Hai!
Goed, een beetje een vreemd onderwerp voor op Bokt. Maar ach, niet geschoten is altijd mis, dus waarom niet ook hier proberen?
weet ook niet zeker of dit mag... if not, sorry!
Ik zit momenteel in mijn eindexamenjaar (VWO) en maak daarvoor een profielwerkstuk. Binnen het vak aardrijkskunde heb ik voor het thema migratie/integratie gekozen. Ik 'onderzoek' in hoeverre de reden van migratie invloed heeft op de mate van integratie. Anders dan normaal krijgt mijn eindwerkstuk de vorm van een film/reportage. Hierin interview ik mensen met persoonlijke verhalen en ik probeer momenteel nog mensen te vinden die veel theoretische kennis over dit onderwerp hebben.
Maar voor nu ben ik vooral op zoek naar personen die geremigreerd zijn, terug naar Nederland, vandaar deze oproep. Deze persoon kan zich bijvoorbeeld verkeken hebben op bepaalde zaken (ik hoor vaak dat emigreren toch mooier lijkt dan het in werkelijkheid is), kan ook door heimwee besloten hebben om terug te keren o.i.d.
Zoals ik al zei gaat het om een film, wat betekent dat personen die meewerken ook voor de camera geïnterviewd worden. De film zal door een kleine groep mensen bekeken worden (begeleider op school, paar klasgenoten, mensen die hebben meegewerkt). Hij zal ook niet online gepubliceerd worden.
Ben of ken jij iemand die enigszins binnen dit plaatje past en die het leuk vindt om mij hier voor de camera meer over te vertellen? Stuur me dan alsjeblieft een PB of reageer even in dit topic! Zou me héél blij maken! Gerelateerde tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Liefs!