Zonvakantie november/december, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Zonvakantie november/december, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 22:44

Hallo,

Mijn vriend en ik willen graag op vakantie naar de zon. We hebben vakantie van 29 november t/m 11 december.
We willen 8-10 dagen weg, afhankelijk van waar we heen gaan ivm reistijd.

Op zich weinig eisen, we willen graag lekker weer(min. 25 graden), de intentie is een luiervakantie met af en toe een uitstapje.
Budget is ongeveer 750 pp voor vliegreis en verblijf. We vinden het ook geen probleem om ticket apart van verblijf te boeken.
We zitten nu te kijken naar oa Curacao, Gambia, Kaapverdië e.d. Dingen als Indonesie is ook een optie, maar zowat onmogelijk te vinden in ons budget. (omdat het in eerste instantie een luiervakantie is willen we geen bakken met geld uitgeven ,dat sparen we dan liever voor volgend jaar voor een rondreis oid)

Wie heeft er tips, ervaringen, denkt met ons mee?

Groetjes Karin

Iris82

Re: Zonvakantie november/december, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:50

Canarische eilanden?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:51

Inderdaad Canarische Eilanden. Ik ga in oktober naar fuerteventura daar is het dan nog heerlijk weer en ook rond die tijd! Fuerteventura heb je ook prachtige witte stranden.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 23:13

In december kan het vrij fris zijn omdat er altijd een windje staat dus dan moet je precies op de goede plek zitten.
En daarbij ben ik in mijn jeugd elk jaar naar de Canarische Eilanden geweest dus iets anders vindt ik ook wel leuk.

De voorkeur gaat stiekem toch uit naar Curacao, ivm de werelddealweken bij KLM zijn de vliegtickets relatief goedkoop alleen het zoeken naar een verblijf is niet zo makkelijk. Je wordt doodgegooid met appartementjes voor 50 euro per nacht (en minder!) dus geen idee waar te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:14

Als je echt alleen voor zon zee en strand gaat, is Gambia lekker. Land is verder niet echt bezienswaardig.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:15

Cyprus?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 23:21

Mri schreef:
Cyprus?

Gemiddelde temperatuur 18 graden en veel kans op regen :D

Gambia hebben we ook naar zitten kijken inderdaad, iemand enig idee of het voordeliger is om een complete reis te boeken of reis en verblijf apart?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:29

Er is aardig wat te vinden.
Bijv. Op arke kan je een reis naar aruba boeken voor 750 euro. 9 dgn vlucht incl accomodatie.
Denk dat als je een ticket los koopt dat je dan duurder uit bent.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:36

Heb niet zo veel tips, maar ik hoorde van vrienden; niet naar Cuba gaan. Ontzettend duur, en voor toeristen werken ze daarmet coockies, de geldeenheid. Maar stiekem is 1 coockie iets van 25 "euro"(ik weet niet welke eenheid ze hebben daar) waard, en als je op de niet toeristische plekken bijvoorbeeld een meloen met een coockie betaald krijg je enorm veel terug, terwijl op een toeristische plaats een meloen gewoon 1 coockie kost.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:37

Nachtlampje schreef:
Ontzettend duur, en voor toeristen werken ze daarmet coockies, de geldeenheid. Maar stiekem is 1 coockie iets van 25 "euro"(ik weet niet welke eenheid ze hebben daar) waard, en als je op de niet toeristische plekken bijvoorbeeld een meloen met een coockie betaald krijg je enorm veel terug, terwijl op een toeristische plaats een meloen gewoon 1 coockie kost.

Dat is overal zo hoor :j (of toch zeker in landen waar het 'normale' leven nog vrij goedkoop is in onze ogen)..... Logisch ook. Waarom zouden ze je 10cent laten betalen, als jij als toerist ook vlotjes 1euro kan en wil betalen voor iets.
Zelfs in Praag (wat nog relatief dichtbij en heel europees is) hebben restaurants in het centrum speciale toeristen-menukaarten (met andere prijzen op, dan de menukaarten voor de locals).

TS: ik zou zeggen Egypte, maar in de huidige situatie is dat niet zo handig hé -O-. Ik zelf ga naar Sri Lanka, maar dat is buiten jouw budget :Y)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:51

Curacao? Heerlijk weer is ongeveer gegarandeerd en als je zoekt, kun je vrij goedkoop vlucht en hotel in 1 boeken. Los je vlucht en los je appartement boeken zou ik minder snel doen, ivm mogelijk uitgestelde vluchten door bijv. het weer hier in Nl maar wel de doorlopende kosten voor je overnachtingen. Als je gecombineerd boekt, wordt dit door de reisorganisatie allemaal geregeld.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:57

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:06

Florenc schreef:
Nachtlampje schreef:
Ontzettend duur, en voor toeristen werken ze daarmet coockies, de geldeenheid. Maar stiekem is 1 coockie iets van 25 "euro"(ik weet niet welke eenheid ze hebben daar) waard, en als je op de niet toeristische plekken bijvoorbeeld een meloen met een coockie betaald krijg je enorm veel terug, terwijl op een toeristische plaats een meloen gewoon 1 coockie kost.

Dat is overal zo hoor :j (of toch zeker in landen waar het 'normale' leven nog vrij goedkoop is in onze ogen)..... Logisch ook. Waarom zouden ze je 10cent laten betalen, als jij als toerist ook vlotjes 1euro kan en wil betalen voor iets.
Zelfs in Praag (wat nog relatief dichtbij en heel europees is) hebben restaurants in het centrum speciale toeristen-menukaarten (met andere prijzen op, dan de menukaarten voor de locals).

TS: ik zou zeggen Egypte, maar in de huidige situatie is dat niet zo handig hé -O-. Ik zelf ga naar Sri Lanka, maar dat is buiten jouw budget :Y)

Dat kan ik me ook wel voorstellen, maar die vrienden hadden dus berekend dat de verhouding 1 op 14 euro was ongeveer oid. Dat vind ik wel heeeul erg veel verschil.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:27

Egypte ligt zeker in het budget en we houden wel van wat avontuur maar een negatief reisadvies is vast niet voor niks haha :')

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:27

Florida?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:51

Kijk eens op https://www.facebook.com/ticketspy

Er komen allerlei goedkope vliegtickets naar zonbestemmingen en zonvakanties voorbij. De meeste pakketreizen gaan voornamelijk via Arke. Die stunten vaak met prijzen :)

Bijvoorbeeld:
Ticket Cancun + 7 nachten verblijf in El Tukan Hotel & Beach Club **** + wifi + transfer €508
Ticket Boa Vista + 7 nachten verblijf in Marine Club **** + ontbijt +wifi + transfer €549
ArkeFly Ticket Orlando + huurauto + tank benzine €318,25
Emirates ticket Dubai + 5 nachten Doubletree Hilton Hotel + elke dag ontbijt + transfer luchthaven- hotel €413
Retourticket Mombasa + 7 nachten verblijf in Bamburi Beach resort + all inclusive + transfer van en naar de luchthaven €699
Ticket ArkeFly Las Vegas + 5 nachten Circus Circus Hotel €526
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 18-09-13 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:53

friesiszwart schreef:
Florida?

Voor 750?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:54

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:17

Dominicaanse Republiek♡

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 03:07

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:01

Rowdine schreef:
Volgens mij geldt deze actie niet in de periode waarin ts wil gaan.

Dat zou goed kunnen. Ik gaf alleen een voorbeeld dat het wel mogelijk was :)
Ik zie via Ticketspy regelmatig aanbiedingen voorbij komen voor een week Miami/Orlando inclusief vlucht en autohuur voor rond de €500 pp. Motels kun je er goed vinden voor rond de $50 per nacht, dus dat valt ook prima binnen het budget van de TS.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:29

Nachtlampje schreef:
Heb niet zo veel tips, maar ik hoorde van vrienden; niet naar Cuba gaan. Ontzettend duur, en voor toeristen werken ze daarmet coockies, de geldeenheid. Maar stiekem is 1 coockie iets van 25 "euro"(ik weet niet welke eenheid ze hebben daar) waard, en als je op de niet toeristische plekken bijvoorbeeld een meloen met een coockie betaald krijg je enorm veel terug, terwijl op een toeristische plaats een meloen gewoon 1 coockie kost.

Heb ik heel anders ervaren. Vond het erg goedkoop. Je moet inderdaad uitkijken dat je in de juiste eenheid terug krijgt want ze hebben geld in 2 vormen (lokaal CUC en toeristisch CUC). Het een is inderdaad meer waard dan de ander. Ben daar door Arke goed voor gewaarschuwd en het is mij niet overkomen dat ik het verkeerde terug kreeg. Goed opletten, dan is er niets aan de hand.

Ga zelf bijna naar Kaapverdie, dus kan daarna vertellen of dat een aanrader is. ;)