Betaalbare, maar goede koffers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Betaalbare, maar goede koffers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 17:41

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar twee koffers. Het gaat om de middelmaat volgens mij zijn ze rond de 60cm qua hoogte en 40 tot 45 qua breedte. Nu kennen we twee mensen die Liv koffers hadden en daarbij zijn allemaal of de rist stuk of de wielen afgebroken waardoor je er dus ook niks meer aan hebt. Nu ben ik dus op zoek naar twee koffers die goede kwaliteit zijn, maar ook goed betaalbaar. Ten slotte gebruik je ze meestal eens per jaar en hebben willen we waar kan bezuinigen :o Mijn voorkeur gaat altijd uit naar hardcase zodat er naar mijn idee in de koffer minder zal beschadigen.

annastasia

Re: Betaalbare, maar goede koffers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:04

Mijn grote koffer voor ruimbagage komt bij de Makro weg. Mijn andere koffer voor de handbagage heb ik bij de Action weg. Ding kostte 10,- en gaat al ruim 5 jaar, iig 2x per jaar mee het vliegtuig in.
Bij de action hebben ze ook wel hardschalen koffers in een iets groter formaat.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:08

Wij hebben koffers van de Action en van de Wibra, doen het prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:58

Wat vind jij betaalbaar? Hoeveel moet ie max wegen? Zachte/harde koffer wil niet veel zeggen, ik vind zacht fijner. Die van mij deukt echt niet in maar hij kan niet breken :)

Ik heb een Delsey koffer, heb een grote koffer nodig, lichtgewicht en een Samsonite kan ik niet betalen. :') Fijne zachte koffer, groot, niet te zwaar, veilige rits.
http://www.travelbags.nl/delsey-u-lite- ... guana.html

Als je een goedkopere koffer wilt, ga eens naar de V&D of zo. Dan heb je iig betere kwaliteit dan van de Action! LIV is niet zo duur :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 11:29

Anthea schreef:
Wat vind jij betaalbaar? Hoeveel moet ie max wegen? Zachte/harde koffer wil niet veel zeggen, ik vind zacht fijner. Die van mij deukt echt niet in maar hij kan niet breken :)

Ik heb een Delsey koffer, heb een grote koffer nodig, lichtgewicht en een Samsonite kan ik niet betalen. :') Fijne zachte koffer, groot, niet te zwaar, veilige rits.
http://www.travelbags.nl/delsey-u-lite- ... guana.html

Als je een goedkopere koffer wilt, ga eens naar de V&D of zo. Dan heb je iig betere kwaliteit dan van de Action! LIV is niet zo duur :)

Lees mn openingspost even :-P ken weinig mensen met goede ervaren met LIV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:34

Over LIV heb ik heen gelezen, maar je prijs range? Een koffer van de action zal niet beter zijn dan van LIV, dus dat zou ik sowieso al overslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:35

Ik heb al jaren een hotitem koffer van de schoenenreus was 40 euro en geen problemen mee gehad

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:37

Ik heb een American Tourister, hetzelfde als Samsonite alleen dan veel goedkoper.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:37

Ik moet zeggen dat ik het een paar jaar geleden heb opgegeven om een goede goedkope koffer te zoeken, en voor m'n verjaardag een samsonite spinner heb gevraagd. Beste beslissing ooit want dat ding is niet kapot te krijgen en super handzaam vanwege de 4 wieltjes.

De LIV koffer die ik daarvoor had, heeft het nog best lang volgehouden maar die ging ook ineens van helemaal goed naar totaal kapot. Inderdaad ritssluiting door, wieltjes stuk, binnenbekleding liet los.. de koffers daarvoor gingen stuk op de wielen, iets met een zware koffer op heet asfalt, die krengen smolten gewoon weg leek het wel :(

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:39

Wij hebben hier al jaren koffers van LIV en nooit problemen mee gehad :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:39

Anthea schreef:

Waarom is Action volgens jou slechte kwaliteit?
Mijne gaat al ruim 5 jaar mee en gaat minimaal 2x per jaar in het vliegtuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:51

2x per jaar is weinig en dat en dat kan nog wel, maar als iemand er een keer grof mee omgaat dan zal ie uit elkaar liggen. Ligt aan jezelf of je dat risico wilt nemen. :)

En wat stop je er in? Als je merkkleding draagt dan stop je al snel voor een paar duizend euro in die koffer. Dan wil ik graag een goede, veilige en stevige koffer. Als je koffer onderweg kapot gaat en je raakt je H&M sneakers van 20 euro kwijt dan doet dat niet zo'n pijn als een paar laarzen van 300 euro.

Ga je buiten Europa dan zou ik sowieso niet voor een Action koffer gaan maar investeren in een goede koffer. American Tourister is inderdaad ook goed.

Ik ben sowieso nogal erg 'safe' met koffers. :D Laat 'm ook altijd sealen. Ik zie na elke reis altijd minimaal toch wel 2 ontplofte koffers op de band liggen, zou echt not amused zijn als dat die van mij is!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 12:13

Ik denk rond de 80 euro. Ik zou sowieso een band om de koffer doen. Ik reis 1x per jaar, maar dan wel verre of lange reizen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:36

Nou Anthea, onze Action en Wibra koffers hebben het prima gehouden maar Thailand en weer terug ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:14

Rond de 80 euro kan je wel een leuke koffer van kopen! Zeker als het gewicht niet zoveel uitmaakt. Kijk eens op travelbags.nl of bagageonline.nl. Travelbags heeft ook een online chat volgens mij, voor vragen :)

Destination, ik zeg ook niet dat ze opeens ontploffen en uit elkaar vallen. :') Maar je snapt zelf ook vast wel dat een action koffer geen Samsonite/Delsey/Tumi is. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 13:17

Ik koop ze liever niet online. Ik wil een koffer liever echt even goed kunnen bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:30

Waar woon je? TravelBags heeft een winkel in Zwolle. De Bijenkorf heeft ook eigen merk koffers!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:43

gabyfedde schreef:
Ik heb een American Tourister, hetzelfde als Samsonite alleen dan veel goedkoper.

Die hebben wij ook, volgens mij is dat ook het B-merk van Samsonite. Jaren terug bij de Makro in de aanbieding gekocht en doen het nog steeds perfect. Alleen dit jaar is een van de uitschuifhandgrepen afgebroken, waarschijnlijk omdat een van de bagage mannetjes dacht dat hij hem daarmee wel op kon tillen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:04

Zijn die American Touristers net zo licht als Samsonites? Het koffertje dat ik nu heb weegt volgensmij al iets van 4 kilo. :oo Dus ik ben ook opzoek naar wat nieuws en wil er best ietsje meer voor betalen, aangezien ik best vaak (elke 2 maand ong) vlieg met alleen handbagage. Maar een Samsonite vind ik toch ietwat aan de dure kant. :')