Australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:35

Hallo allemaal,

Ik wil al heel lang naar Australië. Gelukkig heb ik een vriend die dat ook graag zou willen.
Ik zit nog een beetje in dubio over de kosten. Het is namelijk heel varierend. reisorganisaties bieden rondreizen aan zowel individueel of groepsreizen van 1600 - 5000 euro..

Wij willen echt op vakantie, niet gaan werken daar. We willen wel rondreizen. maar het is zo groot dat ik niet echt weet wat ik zou willen zien.

Wat zijn de beste reistijden om daar heen te gaan? Wij willen een week of 3 op vakantie er heen gaan.
Ik weet dat nu de bosbranden veelal aanwezig zijn. Wat zijn de 'beste' maanden?

Auto huren en zelf rond rijden geeft mij de voorkeur. Ben iemand die snel wagen ziek is :+ tenzij ik rijd of voorin kan zitten.

Wie weet waar we ons in kunnen gaan verdiepen, wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt.

Groetjes Jolanda

Goof

Re: Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:46

In 3 weken moet je je denk ik beperken tot een gebied, je kunt dan lang niet alles zien.

Ik heb afgelopen zomer 4 weken rond getrokken met een camper en echt veel km's gereden, maar ik zou het toch niet helemaal aanraden. Ik had alles al eens gezien en kende de route, daarom kon ik dit ambitieuze plan ten uitvoer brengen, maar als je echt 3 weken vakantie wilt houden en wat wilt zien moet je je echt beperken. Ik zou kijken of je er meer tijd voor kunt uittrekken, als je er eenmaal bent is het zonde om maar weinig te kunnen zien.
Kom eens in dit topic meelezen en -praten: [HK] Australië 2011
genoeg te lezen, veel ervaren mensen en veel foto's. Die van mij zijn geplaatst na eind augustus, mocht je mijn trip willen zien ;)

sneeuwkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:23

Ik zou in ieder geval een lonely planet kopen van australie staat zoooo veel info in en is echt een noodzaak.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:26

Een lonely planet is sooooooo overrated.
Vroeger stond er idd veel info in, nu nauwelijks nog. Als je iets niet nodig hebt is het wel een lonely planet.
Overigens wel leuk voor de voorpret om door te bladeren.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 03:32

Ik woon hier en de bosbranden zijn nog steeds aan de gang, ons drinkwater smaakt steeds naar rook :r 3 weken is naar mijn mening veels te kort voor Australi"e, tegen de tijd dat je er bent moet je al bijna weer weg, Het ligt er ook echt aan waar je interesse ligt, vind je steden leuk of wil je de outback in?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 19:39

Ik ga me eens aanmelden op 't topic. Had deze week geen internet helaas dus vandaar een latere reactie.

Pfoe steden of outback. Ik wil sowiso een koala zien die heb ik nog nooit reallife gezien :')
verder heb ik me daar nog niet zo veel in verdiept.

vind de prijzen toch wel schrikbarend hoog dat ik liever nog een jaar ervoor ga sparen :=