Weekendje Dublin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

midori

Weekendje Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 13:05

Hallo allemaal!
Ik zit dit jaar in mijn laatste jaar van het gymnasium (Zweedse middelbare school) en moet dus een schoolkeuze maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een 3- jarige psychologie opleiding in Dublin. (https://myucd.ucd.ie/programme_info/psychology.ezc?pageID=1350) Ik heb nu dus plannen om deze herfst een bezoekje aan Dublin en hopelijk ook de school te brengen. De school waar ik dan heen zou gaan heet University College Dublin (http://www.ucd.ie/). Ik vlieg er denk ik heen met Aer Lingus (lekker goedkoop) maar mijn vraag is dus, heeft iemand een goed idee van een leuke en goedkope plek waar en en een vriend of vriendin kunnen verblijven? Het me ook leuk om een beetje van het uitgaans leven te genieten (pubs enzo), nog tips welke plekken leuk zijn, en andere dingen die ik moet doen of zien? Als er toevallig iemand is die ervaring heeft med UCD, laar vooral een berichtje achter met jou ervaringen :D

Alvast bedankt!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Weekendje Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:08

LZP -> BEU

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 13:22

Coby schreef:
LZP -> BEU

Bedankt, had gezocht waar ik m neer moest zetten maar kon niks vinden, had "bokt erop uit" dus gemist -O-

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:25

Leuke stad om te studeren denk ik.
Sodera hier op bokt studeert in Dublin, ook op het UCD volgens mij.

Voor een weekendje Dublin zou ik het een beetje houden bij de toeristische dingen zoals Guinness Storehouse, drinken in de Temple Bar Area en een rondleiding door Kilmainham Gaol. Over een slaapplek kan ik je niet echt adviseren. Ik weet niet wat je budget is. Toen ik vorig jaar zelf een hotel zocht in Dublin kwam ik wel een leuk budgethotel/youth hostel tegen midden in de stad. Zag er leuk en modern uit.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 21:11

mbkaatje schreef:
Leuke stad om te studeren denk ik.
Sodera hier op bokt studeert in Dublin, ook op het UCD volgens mij.

Voor een weekendje Dublin zou ik het een beetje houden bij de toeristische dingen zoals Guinness Storehouse, drinken in de Temple Bar Area en een rondleiding door Kilmainham Gaol. Over een slaapplek kan ik je niet echt adviseren. Ik weet niet wat je budget is. Toen ik vorig jaar zelf een hotel zocht in Dublin kwam ik wel een leuk budgethotel/youth hostel tegen midden in de stad. Zag er leuk en modern uit.

Bedankt voor je antwoord, zal Sodera even een pm:metje sturen! Bedankt voor de tips, ik zal ze opzoeken! Mijn budget, tja, ik ben student dus zo goedkoop mogenlijk natuurlijk :o Maar heb wel wat dus mag ook wel weer een beetje kwaliteit zijn, heb geen zien om tussen de kakkerlakken te slapen :') Maar het liefst niet veel hoger dan 30- 35 euro per nacht, als dat reel is :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:03

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:11

Wij zijn er vorig jaar met een hoop studenten geweest en wij verbleven in een Hostel in de buurt van Temple Bar. Ik weet alleen de naam niet meer :P

Als je Kilmainham Gaol wil doen: op voorhand bellen. Want wij belden een dag op voorhand en toen was er al geen plaats meer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:20

Ik heb er 7 maanden gewoond en ik kom er net weer vandaan, ik zal vanavond wel ff wat schrijven :).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:49

History_ schreef:
Als je Kilmainham Gaol wil doen: op voorhand bellen. Want wij belden een dag op voorhand en toen was er al geen plaats meer.

Jeetje, wat een drukte. Ik ben er ook geweest vorig jaar en we konden bijna zo doorlopen. We moesten 1 ronde wachten.

Leuk Vjestagirl dat je weer even geweest bent. Was het leuk om er weer te zijn?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:28

Dan kan het zijn dat die man geen groep van 40 personen wou want wij waren echt wel in het laagseizoen :P

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:46

Dat is wel een grote groep, maar lijkt me niet onoverkomelijk. Misschien waren er die dag meer grote groepen. Jammer, want het is echt wel de moeite waard.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 14:10

Bedankt voor alle tips, ik zal later de linkjes even bekijken! En Vjestagirl, (I look forward to, jeetje ik kan geen nederlands meer :')) je mailtje!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:24

Midori, laat je nog even weten wat het is geworden?

Vjestagirl, ik ben ook wel benieuwd naar je verslagje.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 13:42

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 13:43

mbkaatje schreef:
Midori, laat je nog even weten wat het is geworden?

Vjestagirl, ik ben ook wel benieuwd naar je verslagje.

Hoe bedoel je, als ik naar Dublin ben geweest? :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:57

Ook, als je dat leuk vindt, maar meer wat je uiteindelijk hebt geboekt.

Voor een hostel ziet dat er erg leuk uit ja, vond ik ook. Ik heb er alleen dus niet zelf gelogeerd.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 14:37

mbkaatje schreef:
Ook, als je dat leuk vindt, maar meer wat je uiteindelijk hebt geboekt.

Voor een hostel ziet dat er erg leuk uit ja, vond ik ook. Ik heb er alleen dus niet zelf gelogeerd.

Moet alleen nog een reisgenotje vinden, ik heb 2 potentiele maar die zitten allebij al op het universiteit (1 in Nl en 1 in Zweden) en de ene kan eigenlijk niet als ik kan, en die in Zweden heeft zijn schema nog niet gekregen, dus kan helaas nog niks boeken!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:40

Oke, dat is jammer. Ik hoop voor je dat dat nog lukt. Als je er wilt gaan studeren, dan is het best handig om van te voren te kijken of je het wel een leuke stad vindt.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 14:44

mbkaatje schreef:
Oke, dat is jammer. Ik hoop voor je dat dat nog lukt. Als je er wilt gaan studeren, dan is het best handig om van te voren te kijken of je het wel een leuke stad vindt.

Ja precies, ik ga er hoe dan ook wel heel, al ga ik er alleen heen :') Maar ten eerste zou ik pas volgend jaar september beginnen dus ik heb nog even de tijd, en ten 2e kan ik me natuurlijk eerst aanmelden en dan pas kijken, als ik dan binnenkom kan ik altijd nog afzeggen als ik het echt niet leuk vindt (alhoewijl ik me dat niet kan voorstellen :D)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:45

Heb je ook al op de toelatingseisen gelet? Ierse universiteiten kom je niet heel makkelijk bij. Mijn nichtje begint binnenkort bij de UCD, maar het was best lastig om toegelaten te worden begreep ik. Veel plezier in Dublin!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 14:53

batje schreef:
Heb je ook al op de toelatingseisen gelet? Ierse universiteiten kom je niet heel makkelijk bij. Mijn nichtje begint binnenkort bij de UCD, maar het was best lastig om toegelaten te worden begreep ik. Veel plezier in Dublin!

Ben er nog allemaal mee bezig, vind het lastig om uit de site te weten te komen wat nou precies de toelatings eissen zijn, maar ik heb mailkontact dus hoop er zo achter te komen :) Maar ik heb via het Zweedse systeem in veel vakken het hoogste blok (beetje ander systeem hier) dus als dat niet genoeg is zou ik het ook niet weten, maar bedankt voor de waarschuwing!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:07

Dat kan idd wel eens het geval zijn, omdat hier het overgrote deel van de middelbare scholieren naar college gaat en ook velen graag naar UCD en Trinity gaan.

Voor mij werkte het anders omdat ik hier een post-grad course aan het doen ben en dus zo toegelaten werd...

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:48

Ik ga er volgende week heen. Ook nog ideen voor dingen buiten de stad voor auto of motor om naar toe te rijden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:06

Wicklow Mountains is erg mooi en dan is daar een bezoek aan Glendalough de moeite waard. Powerscourt is ook mooi, of in ieder geval de tuinen en de ligging.
Leuk dat je gaat, veel plezier in ieder geval.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:35

Wicklow Mountains, Glendalough en Powerscourt; National Stud in Kildare, het strand in Bray - Greystones/Howth/Malahide; Avoca Village uhmmmmm
Er is begin van het jaar ook een topic over Ierland en Dublin geweest, zal hem even opzoeken

Edit: [BEU] Vakantie Ierland/Dublin