Vorig jaar hebben we gepland om dit jaar in november een rondreis te gaan maken. Toen wisten we nog niet dat dit jaar duurder uit zou vallen. We hebben nog niet geboekt voor as november.
Enkele eisen: * goed reisseizoen * ruim 2 a 3 weken * betaalbaar max ong 1500 euro pp * veilig
Mijn broertje is half jaar geleden in Thailand geweest, zal eens vragen met welke organisatie dit was wel weet ik dat hij heel veel regen gehad heeft en dat hij dus in het verkeerde seizoen zat
x_spekkie_x
Geplaatst: 06-09-13 16:51
Is dat bedrag alleen voor de reis of ook inclusief excursies en eten?
Ik weet dat Thailand een 'goedkope' bestemming is voor een georganiseerde rondreis. Mijn ouders hebben deze reis gemaakt bij Fox, een 15-daagse rondreis door Noord Thailand (vanaf €1350 zie ik staan). Voordeel is dat bij deze reis veel excursies en maaltijden zijn inbegrepen.
Ik ben zelf nog geen reis voor 1500 euro all-in tegen gekomen voor minimaal twee weken. Goedkope bestemmingen zijn Thailand, Indonesië (Bali) en Maleisië. Dan zit je rond de 1500 euro voor je reis en verblijf en eventueel enkele excursies en/of maaltijden.
Kijk eens bij Fox, Djoser, Sawadee, Shoestring of Baobap bijvoorbeeld. Azië is wel een aanrader als je het wat goedkoper wilt houden. Ik ben zelf in Indonesië geweest met een organisatie
Sri Lanka! Erg mooi land, heel erg afwisselende natuur. Wij zijn daar deze zomer geweest, we hebben een rondreis gemaakt met en privé-chauffeur (reshontours.com) Dit is iemand die daar woont en het land erg goed kent. De rondreis was 10 dagen, daarna hebben we nog een aantal dagen strand gedaan.
De kosten voor de rondreis vielen erg mee, de gids weet natuurlijk goede adresjes voor niet al te veel geld. Bovendien waren alle excursies, overnachtingen, ontbijt enz. inbegrepen, incl strandhotel en vlucht hoef je niet veel meer dan €1500 pp kwijt te zijn. Ik heb ook gekeken naar organisaties die zo'n rondreis aanbieden, maar dan ben je toch veel meer geld kwijt voor minder dagen rondreis.
Ik ben afgelopen zomer naar bali geweest! Echt heel gaaf! Ik heb me laten inenten tegrn buiktyfus en heb hepatitis a en dtp prik gehad Wij hadden bij een klein reisbureau een op maat gemaakte reis laten maken. Maar de vlucht is echt het duurste, eten doeje al heel er goed met zijn tweeën voor een paar euro!
Ik ga de enting voor buiktyfus ook toch gewoon halen, andere heb ik al. Wordt steedsventhousiaster over bali. Wij gaan dan in november dat is begin regenseizoen,weet iemand of dat te doen is?
Sammie
Geplaatst: 11-09-13 11:15
Die regenseizoenen is zeker tien keer zo erg als wat er hier in Nederland gisteren of eergisteren uit de lucht is gevallen. Begin kan nog wel meevallen, maar regen is wel gewoon regen (en dus niet een drupje of een buitje).