Ik zal mijn situatie een beetje uitleggen.
Momenteel ben ik 24 jaar. Ik heb afgelopen 3 jaar een boel oliebol meegemaakt met mijn (psychische) gezondheid, maar sinds 3 maanden gaat het weer helemaal goed. Ik heb helaas mijn school (MBO) niet kunnen afmaken dus ik heb nog geen diploma. Wel heb ik sinds mijn 16e een bijbaantje van 6 uur pw. Verder heb ik een Wajong.
Al jarennnnn droom ik ervan om voor een tijdje naar de USA te gaan. Ben er in 2010 geweest, rondreis van 3 weken met mn vader, broertje en zusje. Ben toen in New York, California, Nevada en Arizona geweest en verschillende grote steden gezien. Ik weet dus een klein beetje hoe het is daar.
Nu ben ik sinds 2 weken weer wat aan het struinen op internet naar informatie over activiteiten die je kan doen in de VS. Denk hierbij aan een taalcursus (engels), als au pair, gewoon werken enzovoort. Ik heb ontzettend de behoefte om erop uit te gaan na afgelopen periode, ik heb nl nog nooit zoiets in mijn eentje ondernomen en het lijkt me goed voor mn ontwikkeling. Een taalcursus trekt mij het meeste, bij voorkeur in Californie of New York.
Zijn er bokkers die net zoiets hebben gedaan? Zouden jullie mij dit aanraden of juist niet? Waar moet ik rekening mee houden? Hebben jullie tips of adviezen?
Even voor de duidelijkheid, ik ben sowieso van plan weer een studie te beginnen volgend jaar (of het jaar erop als ik dan evt in het buitenland zit). Diploma vind ik belangrijk, maar stukje levenservaring opdoen en wat van de wereld zien ook.
Ben benieuwd!