Goedkoop parkeren bij Rotterdam Centraal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Goedkoop parkeren bij Rotterdam Centraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 19:21

Ik ben volgende week weer voor een weekje in Nederland en als afsluiter ga ik met mijn ouders een paar dagen naar Parijs met de Thalys. Allemaal heel leuk, maar na het zien van de parkeertarieven ben ik lichtelijk in schok. NL is duur, ok, maar 30 euro per dag?! -O-

Wie heeft er een goedkoper alternatief? We vertrekken 's ochtends vroeg dus het moet wel dichtbij het station zijn.

Bambino

Re: Goedkoop parkeren bij Rotterdam Centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:58

op Slinge?, moet je wel metro pakken vanaf slingeis 15 min.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:08

Ze zijn zo aan het verbouwen bij Rotterdam Centraal dat ik niet weet hoe het nu precies zit.

Achter Rotterdam Centraal aan het proveniersplein zit een Q-park parkeerplaats. Het maximale dagtarief is €13,10. Echter als je bij de NS-balie een kortingskaart haalt (die je krijgt als je bewijst dat je met de trein reist) krijg je korting op het parkeren en is het dagtarief €6,41. Ze rekenen niet per dag, maar per 24 uur. Voor 25 uur betaal je dus 2x dagtarief. Link: http://www.q-park.nl/nl/parkeren-bij-q- ... niersplein
Het nadeel van deze parkeerplaats is dat deze rond spitstijden altijd vol is, hij heeft maar 106 parkeerplaatsen. Op dit moment (7 uur 's ochtends) zijn er volgens de website nog maar 11 vrije plaatsen. Ik vermoed dat de parkeerplaats om 8 uur dan zeker al vol is, dus ik weet niet hoe vroeg je vertrekt :)

Andere optie: P&R Meijersplein. Link: http://www.rotterdam.nl/voorziening:p_r_meijersplein
Dit terrein is gratis en ligt naast metrostation Meijersplein en binnen 8 minuten sta je op Rotterdam Centraal. Ik heb geen ervaring met je auto langer dan een werkdag daar te laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:50

Parkeren in nieuwerkerk ad ijssel bij het station. 10 min naar rotterdam cs, treinen gaan ook al vroeg :)

Rdam centrum is veel te duur om te pArkeren :)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:11

Parkeren bij Nieuwerkerk, daar is alleen niet veel plek. Je kan ook parkeren bij metrostation Capelse Brug en vanaf daar de metro pakken naar het Centraal Station. Bij Capelse brug is veel parkeerplaats en het is gratis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:14

Is meer dan genoeg plek op Nwk nu ze het terrein bij de witte trappen groter hebben gemaakt :j bij de kleinpolder

Capelse brug en kralingse zoom zou ik niet doen, zit je met overstappen om op cs te doen, en meer kans op autokraak

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:16

Inderdaad niet bij Rotterdam parkeren, maar bij een nabijgelegen trein- of metrostation.
Er gaan ontzettend veel treinen en metro's naar het station, waardoor je er qua tijd zo bent maar wel een hoop parkeerkosten bespaart :j

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:19

ik moet zeggen dat ik al een tijd niet meer bij het station ben geweest Jans :o
Dan zou ik inderdaad ook eerder voor Nieuwerkerk kiezen, stuk makkelijker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:23

:D prima parkeren daar, doe ik nog erg vaak :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:30

Bij de P+R van de metrostations aan de rand van Rotterdam moet je ook betalen als je langer dan 24 uur parkeert! Je zou dan beter in de wijk zelf kunnen parkeren en de metro nemen naar CS inderdaad.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:48

Bij nieuwerkerk aan den ijssel is tegenwoordig idd veel meer parkeermogelijkheid. Of bij Capelle Schollevaar treinstation, ook meer dan genoeg plek en met nog geen 10 min op centraal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:25

Alleen zou ik m'n auto liever niet in schollvaar bij het station parkeren :P

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:28

Jans schreef:
Alleen zou ik m'n auto liever niet in schollvaar bij het station parkeren :P

Hoezo niet? Ik woon in Capelle, kom regelmatig in Schollevaar bij het winkelcentrum en parkeer daar samen met mijn moeder vaak de auto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:30

Voor even wel, maar niet een paar dagen onbewaakt zeg maar. Ik heb me daar savonds nooit op m'n gemak gevoeld met al die hangjeugd, die daar best gevaarlijk is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:33

Je kunt ook hier in Capelle a.d IJssel parkeren.
Zit je in 3/4 minuten op centraal.

Hier kun je zelfs in de woonwijk parkeren, station is 1.5 minuut lopen.

Hangjeugd zie ik hier nooit meer.... k woon naast het station....

Ook ik laat mn auto rustig onbeheerd achter.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:34

Jans schreef:
Voor even wel, maar niet een paar dagen onbewaakt zeg maar. Ik heb me daar savonds nooit op m'n gemak gevoeld met al die hangjeugd, die daar best gevaarlijk is

Echt :oo , nooit wat van gemerkt. Maar dat kan ook komen dat ik daar enkel overdag kom en woon in Oostgaarde waar eigenlijk weinig hangjeugd is. Dan zou ik inderdaad bij Nieuwerkerk parkeren of zoals Jolliegirl in Capelle zelf parkeren (doe zelf elke dag 20 min over om op mijn werk te komen als ik direct de metro heb)