grootste last zal worden de vitamine c poeder denk ik. Een potje met wit fijn poeder :+

Nee hoor, zolang jij het gewoon netjes even meld is er geen probleem zolang je de goede papieren nodig hebt. Tramadol valt niet onder de opiatenlijst van het CAK dus dat scheelt een hoop gedoe, met wat je benoemd is een lijst van de apotheek genoeg. Poeder kunnen ze binnen 2 minuten testen maar je kunt ook eventueel een klein potje pillen halen?

Wat leuk Askim! Geen ervaringen met de City Pass, wel naar gekeken maar ik wilde naar te weinig deelnemers om het het waard te laten zijn. Alvast veel plezier!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:31

Pillen mag ik niet hebben. Alleen puur poeder is vrij van meuk waar ik niet tegen kan.

Ik ga ook geen punt maken alleen jullie waarschuwing in combinatie met die zin op een site van een reservaat verbaasd me meer niet

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:34

Ah oke :) Ach je gaat het vast leuk hebben! Wanneer gaan jullie?

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:40

Nog een invoer vraagje.. Ik gebruik van die kook kokosolie (boter) voor mijn haar, daar al helemaal heb ik dat wel echt nodig met die stranddagen.. Mag ik dat gewoon in de koffer meenemen? Ik kon het nergens echt goed terugvinden maar weet dat fruit zelf niet mag.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:40

Twee dagen na mijn 50e verjaardag in april. Over 5 weken of zo al. Ga snel. :+

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:07

Karuna, zelfs als die ene persoon die dat ene boekje geschreven heeft het niet erg vindt om met Indian benoemd te worden, betekent dit niet dat de miljoenen andere native Americans het ook niet erg vinden. Indian is best een kortzichtig woord omdat het historisch gezien als denigrerend en negatief werd gebruikt voor die bevolkingsgroep die ontzettend onderdrukt is, en ze zullen het niet waarderen als je toerist zijnde hun land binnenkomt en dan zo'n negatief woord naar hen toe gebruikt. Je krijgt hier advies van meerdere personen die al veel in Amerika geweest zijn en dat vergelijk je dan met één boekje en één website... Beetje jammer dat je niet verder kijkt dan dat, want we geven wel degelijk goedbedoelde adviezen die je wegwuift.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:42

Op de wiki (en geen idee of dat dus klopt) staat juist weer dit:

"In de Verenigde Staten introduceerden de Amerikaanse overheid en academici in de jaren 60 van de 20ste eeuw de term Native American (inheemse Amerikaan) voor de groepen die onder de verantwoordelijkheid van het Bureau of Indian Affairs vielen. Een bijkomende reden was de verwarring met inwoners van Indiase afkomst, die in het Engels ook Indians heten. Deze nieuwe terminologie werd echter niet algemeen gewaardeerd, omdat deze zonder inspraak van de betrokkenen werd aangenomen, en omdat met deze term indianen en de oorspronkelijke bewoners van Alaska, Hawaii, Puerto Rico en de eilanden in de Stille Oceaan op een hoop werden gegooid. Uit een in 2005 door het U.S. Census Bureau gehouden enquête bleek dat bijna 50% van de indianen het liefst "American Indians" worden genoemd, terwijl iets meer dan 37% de voorkeur geeft aan "Native American".
Tegenwoordig worden beide termen gebruikt. Het Bureau of Indian Affairs wendt nu nu de term American Indian aan in plaats van Native American."

Ik denk dat je het beste kunt kijken hoe ze zichzelf noemen en dat overnemen.

Dat er hier meerdere personen al veel in Amerika geweest zijn zegt natuurlijk helemaal niets over hun kennis van dit onderwerp. Wel als ze zelf in die reservaten geweest zijn of met die mensen gepraat hebben. :j

Edit: De benaming American Indian klopt inderdaad met wat de indiaan die mijn vriend begeleide op zijn trip zichzelf ook noemde.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:06

Ik heb zelf in Amerika gewoond en ben Amerikaans, heb vakken aan de Canadese uni gehad van Amerikaanse profs over dit soort culturele gevoeligheden en ben zelf in meerdere reservaten geweest waar ik hierover met hen gesproken heb. Dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb. :) Vandaar ook mijn (zeer goedbedoelde) advies, omdat dit soort dingen onbenullig kunnen lijken voor een buitenstaander maar wel degelijk veel wrevel kunnen opwekken.

Mijn punt is vooral dat ze niet moet afgaan op één persoon, één boek of één website. Je kan perfect aan iemand vragen hoe hij/zij het liefste heeft dat je hem/haar benoemt, maar met een "nou op die website staat het zo dus ik ga ervan uit dat dat wel oké is" attitude kom je niet ver. Als je naar een land reist, moet je je imo openstellen voor hun cultuur en dat doe je op die manier niet echt als je met een voorgevormd idee naar daar gaat.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:25

Helemaal mee eens, hoor, maar dan zou de term American Indian waarschijnlijk beter (veiliger) zijn?

En tja, mijn vriend heeft iets langer in Amerika gewoond, is Amerikaan en heeft met indianen gesproken, dus die weet waarschijnlijk ook wel waar hij het over heeft. ;)
Maar goed, dat was wel in de jaren tachtig (die noemden zichzelf inderdaad American Indians) en er is een boel veranderd, dus even navragen aan de mensen die in dat specifieke reservaat wonen is -denk ik- gewoon het beste. En zelfs binnen een reservaat kunnen de mensen er verschillend in staan. Misschien willen ze Native Americans genoemd worden, misschien American Indians of misschien wel hun stamnaam (of zo iets). Of gewoon aanspreken met hun eigen naam. :)

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:50

karuna, als je het Miccosukkee Indian village bedoelt: dit is een grote tourist trap imo.
Ik zou daar met een grote boog omheen gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:57

Die was het niet. Had daar idd al over gelezen.

Yasmine. Geen idee waarom je zo fel op me reageert? :o? -O- Ik zeg nergens hoe ik mensen ga aanspreken of dat ik adviesen ga negeren. meld alleen wat ik hier en daar heb gelezen. Wat overeenkomt met victory boy neerzet. Zie ook geen reden trouwens waarom ik mensen met heee indiaan zou aanspreken, is ook niet beleefd in de normale omgangsvormen

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:23

Volgens mij zitten in Florida alleen de Miccosukkee's dus ik vraag me af wat je dan gelezen hebt?
Heb nog nooit andere natives gehoord dan zijin FL. Moet zeggen dat ik er ook niet oplet, omdat ik het totaal niet interessant vind. Ik vraag me ook af wat je er denkt te vinden/zien :? Soort apies kijken?
Mijn ervaring met natives is dat ze zich al hebben aangepast aan de huidige tijd, dat er veel armoede is en veel drankproblemen. Over het algemeen vind ik de dingen die onder native beheer vallen rommelig en armoedig. Oke, het hotel The View in MV is wel luxe maar verder ...

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:29

Ik heb zojuist mijn tickets geboekt *\o/*

13 July van NYC naar SF, dus ook nog even paar daagjes NYC meepakken weer. Dan dus met de auto naar LA, en vanaf daar vlieg ik naar Vancouver. Zoveel zin in!

Wel super gek, ik vlieg met American Airlines en Westjet, maar bij beide zie ik nergens staan dat je kan betalen voor ruimbagage. Heb even gegoogled maar blijkbaar moet je dat gewoon op het vliegveld betalen, dat voelt echt zo gek. Ik heb natuurlijk wel een grote koffer bij me, ik ben voor meer dan 6 maanden van huis.

Nu alleen nog de auto boeken, we gaan via sunnycars.nl boeken. Is de goedkoopste optie met UnderAge fee. En reviews zien er wel goed uit. Alleen even wachten tot ik weer genoeg bestedings ruimte heb op mijn creditcard haha.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:34

Meld me ook maar weer eens (trouwe lurker). Gisteren voorlopig schema opgesteld voor de vroege herfst.
Heel kort samengevat:

Salt Lake City en Yellowstone - nooit geweest, moet toch echt een keertje gebeuren
WA en Portland, OR - geen NPs dit keer.
Crater Lake en Lassen Volcanic NPs - Prachtige parken en niet toeristisch, heerlijk!
Sacramento en Los Angeles larger areas - eindigen weer met een paar dagen Disney (verstand op kiddie en genieten).

En daar hebben we dan een maand voor staan, en die hebben we ook echt wel nodig. We rijden bijvoorbeeld geen afstanden van 10-12 uur per dag, omdat we zelfs in de kleinste gehuchten stoppen bij strip malls (hebben nogal wat shop interesses), en we zijn vooral veel dagen bij vrienden die verspreid over dit hele gebied wonen en ons overal en nergens mee naartoe nemen. :-)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:45

Wij zijn gisteren aangekomen! We zitten nu bij een vriendin in Connecticut. Alleen is het veel kouder dan we gedacht hadden, er liggen nog dikke pakken sneeuw overal en morgen gaat het weer sneeuwen :brr:

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:58

Klinkt als een gaaf rondje Dallista! Daar zaten wij eerst ook aan te denken, voordat we ons realiseerden dat we dan zowel een one-way als underage fee zouden moeten betalen.

Leuk Yasmine! Jammer dat het daar nog zo koud is. Ik ben nog steeds niet aan het weer hier gewend, het verschilt zoveel per dag. Ene dag kan het -5 zijn en we hadden hier laatst ineens een dag dat het 27 graden was.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 02:24

Ik ben vandaag aangekomen in the USA! Buffalo om precies te zijn. De grens vanuit Canada overgestoken, jeetje wat een vragen bij de douane..

Zit een chille hostel met gratis tram voor de deur! Net een wandelingetje gemaakt naar Canal Erie, zit ook een war memorial bij, best impressive. Morgen reis ik door naar Cleveland, geen idee wat ik daar ga doen maar heb er iig een airbnb geboekt :D

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 19:07

PreciousViva schreef:
Morgen reis ik door naar Cleveland, geen idee wat ik daar ga doen maar heb er iig een airbnb geboekt :D

Ik wilde zeggen Cedar Point, maar dat is volgens mij nog gesloten.

Fijne vakantie Yasmine!

Tof vooruitzicht Dallista!

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:39

Margoooo schreef:
Klinkt als een gaaf rondje Dallista! Daar zaten wij eerst ook aan te denken, voordat we ons realiseerden dat we dan zowel een one-way als underage fee zouden moeten betalen.

Da's vervelend inderdaad, dan betaal je echt behoorlijk extra. De underage fee speelt bij ons geen rol.

We moeten nog wel even goed bekijken hoe we het precies gaan aanpakken. We eindigen vrijwel zeker (zoals altijd) in Los Angeles. Dat betekent dat we ofwel de auto terug moeten rijden naar Salt Lake City, ofwel de auto bij LAX droppen en de dag ervoor een vlucht naar SLC nemen. Nou kosten die binnenlandse vluchten natuurlijk niet zoveel, maar het is dus even de vraag wat de drop-off kosten worden. Vermoed dat onze voorkeur wel naar drop-off plus vliegen naar SLC gaat i.p.v. de auto terug te rijden. We hebben tot nu toe eigenlijk altijd voor drop-off elders gekozen (omdat we dus bijna altijd in WA startten en eindigden in LA), kan me niet herinneren dat we het ooit te duur vonden. Feit is dat je op zo'n reis sommige kosten maar voor lief neemt. :')

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:11

Aangekomen in Cleveland... na een busreis van 7 uur die normaal zo,n 3,5 - 4 uur had moeten duren. Bus ging kapot onderweg (greyhound). Eerst parkeerde de chauffeur hem bij busstop Erie, wat ook moest. Maar toen ging ie niet meer aan :(:) . Voordat dat opgelost was waren we een uur verder. Na 10 minuten weer op weg te zijn viel die midden op de snelweg uit. Dus de bus aan de kant gezet en toen moesten we op een mechanieker wachten. Zo'n 1,5 uur later waren we weer onderweg. Uiteindelijk rond 17.15 aangekomen in Cleveland ipv 14.00 maar he, ik ben er veilig en heb lekker een uber naar mn airbnb gepakt!

Buffalo was koud :brr:

Morgen ga ik denk ik naar de Zoo en naar reservational area :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:39

Wat een tegenvaller, PreciousViva! Gelukkig ben je goed aangekomen.

Wij zijn gisteren naar Yale geweest. Jullie hadden gelijk, wat een prachtige universiteit <3

Vandaag van New Haven naar Hartford gereden met tussendoor een stop in Mystic. Helaas bleek het hele leuke deel niet open te zijn op maandag tem woensdag, jammer dan. Wel heel lekkere pizza gegeten bij Mystic Pizza :D

Nu zitten we in een prachtige Airbnb, een groot Victoriaans huis met heel Victoriaanse inrichting. Vanaf middernacht tem morgenavond is er een sneeuwstorm, 10 inches sneeuw verwacht, dus ik denk dat we morgen binnen blijven :=

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 02:05

Hartford? Als in Hartford net als in GIlmore Girls :D? Yale lijkt me gaaf om heen te gaan, misschien doe ik dat ook nog wel als ik in new york ben!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 03:09

Yale is in Connecticut he :D Dat is wel een uur of 2 rijden vanuit NYC.

Inderdaad Hartford van Gilmore Girls. Niet zo fancy en best veel arme en slechte stukken in de stad, maar prima voor een dagje.