Vakantie Florida/New York

Moderators: MirandaT, Ods, Warboel, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sureido

Vakantie Florida/New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:54

Hallo Bokkers.

Mijn ouders zijn volgend jaar (2014) 25 jaar getrouwd en vanwege die reden zouden ze graag een 'speciale' vakantie willen doen. We zouden eerst alleen naar Florida gaan, toen kwam het idee om een cruise richting de Bahamas, Mexico, Jamaica en Kaaimaneilanden te doen en nu is de planning om +/- 3 dagen Orlando, +/- 3 dagen Miami en +/- 3 dagen New York te doen, dit in de mei vakantie.

Aangezien dit het waarschijnlijk ook gaat worden, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat we absoluut niet moeten missen als we daar zijn. Ik wil sowieso met dolfijnen zwemmen, en ik ben benieuwd of iemand een plek weet waar we dit kunnen doen (natuurlijk niet te ver van Miami/Orlando af, ik begrijp dat dit in NYC niet kan :}) en wat je met de dolfijnen kan.

Ik ben benieuwd met suggesties. Natuurlijk zijn dingen als SeaWorld en Disney World voor de hand liggend, maar ik ben benieuwd naar meer. Vooral in New York. Natuurlijk ga je daar ook winkelen en plaatsen als Ground Zero bezichtigen, maar ben benieuwd wat er meer te doen valt.

Ik ben niet echt een fan van 'natuur' bezichtigen. Ik kan me niet lang vermaken met wandelen etc. Dus het moet wel echt doen en niet kijken zijn. We waren ook van plan om een dagje op het strand van Miami te gaan liggen, gewoon als rust, maar ik wil gewoon weten wat er meer te doen valt!

Ben eens benieuwd naar ervaringen. :)

MacavityL

Re: Vakantie Florida/New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:08

Genoeg te wandelen in New York!

Kom eens langs in het USA topic: [BEU] USA 2013

Ervaringen van mensen die vaak naar Florida & New York zijn geweest of er zelfs tijdelijk wonen/hebben gewoond!

https://www.bokt.nl/markt/ad/482434/cus ... g-solo-175”-dressuurzadel

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:17

miami is the everglades echt geweldig!!! Als je van shoppen houdt moet je daar ook eigenlijk naar het daulphine mall, alles is daar redelijk goedkoop in vergelijking met NYC en helemaal met NL. Je vind hier alle grote merken van MK, DKNY, Guess, Nike, ed. tot kleine winkels met aparte dingetjes.

In NYC is Soho geweldig! Je hebt er veel galaries en ik vond het central park fantastisch met zonsopgang. Je kan onder de rode trap op Time Sqaure iedere avond vet goedkoop musicalkaarten halen voor dezelfde avond die "over" zijn, een musical op broadway moet je ook eigenlijk gezien hebben ;)

Bahamas vond ik persoonlijk zwaar tegenvallen := nu hadden wij redelijk rot weer maar vond het nog meer van hetzelfde. Mn ouders wonen al 12 jaar op verschillende antiliaanse eilanden, dus ken dat nu wel een beetje. Is eerder verwend denk ik ;) de rest ben ik niet geweest :)

Gaan jullie met zn cruiseschip? Dat is namelijk al een beleving op zich! Je wordt 24/7 vermaakt met entertaiment, eten ed. Tip: neem ook gala/nette kleding mee. Ze hebben iedere avond een andere dresscode, wel leuk om daar aan mee te kunnen doen. Amerikanen houden er echt van! JE gaat je ogen uitkijken op het schip :) Ik heb daar iedere dag gesport, dus sportkleren zou ik ook niet vergeten.

Iig veel plezier!

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:41

De Dolphin Mall zou ik afraden om goedkoop te winkelen, daar is het vaak tegen retail prijzen. Ik zou eerder naar de premium outlets in orlando gaan.

Dolfijnen zwemmen zou ik in discovery cove doen, daar worden de dolfijnen relatief goed verzorgd in tegenstelling tot de meeste aquaria waar je met dolfijnen kunt zwemmen. Daarnaast is 3 dagen Orlando, 3 dagen Miami gewoon erg weinig voor wat je wil zien. SeaWorld ben je al een dag kwijt, dolfijnen zwemmen ook en Disney bestaat uit 4 parken (dus welke neem je). Daarnaast zou je nog willen winkelen. Dus tijd tekort eigenlijk. Daarnaast is de rit vanaf Orlando naar Miami minimaal 4 a 5 uur afhankelijk van welke weg, dus ben je ook al een halve dag kwijt in of Orlando of Miami. In Miami is er ook zoveel te doen waardoor je eigenlijk je reis tekort doet.

Daarnaast mocht je nog specifieke vragen hebben, kan je mij altijd pb-en. Ik kom al in Florida sinds ik 8 jaar ben, ben afgelopen oktober ook geweest (incl. cruise), ga in januari weer en oktober ook weer (ook incl. cruise).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie