Vrijwilligerswerk in Bangladesh vanaf 16 jaar tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElenaJuna

Vrijwilligerswerk in Bangladesh vanaf 16 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 18:08

Hoi bokkers,

Ik zou graag in zomer 2014 vrijwilligerswerk gaan doen in Bangladesh :j . Ik heb al verschillende organisaties gezien waar je vanaf 16 jaar vrijwilligerswerk kan doen in het buitenland maar ik ben Bangladesh nog nergens tegen gekomen. Sinds mijn 11e wil ik al daarheen om te gaan helpen en nu nog steeds.

Heeft iemand tips of ervaringen?

Anoniem

Re: Vrijwilligerswerk in Bangladesh vanaf 16 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:23

Bangladesh zou ik echt nooit niet doen op je 16e, is nou niet het fijnste land. Lijkt me ook sterk dat je ouders dat goed gaan vinden?
Ik zou gewoon lekker in NL beginnen en dan als je 18 bent eens over de grens gaan kijken.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:23

Wat wil je voor vrijwilligerswerk doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:25

Dat je het nog niet tegen gekomen bent zal ongetwijfeld met een reden zijn, ik sluit me dan ook aan bij Joolien.
Je wilt het al sinds je 11e, dan kunnen die extra jaren er ook nog wel bij, ga erheen wanneer je iets ouder en wijzer bent en ga dan bij voorkeur met een groep zodat je er niet alleen staat.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:31

Met een groep en begeleiding wil ik sowieso. Alleen ga ik zeker niet dat zou ook nooit mogen van mijn moeder en zelf wil ik dat ook niet. Ik vind het ook niet erg als ik nog 2 jaar moet wachten maar als het kan zou ik graag deze zomer gaan. En @nienke555 sociale hulp, kinderen helpen, scholen bouwen enz.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:39

Waarom wil je persé naar Bangladesh?
volgens mij is worldmapping namelijk precies wat jij zoekt, alleen gaan ze niet naar bangladesh. Ik ben in de zomer van 2012 met hun naar Uganda geweest en heb daar echt een geweldige tijd gehad! Je doet niet puur vrijwilligerswerk maar ik vond het een hele goede mix tussen meehelpen bij verschillende projecten en vakantie. Volgende zomer ben ik 18 en dan wil ik heel graag terug naar Afrika, maar dan voor langere tijd en om écht vrijwilligerswerk te doen, maar ik denk dat dat toen voor mij echt te veel was geweest. Die leeftijdsgrens van 18 jaar is er echt niet voor niks!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:40

Oke, leuk en aardig dat je het wilt heb je ook aan de kosten gedacht? Je bent minimaal wel 2000 euro kwijt als je dit wil gaan doen.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:44

nadjajump schreef:
Waarom wil je persé naar Bangladesh?
volgens mij is worldmapping namelijk precies wat jij zoekt, alleen gaan ze niet naar bangladesh. Ik ben in de zomer van 2012 met hun naar Uganda geweest en heb daar echt een geweldige tijd gehad! Je doet niet puur vrijwilligerswerk maar ik vond het een hele goede mix tussen meehelpen bij verschillende projecten en vakantie. Volgende zomer ben ik 18 en dan wil ik heel graag terug naar Afrika, maar dan voor langere tijd en om écht vrijwilligerswerk te doen, maar ik denk dat dat toen voor mij echt te veel was geweest. Die leeftijdsgrens van 18 jaar is er echt niet voor niks!

Klopt, ik heb ook al vaak op worldmapping gekeken en als dit niks word zou ik ook graag daar meegaan.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:06

Ik kan het je zeker aanraden! Was allemaal goed geregeld en écht een geweldige ervaring :)

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 21:12

Hahah, dat geloof ik graag :) ik denk dat k naar Zuid-Afrika wil.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:16

World servants doen ook projecten in het buitenland vanaf 16 jaar. Ik ben ooit (lang geleden) met hen 3 weken naar Kenia geweest om een schooltje te bouwen. Onvergetelijke ervaring.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:14

Om heel eerlijk te zijn zou ik het je afraden om in je eentje naar Bangladesh te gaan. Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en heb daar de projecten gezien waar jij het over hebt (scholen, weeshuizen, enz). Nu ben ik zelf helemaal niet van vooroordelen ed, maar in Bangladesh is het écht niet veilig om als blank persoon alleen of met een groep rond te lopen. Toen wij daar waren mochten wij absoluut niet rondlopen zonder een paar man die fungeerden als beveiliging, ookal waren er vier volwassen mannen mee die er behoorlijk sterk uitzagen.

Bangladesh is echt een heel ander land dan bijvoorbeeld India: in India zijn ze zo ondertussen de toeristen wel gewend, in Bangladesh zijn er geen toeristen! Er zijn twee hotels in Dhaka, buiten dat voor zover ik weet niet. De enige westerse personen die daar komen zijn zakenmensen: die projecten in Bangladesh sponseren bijvoorbeeld.

Toen ik terugkwam heb ik ook een tijdje gezocht naar vrijwilligerswerk in Bangladesh: ik kon ook niets vinden!

Mag ik vragen wat je zo aanspreekt aan Bangladesh?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:57

LZP -> BEU

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:09

Misschien 'ns bij bouworde gaan kijken? Heel fijne vrijwilligersreizen, gericht op jongeren. Ik ben enkele jaren geleden met hen gaan bouwen in Senegal en dat was een heel fijne ervaring.