Centerparcs Erperheide(be)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Centerparcs Erperheide(be)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 09:32

Hallo allemaal!

Ik ga tussen kerst en oud en nieuw een weekendje naar centerparcs met mijn vriend. Nu zijn we al 2x eerder met familie naar centerparcs geweest (huttenheugde en heijderbos) maar ik vroeg me af hoe erperheide is. Het is onze eerste x samen naar centerparcs en de eerste x in Belgie. Zitten er veel verschillen tussen de parken in Belgie en Nederland? Ik zag dat erperheide een kindvriendelijk park is maar is het voor 2 jongvolwassenen ook leuk? We hebben de toppings erbij dus dat scheelt. En hoe zijn de restaurants daar? Wij zijn van plan om vrijdagmorgen boodschappen te doen (lees: brood en beleg voor ontbijt, drinken, koek en snoepgoed) zodat we alleen op het park ons avondeten moeten doen.
Ben benieuwd naar de ervaringen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:48

Hoi,

ik ben vorig jaar met mijn man naar Erperheide geweest :)

Elk Centerparks park is in mijn ogen quasi hetzelfde park (en ik heb er al VEEL gedaan!).

Wij waren toen 23 en 26 en we hadden zoals gewoonlijk de tijd van ons leven.
Wij hadden onze honden mee en hebben er echt heerlijk uren rondgewandeld.

De restaurants zijn in elk park wel hetzelfde: buffet, gewoon restaurant, pannenkoekenhuis, pizza, etc.
Wij hebben er 1x 's avonds en 's ochtends een buffet gedaan: heerlijk!
Verder hebben we ons eigen potje gekookt.

Tussen Kerst en Nieuw zal er buiten niet veel te doen zijn, maar ik zou echt een fiets huren of je 2 benen nemen en een routemap vragen met wandel/fietsroutes.
Het is daar ZO mooi!

Wij gaan ook telkens op voorhand naar de Albert Heijn of Lidl, kopen daar het meest in en enkel wat we vergeten zijn kopen we daar.

Je hebt er ook een geweldig goede tandarts in de buurt!
Wij waren voor een weekend weg en had op vrijdag een gevoelige tand, op zaterdagnacht krijsend wakker geworden van de tandpijn,
en op zondag zat ik dus bij een tandarts niet ver van het park om mijn tand te laten behandelen :+

Buiten dat: geweldig weekend gehad :D

xNathaliee

Re: Centerparcs Erperheide(be)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 10:27

Wandelen houden we ook erg van dus als het weer mee zit gaan we dat zeker doen! Ik zie dat je ook in de avond het eten zelf hebt gekookt, is dat te doen daar of was het meer een makkelijke maaltijd? Zijn jullie ook in de omgeving van het park geweest? Een leuk stadje/dorpje?

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:33

Kort bij Erperheide kan je nog lekker indoor gaan skieen :) en het "standbeeld" van Darco gaan bezichtigen en langs de skipiste is er een groot fitness centrum gekomen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:35

Helaas, mede door mijn tandpijn had ik alleen zin om in de directe omgeving van het park te wandelen,
we zijn dus geen dorpjes gaan bezoeken of dergelijke :n
Maar Hasselt en Genk zijn gezellig om rond te keuvelen en te winkelen.

Wij hadden een heel eenvoudige cottage, premium geloof ik.
Wij hadden voldoende potten en pannen om voor 4 mensen te koken. (hadden cottage voor 4 mensen, maar waren met 2)
Als echte Belg aten wij de gewoonlijke vlees met groenten en aardappelen: eenvoudige kost dus.
1 avond hebben we ook pasta gegeten, maar dat was met saus die we thuis reeds hadden klaargemaakt :)

Wij gaan elk jaar 1 à 2 maal naar Centerparks, wij halen dus ook al eens vaker chinees af de dag voordien die we dan onze eerste avond daar opeten :D

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:39

En op ongeveer 15km van Erperheide heb je ruitershop Emmers in Hamont-Achel die je zeker eens moet gaan bezoeken (pinpas in het huisje laten! Op eigen risico ;) )
Verder heb je in Peer-centrum ook wel enkele kleding-boetiekjes, een kruidvat, een bakker, een soepbar, restaurantjes en een bowling (maar dat heb je in Erperheide ook)

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:45

Ohhh, zeker even hier een hapje gaan eten! Je kunt er heen wandelen en dan daar lekker lunchen bijvoorbeeld. Als je van champignons houdt, is de Toast met champignons en room zeeeer aan te bevelen! ( :~ , als ik er aan denk). Veel plezier!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 10:55

Ik hou niet van skieen maar bedankt voor de tip!
Wij zitten in een 2-pers comfort huisje maar misschien gaan we 1 dag wel zelf koken als we de middelen ervoor hebben. Wij zaten ook al te kijken om een dagje naar Hasselt te gaan als we ons vervelen. Maar ik denk met de kou dat we lekker de hele dag in het zwembad blijven haha. Is dit zwembad groot?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:19

Het zwembad is zeer goed te doen. Al weet ik niet hoe het is als het park vol is. Wij zijn vorige week geweest, maar hebben het zwembad gemeden vanwege de drukte.
Vlakbij het park zit een Lidl die uitgebreider is dan de Lidl hier in Nederland.
Verder kan je lekker wandelen in de Hoge Kempen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 09:49

Hoop dat het een beetje goed weer wordt om te wandelen.