Wintersport 2013/2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Wintersport 2013/2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 15:46

Ja ja, het is weer zo ver! De zomervakantie is inmiddels alweer een tijd achter ons.
Dat betekent dat de wintersport steeds dichterbij komt.

Het lijkt me leuk om weer met zijn allen te kletsen over de wintersport.
Ervaringen uitwisselen. Vragen stellen.

Waar gaat iedereen dit jaar heen? Wanneer? En sta je op één of twee latten?

Dikke laag sneeuw, strakblauwe luchten, zon. Heerlijk eten, wat drank, après-ski.
Ik kan er in ieder geval al niet meer op wachten. Laat die sneeuw maar komen!

Afbeelding
Afbeelding

Wij zullen eind januari of begin februari weer afreizen naar het gezellige dorpje Gerlos, Oostenrijk.
Hier zijn we elke jaar te vinden. Een week vol pret. *\o/*

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:02

jaa ik meld me *\o/*

dit jaar met de kerst naar mijn opa en oma toe in Hopfgarten in Tirol.
kan voor mij niet snel genoeg beginnen die sneeuwpret :P

PowerReiner

Re: Wintersport 2013/2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:14

Ik meld mij ook.

Ik ben een eenlatter net zoals jij (als jij dat tenminste bent op de foto's) :)

Helaas de afgelopen 2 jaar niet meer op wintersport vakantie geweest door verschillende logistieke lege zakken 2 paarden problemen, maar hoop komende winter weer lekker een berg af te kunnen zoeven.
Wel in die tijd 2 keer bij een indoorbaan geweest, maar laten we eerlijk zijn, eenmaal op echte wintersport geweest is zo'n indoorgeval gewoon poedersuiker.

In Zwitserland, Frankrijk en Oostenrijk geweest.

- Zwitserland (Grindelwald) was echt super, grote gebieden en adembenedende uitzichten.
- Frankrijk (Valloire, Val Thorens) op nummer 2, grote gebieden, mooie uitzichten, maar toch minder dan Zwitserland.
Oostenrijk (Kaprun), leuk maar zou er niet zo snel weer heen gaan

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:34

Ik wil dit jaar heel graag weer op wintersport, maar weet niet of ik mensen kan vinden om mee te gaan :')

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:55

Weer Mayrhofen met Kerst dit jaar. Eerste keer dat we naar hetzelfde gebied gaan. Vorige jaren altijd elke keer andere gebieden gedaan. Dus ben benieuwd:D

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:29

Wij zoeken nog tips!

Dit jaar willen mijn vriend en ik graag op wintersport naar Zwitserland.
Maar aangezien we daar nog nooit zijn geweest in de winter en best een beetje kieskeurig zijn zien we door de bomen het bos ff niet meer :+

We willen graag:
Een rustig gebied qua drukte op de piste (we gaan sowieso buiten de schoolvakanties).
Voldoende skimogelijkheden (min 100km), maar niet teveel pittige pistes.
Knus/sfeervol dorp.
Niet teveel sleepliften.
Graag skiën tot aan hoteldeur.
Het liefst in het Duitstalige deel.

Wie oh wie? :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:50

Hoi! Ik kom hier dan ook maar mee kletsen! :D

Ik sta op één lat. Ik heb deze zomer een nieuw snowboard aangeschaft (Machete ride). Nu ben ik lekker fanatiek aan het lessen op mijn oude board. Gisteren werden we gefilmd, dat was best wel confronterend. Ik leun in mijn frontside bochten teveel naar voren. Nu ik het weet kan ik er op letten en er aan werken dus dat komt wel goed. :D Wij gaan in januari naar Saalbach, Hinterglemm, Leogang.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:12

Ik meld me ook! Vriendlief en ik hebben het beide nog nooit gedaan, dus dat komt goed uit.
Wij gaan naar Winterberg.
We gaan niet helemaal officieel voor de wintersport zeg maar, maar waarschijnlijk wel een dag of zo als er genoeg sneeuw ligt en wie weet als het goed bevalt nog wel een keer vaker.
Het is namelijk wel erg duur allemaal dus eerst maar eens kijken of het ons wat lijkt :).

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:58

Meld zich!

Athans...

Ouders hebben al geboekt voor hun en broertje omdat ik in het buitenland voor stage zou zitten. Dit wordt waarschijnlijk toch een stage Nederland dus ik hoop dat ik een week vrij mag voor wintersport en dat er in ons hotel een plekje vrij is!

Dat heerlijke weekje snowboarden ga ik anders echt missen! #)

Fingers crossed....

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:50

Ik meld mij ook!

Net ook weer wat besproken voor wintersport! Dit jaar voor de tweede keer met vrienden!
Vorig jaar zaten we in het Ötztal en dit jaar wordt het Brixen im Thale. Het gebied waar ik zo'n 8 jaar altijd met mijn ouders ben geweest, heerlijk om weer terug te gaan!

Ik sta op twee latten. Een heb ik ooit geprobeerd, maar dat ging mij niet goed af, houdt het mooi bij twee!

Ik heb er nu alweer zin in! :D

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:25

Mijn vriend en ik willen in maart op wintersport.
Wij weten nog niet waarheen. Iemand tips of ervaringen?

We willen met de auto, hebben sneeuwkettingen.
We willen naar een mooi gebied voor beginners/gevorderden.
Liefst een knus gezellig dorp
Niet te ver van het skiegebied

Wat is een leuk betaalbaar land en hoe zit met met skipassen?

Iemand ervaring met de skiekleding van Lidl?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:38

*\o/* ook dit jaar gaan we weer!
Naar Verbier, Zwitserland voor de 2e keer (1e keer helaas zo goed als de hele week ziek geweest) in februari voor t eerst met t vliegtuig. Iemand nog handige tips om skischoenen netjes mee te kunnen nemen?

Bettine en anderen die nog niet weten waar heen te gaan: de anwb heeft een leuke kieswijzer op hun site staan. Helaas hebben wij de meeste gebieden die ze voor onze eisen aanraden al gehad :P
We zijn al in: chamonix, tignes, val thorens, davos en zermatt geweest en dan vergeet ik er vast nog een paar. Wel altijd Frankrijk of Zwitserland :-)

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:43

Zo de wintersportkleding is binnen. Ben benieuwd hoe de Lidl kwaliteit is.

Toen ik kind was ging ik met mijn ouders skiën in Duitsland bij de Tsjechische grens. Dat was pist op en piste af.

Nu wil ik eigenlijk naar een gebied waar je zeg maar naar boven gaat en dat je echt een 'tour' maakt naar beneden. Bestaat dat?? Zoja, waar??

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 10:16

Wij maken elke dag een tour, waar je dan heel de dag mee bezig bent. Tuurlijk moet je dan wel elke keer een stuk naar beneden en weer een nieuwe lift pakken die hoger gaat. Wij gaan om 9 uur de piste op, en zijn dan rond drie uur en soms later weer op de piste waar we begonnen.

Er is flink wat sneeuw gevallen in de Alpen. Heerlijk om alles weer wit te zien. *\o/*

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:27

Fee_ schreef:
Wij maken elke dag een tour, waar je dan heel de dag mee bezig bent. Tuurlijk moet je dan wel elke keer een stuk naar beneden en weer een nieuwe lift pakken die hoger gaat. Wij gaan om 9 uur de piste op, en zijn dan rond drie uur en soms later weer op de piste waar we begonnen.

Er is flink wat sneeuw gevallen in de Alpen. Heerlijk om alles weer wit te zien. *\o/*

Leuk! Mag ik vragen waar jullie heen gaan?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 10:31

Gerlos, Zillertal Arena in Oostenrijk. Vanaf mijn geboorte ga ik daar elk jaar heen.
Super leuk gebied voor de beginners maar ook voor de gevorderden.

Als je hierop gaat zoeken kan je beter zoeken op alleen Zillertal Arena, want alle dorpjes zijn met elkaar verbonden.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:35

Top! Dank je wel. Ik ga samen met mijn vriend en we zoeken dus een leuke bestemming met ook een leuk dorp. Is het goed met de auto bereikbaar? Alle tips zijn welkom.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:41

Ik wil dit jaar ook nog op wintersport. Vorig jaar zijn we lekker last minute naar Westendorf geweest. Hier als kind altijd geweest, doordat mijn ouders daar een appartement hadden. Ik vond het super om er weer te komen en te zien wat er allemaal was veranderd. Ik ben nu alweer beetje aan het rondsnuffelen naar leuke appartementen / kamers.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:54

Jep jep ik meld me ook weer even. Ben van plan om in November nog een paar keer te gaan oefenen in Landgraaf al zit een vakantie er niet in :(

Maar even een vraagje; wat zijn goede merken voor een jas voor het snowboarden? ( liefst niet te duur )

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 11:17

Brunnotti, O'neil, Roxy, The North Face, Burton. Verder kan ik zo even niks bedenken.

Gerlos is goed bereikbaar met de auto. Wij gaan in ieder geval altijd met de auto.
Het dorp zelf is één lange straat, maar wel heel gezellig en druk. Leuke apres-ski tentjes en restaurantjes.

'S ochtends moet je wel met de auto, bus of lopend naar de gondel. Maar je kan dan weer wel via de piste terug naar het dorp zelf.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:27

In elk geval goed waterdicht. Ik heb zelf een pak van O'neil en hij is heerlijk warm. (voor zonnige dagen soms nog te) Ik heb hem 2e hands via marktplaats opgedoken, nieuw was me te duur en deze was 2 dagen gebruikt!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:31

Ik meld mij ook (weer)!!

In de voorjaarsvakantie gaan wij weer een heerlijk weekje naar Damüls, Oostenrijk. Nu al zin in! :D

Ik sta op 2 latten :)
Komend jaar gaat mijn vriend ook voor t eerst mee, ben benieuwd hoe hij het oppakt!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:36

Hey Maaike, jij ook hier! :D

Ik heb woensdag definitief geboekt! *\%/*
Wij gaan dit jaar naar Skiwelt in Oostenrijk. Het plaatsje Brixen im Thale!
Eindelijk weer naar mijn oude vertrouwde gebied! :D

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:44

Voor mij waarschijnlijk geen wintersport.. ging altijd met m'n vriend maar die is inmiddels m'n ex :') Zit daarnaast ook in het afstudeerjaar van mijn opleiding wat qua timing in die periode erg druk wordt.. maar wie weet wijzigen de plannen nog!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:49

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Oostenrijk. Oud en nieuw vieren in neustifft. En dan misschien in het voorjaar nog naar Avoriaz. Daar zijn we vorig jaar ook geweest. Ontzettend groot gebied op de Zwitserse/Franse grens en je hoeft niet te lopen. De piste loopt namelijk voor het hotel langs. Nog een voordeel, het gebied ligt hoog dus ook op warme vooejaarsdagen zijn er nog een hoop pistes van goede kwaliteit.