Ik zit nogal in dubio...
Mijn studie (Ergotherapie) bevalt niet en ik heb besloten om te gaan stoppen en iets anders te gaan zoeken.
Momenteel zit ik te kijken naar HBO-V (duaal) en SPH (normale leerweg). HBO-V begint in september pas, SPH in februari.
Hoogstwaarschijnlijk weet ik na komend weekend wat ik ga doen, want ik ga van het weekend naar de open dagen.
Nu is bij mij de vraag: wat te doen in de tussentijd? Reizen, werken, toch maar propedeuse halen...
Ik weet het niet meer. Maar mijn propedeuse halen zie ik echt niet zitten omdat de studie mij gewoon echt niet bevalt.
Nu ben ik gaan nadenken over wat voor mogelijkheden er zijn.
Werken heb ik al over na gedacht, maar aan de andere kant: ik mag de rest van mijn leven nog gaan werken.
Toen kwam het woord 'vrijwilligerswerk' in mij op.
Na vele sites te hebben bezocht over vrijwilligerswerk in Amerika en Europa bedacht ik mij ineens dat ik al 2x op een ranch op het Dominicaanse Republiek ben geweest waar ik hartstikke goed klikte met de mensen (Canadezen) daar.
Direct maar een Facebook-berichtje gestuurd of ze nog mensen zochten voor vrijwilligerswerk en of ze mij nog herinnerden.
Kreeg direct een bericht terug: Of course I remember you! Yes you coming here to teach riding to our Youth Club would be an awesome gift. Let me know when you are arriving and we will make sure we are ready for you.
Wauw, die reactie had ik niet verwacht.

Na wat heen-en-weer geklets via Facebook is dit eruit gekomen: ik kan wanneer ik maar wil daar vrijwilligerswerk komen doen. Voor 4 uur werk per dag (lesgeven, tours begeleiden en de paarden verzorgen (staan niet op stal)), 5 dagen in de week mag ik daar wonen en eten. Minimaal 1 maand, meer mag altijd. Met een toeristenvisum kan ik daar vrijwilligerswerk komen doen.
Nu ben ik met mijn moeder erover gaan praten, en die ziet het totaal niet zitten.
- Het land is te gevaarlijk
- Ik kan mijn paard niet een maand achterlaten (qua rijden/longeren)
- Ik wil niet dat je zo lang zo ver weg bent
Wie oh wie kan mij helpen?
Wie heeft de juiste do's en don'ts voor een land als deze?
Toen ik op de ranch was afgelopen zomer

Alvast bedankt!
Caroline