USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:44

Sakura789 schreef:
Wij hebben de knop bijna doorgehakt, in 2017 gaan we via New York naar Toronto rijden in mei. Trump gaat mij in ieder geval niet tegenhouden :+ Ik ben in landen geweest met dubieuzere presidenten. Volgens mij gaat het allemaal wel meevallen.

Ik verbaas me ook over de hoeveelheden aan medicijnen die mee terug gaan :D Nu slik ik in Nederland ook maar af en toe een paracetamol, dus aan mij niet besteed. Ik neem altijd standaard lingerie mee naar huis :+ En de fruitlippenbalsem van Lipsmack. Dan kan ik weer drie jaar verder en dan is er wel weer iemand die richting USA gaat en het weer voor mij mee kan nemen.

Nu gaan inlezen en de route bepalen voor de trip, vind het noord oosten van de VS (en Lake Ontario/Toronto) wel wat lastiger. In het Zuid Westen is het wat makkelijker met de standaard hotspots.


Mocht je tips willen, wij hebben dit jaar hetzelfde gedaan!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:51

Nadir schreef:
Leuk toch juist, om een route uit te stippelen zonder standaard toeristische attracties!


Zeker, maar ik vind het makkelijker om bijzondere (en niet toeristische) plekken te vinden bij toeristische/bekende parken :+ :D Dus we zijn absoluut niet uit op drukte, maar juist op die unieke mooie plekken. We gaan Lake Ontaria bovenlangs t/m Toronto. Niagara falls staat niet op het lijstje (ben er zelf al geweest), maar alles kan :Y)

In ieder geval wil ik eerst drie hele dagen naar New York, daar staat op de planning Ellis Island, fietsen in Central Park en in ieder geval het 9/11 memorial. Dan rijden we door naar Paramus (boven New York), daar wonen vrienden van ons, daar blijven we denk ik 1/2 dagen om vervolgens met hen (?) verder op pad te gaan. Na een paar dagen rijden we zelf verder, het is dan nog even de vraag of we binnendoor of via de kust gaan.

@Angela_ ik stuur je even een pb, ook zal ik de site van Jan Doets gaan bekijken!

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:18

Ik ben nu een week terug uit New York en ik vond het echt geweldig. Hoe laat mag ik weer terug???

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:49

Pfieuw blijft heel lastig om routes te vinden in het Noord Oosten, bijna alle routes gaan via de steden (Washington, New York, Boston en dan de Canadese steden). De planning is om bij Cornwall de grens over te gaan en door het gebied te rijden van Ferris Lake, Black River, West Canada Lake, Five Ponds, High Peaks Wilderness, etc. Ik zie weinig reizen terug in die gebieden, misschien lukt het met touroperators uit New York beter. Waar we van houden zijn bergen, hiken en watervallen, kort door de bocht.

We zouden dan New York een paar dagen doen, naar vrienden van ons boven New York, dan naar bovenstaande parken, via Cornwall naar Kingston (uitstap naar Prince Edward en Algonquin) ons eerste plan was via Toronto terug te vliegen. Alleen is het wel even zoeken naar een one way rental. We kunnen ook via de Niagara Falls terug rijden naar New York. Alleen moeten we dan wel USA weer in en over Toronto, ik weet van die laatste stad dat het altijd onwijs druk is op de weg :')

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:26

Ben erg benieuwd wat jullie route gaat worden! Klinkt wel als een gave reis die jullie in gedachten hebben :)

Wie hier is wel eens naar Washington DC geweest en wat zijn de meningen en ervaringen? Voor 2 nachtjes?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:48

In het noordoosten vond ik Chesapeake Bay één van de mooiste plaatsen :) Prachtige natuur.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:06

knabbelgirl schreef:
Ben erg benieuwd wat jullie route gaat worden! Klinkt wel als een gave reis die jullie in gedachten hebben :)

Wie hier is wel eens naar Washington DC geweest en wat zijn de meningen en ervaringen? Voor 2 nachtjes?


Wij zijn een dag in Washington geweest en hebben overnacht tussen Baltimore en Washington in. We hebben in principe alles kunnen zien wat we wilden zien, inclusief Pentagon en Arlington National Cemetery. Wij hebben in de ochtend onze auto geparkeerd bij de begraafplaats en zijn zo naar Washington D.C. gewandeld en zijn via alle monumenten gelopen en via de laan met musea weer terug richting het witte huis. Vanuit het witte huis zijn we weer naar de auto gelopen en toen zijn we naar het Pentagon gereden en toen weer terug naar het hotel. Wij vonden het lang genoeg, maar we zijn beiden niet zo'n museagangers. Als je dat wel bent zou ik een dag langer plannen, misschien wel 2.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:07

Wij hebben in principe Washington niet in de planning staan, alhoewel we er wel over nadenken (terug via Niagara falls, zou ik ook langs zo'n Amish dorp gaan). In principe blijven we denk ik boven New York, anders gaat het een enorm gehaast worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:08

Wij zijn er geloof ik 2 nachtjes geweest destijds, maar kan ook zijn dat het er 3 waren. Prima vermaakt. Was ONGELOFELIJK warm dus vooral veel binnen in musea geweest, die zijn gratis en het was er lekker koel. Verder alles gezien wat 'moest' en erg goed vermaakt. Ik vond het een leuke stad, vooral als je geschiedenis e.d interessant vindt.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:13

Wij hebben 2 nachtjes Washington gedaan. Dan 1 kwamen we vanuit Lancaster. Dus inchecken in het hotel en daarna zijn we naar the mall gelopen. Volgende dag hebben we ons af laten zetten bij het witte huis en zijn we langs alle monumenten gelopen, 2 museums ingeweest en daarna naar het Pentagon geweest en Arlington (met de metro)
De dag erna vlogen we naar huis en zijn we op weg naar het vliegveld naar het Air and Space museum geweest bij het vliegveld :)

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:18

Sakura789 schreef:
Pfieuw blijft heel lastig om routes te vinden in het Noord Oosten, bijna alle routes gaan via de steden (Washington, New York, Boston en dan de Canadese steden). De planning is om bij Cornwall de grens over te gaan en door het gebied te rijden van Ferris Lake, Black River, West Canada Lake, Five Ponds, High Peaks Wilderness, etc. Ik zie weinig reizen terug in die gebieden, misschien lukt het met touroperators uit New York beter. Waar we van houden zijn bergen, hiken en watervallen, kort door de bocht.

We zouden dan New York een paar dagen doen, naar vrienden van ons boven New York, dan naar bovenstaande parken, via Cornwall naar Kingston (uitstap naar Prince Edward en Algonquin) ons eerste plan was via Toronto terug te vliegen. Alleen is het wel even zoeken naar een one way rental. We kunnen ook via de Niagara Falls terug rijden naar New York. Alleen moeten we dan wel USA weer in en over Toronto, ik weet van die laatste stad dat het altijd onwijs druk is op de weg :')


Wij hebben het volgende rondje gedaan, wat achteraf naar onze mening teveel stad was. Boston - Niagara Falls - Toronto - Pittsburgh - Washington - Baltimore - Atlantic City - Philadelphia - New York.

Wij hebben bij de Niagara Falls een hike gedaan aan de Amerikaanse kant: de Devils Trail. Daarbij loop je helemaal naar beneden naar het kolkende water. Het is een pittige en je moet wel een beetje kunnen klauteren, hij is niet geschikt voor mensen die niet goed kunnen lopen. Echt SUPER vet en geen mens tegen gekomen en dat in hartje zomer. We hebben heerlijk rustig aan het water kunnen zitten, en zo prachtig mooi. De grensovergang Niagara Falls viel ons reuze mee qua drukte. Wij zijn dus eerst de hele dag aan de Amerikaanse kant geweest en hebben daar eigenlijk alleen die hike gelopen en zijn niet op de toeristische plekken geweest. Rond etenstijd zijn we naar de Canadese kant gegaan en we hebben misschien 10 minuutjes moeten wachten en toen konden we weer goed doorrijden. Op de terugweg waren rond 9 uur bij de grens en toen konden we gewoon doorrijden en hadden geen wachttijd. Ik vond de Niagara Falls echt te gek! Ja het is toeristisch, maar ook daar vielen de wachttijden voor de boot erg mee.

De rechtstreekse route vanuit de Niagara falls naar New York of Boston is wel erg saai en niet bijster mooi als je niet van de autosnelweg afwijkt. Ik zou hem zelf ook niet meer in een dag rijden, maar onderweg stoppen. Ik denk dat een one way rental best wel wat gaat kosten aangezien je in een ander land afgeeft. Wij hadden overigens geen drop off kosten voor de huurauto. We zijn begonnen in Boston (overigens wel een aanrader, erg mooie stad) en gestopt in New York. Op Boston kun je vaak erg goedkoop vliegen. (€300,- pp retour vanuit Dusseldorf met Delta midden in de zomer)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:19

Van Niagara Falls kan je wel via Gettysburg/Lancaster en dat is best een mooi historisch stuk :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:24

Kijk!!!!!!

Dat zijn tips waar we wat aan hebben! Die hike komt direct op ons lijstje, na de Angels Landing in Zion gaan we zeker voor de Devils Trail! Lancaster wil ik er wel aan toevoegen, wellicht dat we halverwege een stop doen. Alhoewel we het niet erg vinden om eens een dag door te rijden. Hebben we een paar jaar geleden ook gedaan (SF - LV) en afgelopen vakantie hebben we ruim 4000 km gereden, waarvan 3000km offroad. Dus dan is een highway wel relaxed!

Het gaat denk ik wel een rondrit worden, want de one way is heel erg duur. Afgelopen jaar hebben we het wel gedaan (in Afrika, was 250 euro), maar dat is nu niet te doen.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:35

In Toronto is Humberbay park echt erg mooi, een prachtige wandeling met uitzicht op de skyline van Toronto. CN Tower is echt waanzinnig gaaf, vooral de glazen bodem ;) Wij hebben ook een tussenstop gedaan in Niagara on the Lake en hebben daar genoten van het uitzicht. Heerlijk wandelen daar (niks moeilijks, zijn gewoon fietspaden trouwens) en leuk om te picknicken. En heb je Bruce Peninsula National Park op je lijstje staan?

Als je via Lancaster gaat rijden zou ik Philadelphia aan je lijstje toevoegen, ik vond dat een erg mooie stad.

Green Mountain National Forest is overigens ook een aanrader, net boven Boston. Wij wilden eerst via Franconia Notch State Park naar Montreal rijden en had daar ook wat hikes uitgezocht. Ik kan ze zo snel niet meer vinden helaas.

https://www.youtube.com/watch?v=4ay0SwGDBTw *\o/* Ik wil weer terug!

Cowboy55
Berichten: 8509
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:55

Angela_ schreef:
Sakura789 schreef:
Pfieuw blijft heel lastig om routes te vinden in het Noord Oosten, bijna alle routes gaan via de steden (Washington, New York, Boston en dan de Canadese steden). De planning is om bij Cornwall de grens over te gaan en door het gebied te rijden van Ferris Lake, Black River, West Canada Lake, Five Ponds, High Peaks Wilderness, etc. Ik zie weinig reizen terug in die gebieden, misschien lukt het met touroperators uit New York beter. Waar we van houden zijn bergen, hiken en watervallen, kort door de bocht.

We zouden dan New York een paar dagen doen, naar vrienden van ons boven New York, dan naar bovenstaande parken, via Cornwall naar Kingston (uitstap naar Prince Edward en Algonquin) ons eerste plan was via Toronto terug te vliegen. Alleen is het wel even zoeken naar een one way rental. We kunnen ook via de Niagara Falls terug rijden naar New York. Alleen moeten we dan wel USA weer in en over Toronto, ik weet van die laatste stad dat het altijd onwijs druk is op de weg :')


Wij hebben het volgende rondje gedaan, wat achteraf naar onze mening teveel stad was. Boston - Niagara Falls - Toronto - Pittsburgh - Washington - Baltimore - Atlantic City - Philadelphia - New York.

<KNIP>
De rechtstreekse route vanuit de Niagara falls naar New York of Boston is wel erg saai en niet bijster mooi als je niet van de autosnelweg afwijkt. Ik zou hem zelf ook niet meer in een dag rijden, maar onderweg stoppen. <KNIP>


Bijvoorbeeld in Cooperstown, https://en.wikipedia.org/wiki/Cooperstown,_New_York bekend van http://baseballhall.org/visit/cooperstown . 1 van de raarste plaatsen waar ik ooit geweest ben. De regio rondom Cooperstown is arm, maar Cooperstown is steenrijk dank zij de Hall. Het is een stadje als een filmdecor.

Onderweg van Niagara Falls naar Cooperstown kom je ook de Finger Lakes tegen (voor de natuurliefhebber): https://nl.wikipedia.org/wiki/Finger_Lakes

Aan 1 van die Finger Lakes ligt overigens ook het plaatsje Watkins Glen, bekend vanwege dittum: https://www.theglen.com/?homepage=true en vroegere formule 1 wedstrijden......

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:01

Oh! En let vooral op dat je niet op een zondag in Washington DC bent. Wij waren er toen op een zondag en geen enkel museum of monument was open en we hebben ons stierlijk verveeld :=

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:04

Thanx voor jullie reacties :) Museums zijn niet echt mijn ding, misschien 1 of 2, maar vooral de grote hotspots zien. Niet op zondag staat genoteerd!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:07

Grote hotspots van Washington zitten ongeveer allemaal aan de Mall. Dus je hoeft niet om voor een museum. Daarnaast zijn ze gratis en is het dus niet erg om alleen even 10 minuutjes binnen van de airco te genieten :D
Wij zijn naar het Holocaust museum geweest en het Natural History museum. Verder lekker gewandeld langs de grote bezienswaardigheden en monumenten.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:17

Wij hebben dezelfde gezien als Keet en die vond ik beiden wel de moeite waard.

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 16:53

Wij zijn volgens mij 3 of 4 nachten in Washington geweest. Ik vind het een erg leuke stad. We hadden bewust de hop on - hop off bus genomen zodat we de auto bij het hotel konden laten staan. We hebben verschillende memorials bezocht, musea, een rondleiding gehad in het Capitool (vooraf reserveren), Library of Congress enz. Ik vond Georgetown 's avonds een gezellige wijk om te wandelen en eten.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:39

Angela_ schreef:
Green Mountain National Forest is overigens ook een aanrader, net boven Boston.
Hebben jullie hier gewandeld?
In april zitten we redelijk in de buurt, dus als het weer het toe laat, zullen we ook wel ergens gaan wandelen.

germie

Berichten: 26015
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:42

Vlucht geboekt, overnachtingsadres geboekt. :D Ik hoop wel op warm weer, want het schijnt best koud te zijn in februari in Florida ('s nachts 0-5 graden, overdag 15-20).

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:34

Waar jij naartoe gaat wel. Zuid Florida niet hoor, daar liggen de temperaturen ook in februari rond de 25 graden ;)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:54

Moet zeggen dat idd eerder naar het noorden toe van florida (nouja eerder alabama aan de kust) de temperaturen inderdaad heel wisselvallig zijn :+
Nu is het daar 22 graden en de volgende dag ineens 8 graden. Bizar :')

germie

Berichten: 26015
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 09:43

xTitanic schreef:
Moet zeggen dat idd eerder naar het noorden toe van florida (nouja eerder alabama aan de kust) de temperaturen inderdaad heel wisselvallig zijn :+
Nu is het daar 22 graden en de volgende dag ineens 8 graden. Bizar :')

Ja, en dus hoop ik op 9 dagen 20 graden of meer :D

Het water is in ieder geval altijd 20 graden.