Backpacken Zuid-Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Backpacken Zuid-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 09:06

Mijn vriend en ik willen eind volgend jaar (in september) gaan backpakken door Zuid-Amerika, dit voor ongeveer 5 á 6 weken. We willen in iedergeval naar Suriname, Brazilië en Peru. Ik zou ook nog graag naar Bolivia (de zoutvlakten) willen, maar ik ben bang dat 4 landen in 6 weken toch echt teveel wordt. We hebben wel een aantal plekken in de betreffende landen waar heen willen, maar we zijn erg benieuwd naar reisverhalen van mensen die er al zijn geweest. Waar moet je echt geweest zijn? Hoe is het vervoer? Waar kun je het beste overnachten? Via welke website kun je de goedkoopste vluchten boeken? En van welk budget moeten we ongeveer uit gaan? We willen het niet al te duur maken, omdat we ook een bruiloft op de planning hebben staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Backpacken Zuid-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:15

Paar jaar geleden ben ik van Rio naar Lima gereisd. Bonito is erg mooi, Ilha Grande super relaxed met het mooiste strand van Brazilie. Natuurlijk mag je Macchu pichu niet missen. Hoogtepunt bij ons was toch wel Uyuni. In mijn profiel ook een foto vanaf zo'n eiland.

sanne140

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 02:44

Ik ben nu 1 jaar op exchange in Argentinië. Na dat jaar (eind juni) komt een vriendin en gaan we samen een maand backpacken door Argentinië (Salta) Bolivia (Uyuni, La Paz, Rurrenabaque) en Chili (Arica, San Pedro de Atacama). We doen dit in 1 maand. Ik heb hier ongeveer €1400 voor gerekend (zonder vliegticket). We gaan over met de bus naar toe en proberen zo goedkoop mogelijk te slapen en eten.

Ik zou als ik jullie was de Lonely Planets (boeken) van elk land dat je wilt bezoeken kopen. Hier staan veel hotels, eetgelegenheden, busdienstregelingen in. Eigenlijk staat alles wat je moet weten er in.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 02:56

Ik lees even mee, want ik wil misschien ook gaan rondreizen door Zuid-Amerika. Tips heb ik dus ook nog niet echt.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 08:17

Bedankt voor de tips!

@Neonlight. Hoe lang hebben jullie daar over gedaan? Ik wil eigenlijk graag naar zowel Suriname, Brazilië, Peru en Bolivia. Maar dat zal denk ik wat lastig worden in 5/6 weken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:50

28 dagen, inclusief heen en terugvlucht, maar let op, dit was wel georganiseerd! Wij hebben dus nergens hotels of vervoer hoeven zoeken.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 08:57

Oh dus wat dat betreft zou het dus in 5-6 weken wel mogelijk zijn om alle 4 landen aan te doen. Zijn jullie nog met binnenlandse vluchten geweest? Of hebben jullie alles met de bus gedaan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:00

Wij zijn van Sao Paulo naar Bonito (Campo Grande) gevlogen, van Santa Cruz naar Sucre en van Cusco naar Lima.
Edit: moet te doen zijn in 5/6 weken, wel ontzettend pittig, maar mooi!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 10:23

En weten jullie of het verstandig is om binnenlandse vluchten van te voren al te boeken? Of kan dat ook gewoon ter plekke, kort van te voren? Zal dat qua kosten veel uitmaken?