Ervaringen Holguin ( Cuba )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Ervaringen Holguin ( Cuba )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 18:17

Hoi hoi!

Mijn vriend en ik zitten alweer lekker te kijken voor de zomer vakantie! Helaas is vriendlief bijna allergisch voor rondreizen :( Dus kwam ik pas Holguin tegen in Cuba! Nu ben ik in 2008 al met mijn ouders naar Varadero geweest en wilde eigenlijk altijd nog is terug naar Cuba maar dan om een deel van de andere kant te zien!

Nu mijn vraag:
Hoe is Holguin? Ik wil eigenlijk wel om de 3 dagen een excursie doen en we willen 2 weken verblijven! Het hotel wat ons leuk leek was in Guardalavaca. Maar heb je daar ook een beetje het echte Cuba? Net als in Varadero dus de oldtimers, sigaren en vrolijke kleurtjes?

Ik kan eigenlijk niet wachten om weer terug te gaan naar dit bijzondere land nu het nog communistisch is!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:29

Zowel Varadero als Guardalavaca zijn heel leuk maar alles behalve het echte Cuba.. welk hotel had je gezien? Wij zijn pas terug van een rondreis door heel Cuba en zijn geëindigd in Guardalavaca. Probeer toch je vriend over te halen voor een rondreis want dat is echt gaaf in Cuba! Gaan jullie toch voor het resort kan je vanuit Guardalavaca 3 dagen naar Baracoa, echt een mooi stukje authentiek Cuba. Als je nog meer info wilt hoor ik het wel.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 23:41

Bedankt ! :D

Ik kwam deze tegen : Hotel Brisas Guardalavaca & Club Amigo! Ben bang dat ik hem echt niet zo ver ga krijgen om op rondreis te gaan! -O-

Van feest vakanties in Lloret naar een rondreis is misschien wel een te grote overgang gelijk voor hem! Dus dan maar compenseren met een strand vakantie met de afspraak we niet de hele dagen gaan liggen en minimaal 4/5 excursies gaan doen ! En als meneer dat dan leuk vind weer de rondreizen gaan voorstellen! :=

Zijn mening nu over rondreizen:
'Nee ik ga niet de hele dag in een bus zitten vol oude mensen waarbij ik elke dag vroeg mijn bed uit moet. Jij bent gek dat je wilt betalen om vroeg je bed uit te moeten' :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:34

Ik zou naar Trinidad gaan :j heb je én hotels en leuke casa's en een heerlijk strand :) en vooral het oude cuba!

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:41

Guardalavaca is een rij resorts met allemaal dikke Canadezen die hun eigen beker meenemen. Ik zou daar een auto huren, en naar het zuiden rijden. Je hebt daar Santiago de Cuba, dat is leuk en in de bergen heb je Mayari waar een waterval is, El Salto Del Guayabo. Dat is supermooi, kun je onder zwemmen enzo. Als je nog namen nodig hebt van locals om te slapen, die heb ik denk ik nog wel ergens. Ze hebben zo'n blauw logo op de gevel, casa particular heet dat.
Dan zie je het echte leven daar, en proef je de locale keuken!

Wat ook super, supertof is is Cayo Saetia, google maar eens. Het is lastig te komen maar oh zo mooi..... een verlaten eiland!!

PS ik ben het met je vriend eens, in zo'n bus moet je echt niet gaan. Huur gewoon een auto, het is daar prima te doen.

Club Amigo heeft overigens het allerslechtste eten dat ik ooit heb geproefd, en ik heb 6 maanden in Bosnie blikvoer gegeten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:49

Santiago vond ik juist verschrikkelijk :+ dat is al zo "verwesterd" rij dan iets naar het zuid-westen, pak Trinidad mee :D Trinidad & Havana waren voor mij echt het meest "Cuba" :j

Met huurauto's moet je wel oppassen, daar wordne graag onderdelen van gejat := je kan ook heel makkelijk met Viazul rondreizen :) ALs je wil kan ik via PB mijn reisverslag doorsturen :)

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:54

Dan ben ik op een ander plekje geweest denk ik ! Ja die huurauto's zien er echt niet uit, wij hebben onze auto ook helemaal aan gort gereden want waren een onverharde bergweg ingereden en het was de allerkleinste huurauto die er was. De onderkant hing gewoon los maar het was prima, hij kon zo ingeleverd :p

Anoniem

Re: Ervaringen Holguin ( Cuba )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:56

Bedoel jij misschien Trinidad? Met allemaal klinkerstraatjes?

In Santiago moest je echt elke paar meter een jinetero van je wegjagen + het was daar heel erg smoggy/bedompt :=

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 22:55

Haha Trinidad ben ik inderdaad ook geweest toen met mijn ouders! Wat een geweldig stadje! <3

Maar misschien is het dan toch slimmer om voor Varadero te gaan. Is toch net wat dichterbij Trinidad! Enige jammere vind ik dat ik al veel excursies heb gedaan met mijn ouders in die omgeving.. :(

Auto huren weet ik niet of dat al kan, ik heb tegen die tijd net een jaar mijn rijbewijs en mijn vriend moet nog beginnen met lessen :+ Maar kunnen evt privé taxi nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:03

Ik zou gewoon de Viazul pakken. Dat is echt prima te doen van A naar B. Slapen in Casa's ipv een hotel :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:09

Als je naar Varadero gaat, kun je in mijn ogen net zo goed naar Turkije of Egypte :=
Ik ben het met Jans eens dat Trinidad en Havana het meest het echte Cuba laat zien!
Cienfuegos vond ik trouwens ook een verschrikkelijke stad!