Leuke campings?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandros

Leuke campings?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 10:26

Het lijkt heel simpel ( dacht ook dat het dat was ) alleen ik krijg geen camping gevonden waar
ik echt een goed gevoel bij heb.

We willen volgend jaar zomer ( bouwvak ) naar een leuke camping.
Gezelschap gezin met 1 kind van 10.

We willen absoluut niet in NL blijven.

Onze wensen:

- max 1400 km rijden ( van Utrecht ) liefst nog minder ( liefst ook geen Frankrijk )
- Lekker weer
- Natuur water aan de camping met zwem mogelijkheid
- Toeristische omgeving met terrasjes, winkeltjes enz.
- Actieve uitjes in de buurt ( bv raften, wandelen, klimpark, paardrijden {:} enz )
- Grote plekken !! onze vouwwagen alleen is al 9 x 5 m
- Prijs per dag max €50,-

Afgelopen jaar hadden we een camping die redelijk goed stond aangeschreven op Zoover en
die is ons best tegen gevallen -O- .

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Leuke campings?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:58

HK->BEU

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:06

Hallo!

Ik ben zelf twee jaar terug met een huge vouwwagen naar italië gegaan, Cannobio om precies te zijn.
Dit ligt zeer dicht bij de zwitserse grens aan het Lago Maggiore.
Wij stonden op deze camping: http://www.campingdelsole.it/en/
Een echte aanrader, onwijs goed onderhouden en behoorlijk schoon!
Het is vanaf utrecht zo'n 1000 km.
Je zit met minder dan 5 minuten lopen aan het meer zelf en langs de camping loopt een riviertje die uitmondt in het meer.
Cannobio zelf is echt een topplek, heel gezellig, boulevard langs het meer.
Wij zijn daar verliefd geworden op italië!

Veel succes met je zoektocht ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:13

Ik lees even mee, wij willen volgend jaar ook gaan kamperen en ben benieuwd naar top campings :D

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:34

Ik werk al drie jaar in de zomer op Parc la Clusure in de Ardennen (www.parclaclusure.be) en deze camping voldoet aan al je eisen! Het weer is altijd afwachten, maar deze zomer was het echt perfect. Er ligt een riviertje langs de camping dat perfect is voor kinderen om in te zwemmen, spelen en er staat een kleine stroming waardoor je met een opblaasband van de ene kant naar de andere kant van de camping kan dobberen.

De camping ligt op 300 km van Utrecht en op 10 km van Rochefort. In de buurt zijn allerlei leuke stadjes met leuke terrasjes, restaurantjes en dingen om te bezoeken. De Ardennen staan natuurlijk bekend om de outdootactiviteiten, er zit een bedrijfje op de camping dat activiteiten zoals kanoen, mountainbiken en parcours organiseert. Ook kun je vlakbij paardrijden.

De plekken zijn 10x10 meter, voor jullie gezin komt de prijs op zo'n 45 euro per nacht uit mijn hoofd.

Dit klinkt echt als een verkooppraatje maar het is gewoon een supercamping :D En het personeel is ook super leuk haha

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:55

taartjee schreef:
Hallo!

Ik ben zelf twee jaar terug met een huge vouwwagen naar italië gegaan, Cannobio om precies te zijn.
Je zit met minder dan 5 minuten lopen aan het meer zelf en langs de camping loopt een riviertje die uitmondt in het meer.

Super bedankt voor je berichtje. Camping ziet er super uit ga hem zeker aan mijn vriend voor leggen.

Ik denk alleen wel dat je 2 campings met elkaar verward. Dit is bij Iseo ( als ik t goed schrijf ), Lago d'iseo. Cannobio ben ik ook 7 jaar geleden geweest camping Campeggio Internazionale Paradis. Alleen dat lag aan een drukke weg en kon je alleen met de auto vanaf of in de bergen gaan wandelen wat ik super mooi vind alleen kind van 10 niet haha. En dat ligt idd wel Lago Maggiore.

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 14:04

NieneWiep schreef:
Ik werk al drie jaar in de zomer op Parc la Clusure in de Ardennen (http://www.parclaclusure.be) en deze camping voldoet aan al je eisen! Het weer is altijd afwachten, maar deze zomer was het echt perfect. Er ligt een riviertje langs de camping dat perfect is voor kinderen om in te zwemmen, spelen en er staat een kleine stroming waardoor je met een opblaasband van de ene kant naar de andere kant van de camping kan dobberen.

De camping ligt op 300 km van Utrecht en op 10 km van Rochefort. In de buurt zijn allerlei leuke stadjes met leuke terrasjes, restaurantjes en dingen om te bezoeken. De Ardennen staan natuurlijk bekend om de outdootactiviteiten, er zit een bedrijfje op de camping dat activiteiten zoals kanoen, mountainbiken en parcours organiseert. Ook kun je vlakbij paardrijden.

De plekken zijn 10x10 meter, voor jullie gezin komt de prijs op zo'n 45 euro per nacht uit mijn hoofd.

Dit klinkt echt als een verkooppraatje maar het is gewoon een supercamping :D En het personeel is ook super leuk haha

Bedankt, camping ziet er zeker goed uit. Vind het alleen jammer dat je niet in dat beekje kan zwemmen.
Afgelopen jaar zijn we naar de Chenefleur geweest. Ook een leuke camping alleen ondertussen hebben we alles in een staal van 70 km al bezichtigd haha. Zijn die terrasjes enz vanaf de camping te bewandelen? ( of te wel max 3-5 km lopen )?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:27

Sandros schreef:
taartjee schreef:
Hallo!

Super bedankt voor je berichtje. Camping ziet er super uit ga hem zeker aan mijn vriend voor leggen.

Ik denk alleen wel dat je 2 campings met elkaar verward. Dit is bij Iseo ( als ik t goed schrijf ), Lago d'iseo. Cannobio ben ik ook 7 jaar geleden geweest camping Campeggio Internazionale Paradis. Alleen dat lag aan een drukke weg en kon je alleen met de auto vanaf of in de bergen gaan wandelen wat ik super mooi vind alleen kind van 10 niet haha. En dat ligt idd wel Lago Maggiore.

Dan heb ik niet de goede campingsite gepakt, de camping heet namelijk wel Camping Del Sole, dit is de goede site:
http://www.campingsole.it/ne/price2013.shtml

En toen je het zei, had ik het door :')

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:32

Frankrijk, ... maar voldoet verder wel aan jullie eisen: www.soulisse.nl (ze zijn ook bezig met een nieuwe site: http://soulisse.wix.com/domaine-de-soulisse1)

Ik heb me daar 3 jaar lang prima vermaakt :) Op de camping zijn paarden en een meertje. Vanaf de camping kunnen mountainbikes gehuurd worden en in de buurt kun je o.a. kanoën en parapenten.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:23

Sandros schreef:
Bedankt, camping ziet er zeker goed uit. Vind het alleen jammer dat je niet in dat beekje kan zwemmen.
Afgelopen jaar zijn we naar de Chenefleur geweest. Ook een leuke camping alleen ondertussen hebben we alles in een staal van 70 km al bezichtigd haha. Zijn die terrasjes enz vanaf de camping te bewandelen? ( of te wel max 3-5 km lopen )?

Als je al op de Chenefleur geweest bent is het idd minder leuk, de campings horen ook bij dezelfde groep. De terrasjes zijn niet te belopen, het dichtstbijzijnde stadje is 10 km van de camping, en de omgeving is natuurlijk heel heuvelachtig dus dat moet je wel echt met de auto, of als je sportief bent, met de fiets doen.

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 14:34

Nou we zijn der uit.

We hebben ons toch laten overhalen om naar Frankrijk te gaan.

Om precies te zijn Domaine de la Yole.

Hebben nu al onwijs zin om te gaan, maar dat gaat nog lang duren {:}