Hallo Bokkers!
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen (en staat dit topic goed geplaatst)
In Maart wil ik 1 maand vrijwilligerswerk in het buitenland gaan doen. Dit het liefst in Azië (voorkeur gaat
uit naar Cambodja) of Afrika.
Omdat er véél organisaties zijn waarbij je véél geld betaald (600+) ben ik op zoek naar ervaringen vanuit bokt,
met kleinere organisaties. Het geld is er, maar ik wil geen organisaties steunen waarvan veel van dit 'vrijwilligersgeld'
gaat naar de winst van de organisatie, in plaats van naar het project. (Be-more, pure, abroad enz..)
Wat zoek ik?
- Een project in Azië of Afrika waarbij ik me in kan zetten voor de gemeenschap, zonder dat een organisatie (heel veel) profijt
maakt van de betalingen van vrijwilligers (Ik snap dat het geld ergens vandaan moet komen, maar 1300 euro voor 4 weken
vrijwilligerswerk betalen, dan vraag ik me af waar dat geld naartoe gaat...)
- Project gerund door Nederlanders, kleine organisaties, stichtingen, non-profit enz.
- Ik hoef geen hulp bij het regelen van ticket/visum/entingen enz. Al eerdere ervaringen met vrijwilligerswerk en dit is goed zelf te doen.
Hopelijk hebben jullie ervaringen met dit soort vrijwilligerswerk! Het lijkt me super om in Maart op pad te gaan, en ergens iets te kunnen
betekenen. Door mijn opleiding hoop ik me vooral te kunnen richten op werk dat de leefomgeving van mensen kan verbeteren, zoals hulp
bieden bij sociale projecten, AIDS/HIV bestrijding en voorlichting, straatkinderen, kinderarbeid, noodsteun enz.
Super bedankt alvast, en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!