Vraagje vliegticket boeken met 2 pers. (annulerings verz.)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Vraagje vliegticket boeken met 2 pers. (annulerings verz.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 11:31

Komende week wil k voor 2 personen een vliegticket boeken, maar ik heb geen annuleringsverzekering meer nodig (heb doorlopende), maar de ander wel. Kan dat per persoon aangegeven worden bij het boeken?
Omdat we nu nog niet willen boeken, kunnen we niet zien of die opties gegeven worden maar ik dacht misschien weet iemand dat hier? Anders moeten we gaan kijken hoe we dat moeten gaan doen. Want dan zouden we voor 2 personen betalen voor annuleringsverzekering terwijl ik er al een heb.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:33

Ik meende dat dat wel mogelijk was. Je moet wel even 1 ding in gedachten houden, als jullie het allebei apart doen en er gebeurd iets bij 1 van de 2 thuis waardoor die moet annuleren, geldt dat dus niet voor de ander!
Fijne vakantie alvast!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 11:35

Geldt dat dan ook niet als ik wel al doorlopende annuleringsverzekering heb? Want neem aan dat die ook geldig is voor de vlucht en als ik dan wil annuleren oid.
We zijn beiden voor 2,5 maand dan in het buitenland (stage).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:38

:j Misschien dat je even kunt bellen naar waar je je doorlopende hebt en hoe het zit als je hem (tijdelijk) op 2 personen wilt zetten! (mocht de ander in geval van nood wel willen gaan als de ander niet kan, hoef je daar natuurlijk verders niets mee te doen :P )

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:38

Kentaro schreef:
Ik meende dat dat wel mogelijk was. Je moet wel even 1 ding in gedachten houden, als jullie het allebei apart doen en er gebeurd iets bij 1 van de 2 thuis waardoor die moet annuleren, geldt dat dus niet voor de ander!
Fijne vakantie alvast!

In de meeste gevallen mag de ander dan ook gewoon annuleren. In de polisvoorwaarden staat vaak vermeld dat in dat geval de overgebleven persoon niet alleen op vakantie hoeft.

Edit: Even als voorbeeld: http://www.unigarant.nl/media/documente ... en-dra.pdf
Artikel 37, 17e reden om te annuleren.
Laatst bijgewerkt door happyjoyce op 04-10-13 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:42

Dat wist ik niet. In ons geval betrof het meerdere personen, misschien dat daar het verschil zat?!
Maar ik had er echt nooit aan gedacht (tot we het dus aan de hand hadden) en dacht misschien wel een idee om het van te voren even te informeren voor TS!?

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:43

Kentaro schreef:
Dat wist ik niet. In ons geval betrof het meerdere personen, misschien dat daar het verschil zat?!
Maar ik had er echt nooit aan gedacht (tot we het dus aan de hand hadden) en dacht misschien wel een idee om het van te voren even te informeren voor TS!?

Het geldt inderdaad alleen als je alleen over zou blijven. Wel verstandig om in iig even de polisvoowaarden na de lezen want ik weet niet of het voor iedere verzekering geldt.
Laatst bijgewerkt door happyjoyce op 04-10-13 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 11:44

Ja bedankt voor de tip :D zijn handige dingen om over na te denken!!
Maarja zolang de annuleringsverzekering per persoon aan te vinken is bij het boeken, is het al super :D