Auto huren Kroatië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Auto huren Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 08:35

In juni mag ik een week in het huis van mijn baas bivakkeren op het eiland Korcula.

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor een huurauto, maar ik kan niet vinden wat ik zoek. Ik zoek een lokale verhuur maatschappij, maar wat er word aangeboden zijn verhuurmaatschappijen die zelf ook een auto huren bij een andere maatschappij waardoor je de hoofdprijs betaald.

Weet iemand een goede maatschappij? Het liefst dat we gelijk een auto hebben bij het vliegveld.

Tips over vluchten zijn ook welkom, ik heb nu een tussenstop op dit kippenstukje :7
Het liefst land ik op Brac of dubrovnik, want vanaf split is het 3 uur varen :r .

Sowieso alle tips zijn welkom als je wel eens op Korcula geweest bent.

Alvast bedankt!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:49

Wat leuk dat je naar Korcula gaat , ik ben er zelf dit jaar ook geweest. Mijn vriend en schoonouders hebben beide eerder auto gehuurd maar dan vanuit Dubrovnik. Vriend had in Nl gereserveerd maar had wel een creditcard nodig in Kroatie om de auto mee te krijgen. Mijn schoonouders hebben via German Wings een ticket en auto kunnen boeken en kregen een Opel Corsa mee.

Nant

Re: Auto huren Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 09:06

Dankje Kitty, ik ga even kijken. Weet je de maatschappij waar je vriend heeft gehuurd?
Dubrovnik is inderdaad prima.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:17

Wij zijn op Zadar gevlogen omdat er in juni verder weinig betaalbare vluchten op Dubrovnik en Split waren. Huurauto...pffff....weet niet meer van welke maatschappij, maar was verder prima geregeld. Die huurauto hadden wij alleen omdat wij naar de Plitvice Meren wilden, verder hebben wij alles met ov gedaan. De auto meenemen naar een van de eilanden zou ik niet snel doen want dat is volgens mij best duur.
Korcula is maar een klein eiland en er rijden bussen. Tenzij je ergens zit waar je echt een auto nodig hebt om er te komen zou ik geen auto huren. Hooguit voor een dagje. Vond het eiland wel heel erg mooi.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:26

Nant, ik heb het even nagevraagd ;-) Mijn vriend geeft aan dat hij een auto heeft gehuurd bij of Europecar of Sixt.
German Wings bied goedkope vliegtickets aan, vooral als je voor het "Basic" tarief vliegt. Is dit iets voor je? : http://www.germanwings.com/nl/Topaanbie ... urauto.htm

Wij zaten trouwens tegenover Korcula, in Orebic.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:30

Dat was het, wij hadden Europcar ;-)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 21:44

Super! Dankje Kitty voor de link!

Emma s girl thanks voor je info :)