Ervaringen met Eurolines?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Ervaringen met Eurolines?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 19:31

Hallo,

Ik zag een hele aantrekkelijke aanbieding voor London met Eurolines (http://www.eurolines.nl)
Eigenlijk had ik niet echt het idee om nog weg te gaan, maar ik zag dit en ik was wel benieuwd. Is het alleen de bussreis waar je voor betaald? En komen er niet nog (veel) extra kosten over die 9 euro voor een retourtje heen?

Alvast bedankt!

Sani

Re: Ervaringen met Eurolines?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:33

Ik ben met eurolines naar parijs geweest.
Een niet engels of nederlands sprekende chauffeur wat communicatie over tijden bij pauzes moeilijk maakte.
We stonden enkele uren te vroeg bij de aankomstplek waardoor we voor een dichte deur van hun bedrijf in Parijs stonden.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 19:38

Hmmm. Oké. Ik kan me nog wel aardig redden in Engels en Duits maar voor de rest... Maar had jij dan een Franse chauffeur?

Maar het is toch alleen de busreis? Je komt in je stad aan, gaat naar je eigen geboekte hotel en blijft daar een paar daagjes om zelf dingen te ondernemen en dan weer terug?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 20:11

hmm. Ik heb het een en ander geprobeerd, maar de reis viel mij toch wat duurder uit dan verwacht. Het wordt dan 55 euro of meer, dan kan ik voor iets meer geld, maar wel voor meer kwaliteit een vliegticket kopen...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:13

Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is. Ik ben eens voor 22 euro van Amsterdam naar Wenen gereisd met eurolines.
Het verschilt echt per rit hoe het gaat, soms heb je gewoon netjes ieder 3 uur pauze maar heb ook wel meegemaakt dat ze gewoon uren doorrijden. Voordeel van eurolines is wel dat je meestal op een plek wordt gedropt waarbij je in 20 minuten maximaal in de centrum bent. Dat is met vliegen meestal wel anders.

Heb je ook al gekeken voor de trein (eurostar)? Hier ook, hoe eerder je boekt, hoe goedkoper.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:43

Ik ben er mee naar Victoria in Londen gereden. Prima bus. :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:45

Nope hij sprak Spaans of iets dergelijks maar zelfs geen Frans (dan had ik me nog wel gered).

Tuurlijk is het alleen de reis maar het is toch jammer dat je drie uur in een bus zit (stilstaand) en je bv ook niet alvast met je koffer richting taxi's en je hotel kan.
Het is goedkoop, opZich wel makkelijk maar daar blijft het bij. Als de nood er is zou ik het wel nogmaals doen maar nee, ik denk dat ik toch liever een vliegtuig (of Parijs - Thalys) pak.