Shanghai

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Shanghai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 11:11

Omdat ik zelf nogal van reizen hou en graag wat van de wereld wil zien, viel mijn oog op de aanbieding van KLM. Dit is voor 549 euro een retour naar Shanghai. Mede ook omdat mijn oude klasgenootjes op dit moment op uitwisseling zijn in die stad, lijkt het me een prachtige stad met veel cultuur.
Wie is er wel eens in Shanghai geweest? Wat zijn de dingen die je moet bekijken en hoelang is het aan te raden om die stad te verkennen? Maar is het eten ook duur en op hoeveel geld moet ik ongeveer rekenen per dag aan eten en drinken.

Tips en misschien verslagen zijn welkom!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:35

Ik ben paar jaar geleden naar China geweest voor 3 weken.
Daarbij zijn we ook 3 dagen naar Shanghai geweest.
Ik weet niet meer precies wat we gedaan hebben eigenlijk :')
Dit stond op mn weblog van China bij Shanghai bij de planning:
excursie Bund/Nanjing Road/Yu Tuinen/Jade Boeddhatempel
Dat hebben we dus gedaan :P Maar had toen geen weblog bijgehouden omdat we vaak geen tijd hadden of geen internet. (kan dus niet ff terugzoeken hoe het daar was xD) Wat ik wel weet was dat het er heel erg druk was. Maar wel een mooie stad en veel tempels/cultuur inderdaad. Wij zijn er dus maar paar dagen geweest, daarna gingen we naar Guilin, wat ook zeker aan te raden is!!! Zo mooi daar! K heb nog wel foto's denk ik ergens. Maar wij waren met een groepsreis dus kosten weet ik niets van.

*edit* nu ik foto's terugzag, weet ik weer een beetje xD Die Yu tuinen waren opzich wel leuk, je ging naar allerlei ruimtes waar overal iets van een ''voorstelling'' was, en het was een soort botanische tuin ofzo. En je zag er ook hoe Zijde gemaakt wordt, dus met die rupsen enzo.

We waren ook naar de WorldExpo geweest toen maarja daar heb je niets aan, want dat is niet meer xD.

De tempels waren echt huge.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Shanghai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:20

Ik ben er enkel geweest met een overstap vanuit Australie, ik had een (gratis) overnachting in Sjanghai.
Ben nog wel het hotel uit geweest 's avonds om even de sfeer te proeven op straat, maar ik wist niet hoe hard ik weer naar binnen moest lopen.
Mijn tip; ga niet in de zomer/ hete periode. Het was te smerig om überhaupt rond te lopen, smog, vuil, ik heb me nog nooit zo vies gevoeld tussen die hoge gebouwen waar alles blijft hangen.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:32

Ohja dat was inderdaad trouwens wel. En bij China is het echt heeel erg wennen aan de andere gewoontes. Roggelen op straat, vuil, stank en kinderen die gewoon op straat plassen (of in een overdekt winkelcentrum zat er een in de gang te plassen) ook kan je echt niet om de foto's heen. Je komt 100-en keer in fotoboeken van chinesen te staan, die bewust of ''onbewust'' met jou op de foto staan. Soms positioneren ze op zo'n manier schuin voor je, dat het net lijkt of ze met jou op de foto staan. :P Op zich wel grappig al is de 101e keer niet zo grappig/leuk meer :')