Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nachtlampje schreef:Ontzettend duur, en voor toeristen werken ze daarmet coockies, de geldeenheid. Maar stiekem is 1 coockie iets van 25 "euro"(ik weet niet welke eenheid ze hebben daar) waard, en als je op de niet toeristische plekken bijvoorbeeld een meloen met een coockie betaald krijg je enorm veel terug, terwijl op een toeristische plaats een meloen gewoon 1 coockie kost.
Florenc schreef:Nachtlampje schreef:Ontzettend duur, en voor toeristen werken ze daarmet coockies, de geldeenheid. Maar stiekem is 1 coockie iets van 25 "euro"(ik weet niet welke eenheid ze hebben daar) waard, en als je op de niet toeristische plekken bijvoorbeeld een meloen met een coockie betaald krijg je enorm veel terug, terwijl op een toeristische plaats een meloen gewoon 1 coockie kost.
Dat is overal zo hoor(of toch zeker in landen waar het 'normale' leven nog vrij goedkoop is in onze ogen)..... Logisch ook. Waarom zouden ze je 10cent laten betalen, als jij als toerist ook vlotjes 1euro kan en wil betalen voor iets.
Zelfs in Praag (wat nog relatief dichtbij en heel europees is) hebben restaurants in het centrum speciale toeristen-menukaarten (met andere prijzen op, dan de menukaarten voor de locals).
TS: ik zou zeggen Egypte, maar in de huidige situatie is dat niet zo handig hé. Ik zelf ga naar Sri Lanka, maar dat is buiten jouw budget
Iris82 schreef:friesiszwart schreef:Florida?
Voor 750?
Rowdine schreef:Volgens mij geldt deze actie niet in de periode waarin ts wil gaan.
Nachtlampje schreef:Heb niet zo veel tips, maar ik hoorde van vrienden; niet naar Cuba gaan. Ontzettend duur, en voor toeristen werken ze daarmet coockies, de geldeenheid. Maar stiekem is 1 coockie iets van 25 "euro"(ik weet niet welke eenheid ze hebben daar) waard, en als je op de niet toeristische plekken bijvoorbeeld een meloen met een coockie betaald krijg je enorm veel terug, terwijl op een toeristische plaats een meloen gewoon 1 coockie kost.