Met een groep naar Boedapest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

History_

Met een groep naar Boedapest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 18:23

Hoi :-)

Ik organiseer dit jaar een reis voor mijn medestudenten en de locatie is Boedapest geworden.
Zijn er bokkers die budgetvriendelijke tips hebben voor activiteiten?
En het uitgangsleven: zijn er bepaalde bars/discotheken aan te raden?
En misschien ervaringen met groepen? Want we zijn met 40 en dat is misschien niet overal zo evident.

Onze vlucht en hostel zijn al geboekt, alleen de activiteiten moeten nog wat meer vorm krijgen :)

Alvast bedankt :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:43

Ongeveer alles in Boedapest is budgetvriendelijk :D Het is een ontzettend goedkope stad en vaak krijg je in musea enz. ook nog eens extra korting als je student bent, dus iedereen moet zéker zijn studentenID meenemen.

DonDon

Re: Met een groep naar Boedapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:47

Klopt inderdaad reizen is super goedkoop en je krijgt korting met studenten ID. Moet je wel zeggen dat het vanuit Nederland is anders krijg je hem niet. Mijn vriend heeft er 6 maanden gewoond.
Je kan volgens hem heel erg goed uitgaan in Boedapest en eten kan je goed bij vapiano.

Je kan het parlement bezoeken voor Europese landen is het gratis!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:59

Ik ben 2 weekjes geleden naar Boedapest gegaan en het was errug leuk :D Ik wou net zeggen bijna alles in Boedapest is budgetvriendelijk. Wij zijn ook naar zo'n badhuis geweest, was wel heel aparte ervaring. Erg mooi gebouw en je hebt allerlei kleine zwembadjes met verschillende temperaturen, van normaal tot 40 graden. Ook verschillende soorten sauna's en een buitenbad die warm genoeg is om gewoon in te gaan. :P

Let er verder op dat ze in Boedapest fooi verwachten in restaurants.. Soms staat het ook op de rekening zelf erbij..

History_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 22:06

Bedankt voor de reacties :)

Heb je ook tips boor badhuizen die betaalbaar zijn? Als het niet te duur is moet het wel in ons budget passen. En anders zal het facultatief zijn

Het is dus mogelijk met je eigen studentenkaart? Of moet je echt zo'n internationale student Card hebben? Want dat kost precies nogal veel om voor iedereen aan te vragen

Is het meeste er te voet te doen? Onze hostel ligt ergens aan de Donau. 1 of 2 keer willen we wel de metro nemen (naar dat park waar ook een kasteel en de zoo zijn bijvoorbeeld) maar als we de rest te voet kunnen doen is dat natuurlijk beter voor het budget :)