Aangezien ik vast niet de enige roodharige Bokker ben... Wie van jullie gaat komend weekend nog meer haar de Roodharigendag in Breda?
Voor meer info: http://www.roodharigen.nl/nl/ Is dus een evenement met allemaal dingen voor roodharigen, zo is er de recordpoging met roodharigen op de foto gaan, zijn er lezingen, presentaties, film, etc.
karijn
Haha, ik heb ook altijd gezegd dat ik het een onzin was . Ben ook niet zo van de dagen, besteed dan gewoon aandacht aan iets in het jaar zelf, niet op een speciale dag. Gelukkig ben ik nooit gepest.. Ja wel opmerkingen, maar ach...
Ik vond het erg apart om tussen allemaal rooien te lopen, normaal ben je zowat de enige, maar nu barstte het ervan. Bijna ongemakkelijk en als je zag welke kleuren 'rood' er zijn... Maar idd, ik hoef niet persé volgend jaar weer, had er meer van verwacht eigenlijk
Ik ben er een keer geweest, maar heb zelf geen rood haar. Ik vond het heel erg gaaf om zoveel roodharigen bij elkaar te zien, ze komen vanuit heel europa dan naar Breda en het is echt een happening. Ze gaan dan ook met zn alle op de foto in het park, echt mooi
Rood haar is zeldzaam zegt men. Nou, niet in mijn familie. Elke generatie rood en mijn beide jongens hebben rood haar. Ik verwacht er niet veel van maar het is een leuk dagje uit.
Ik ga zelf niet en ben ook nooit geweest. Vind het eigenlijk wel een leuk idee haha Een vriendin van mij is wel vorig jaar geweest, maar ze vond er niet echt veel aan
In Schotland is rood haar ook niet echt zeldzaam te noemen..
Fenrir
Geplaatst: 04-09-13 09:59
En toch is het maar zo'n 1% van de wereldbevolking Schotland geloof ik rond de 12%?
Lijkt me best grappig om zoveel roodharigen bijeen te zien. Toch is het niet snel iets waar ik heen zou gaan. Heb wel ooit dat boek van Midas Dekkers voor m'n verjaardag gekregen (Rood - een bekoring) dat is best grappig om te lezen
karijn
Geplaatst: 04-09-13 10:02
Haha, nee, maar hier in NL hoor ik men het vaak zeggen. Ik krijg ook vaak de vraag wie in mijn familie rood haar heeft en of het dan inderdaad een geneatie overslaat. Mijn man heeft donkerbruin krullend haar. Ik dacht altijd dat 1 van mijn kinderen wel rood haar zou hebben. Beide dus, geen krullen. Ik heb rood haar, mijn moeder is een rode (nu wit). Haar moeder was een rode, diens moeder. Mijn oom (broer van mijn moeder) is een rode. Mijn neef heeft rood haar. Hij is getrouwd met een pakistaanse en zijn kinderen hebben pikzwart haar. Ja, daar zit in ieder geval een generatie tussen zonder rood haar.
Fenrir
Geplaatst: 04-09-13 10:03
Ik hoor ook vaak dat het een generatie zou overslaan, maar denk dat ze dat zeggen omdat het recessief is en dus wel vaker 'verstopt' kan zitten. Het 'moet' natuurlijk niet per se zo zijn. Hier thuis hetzelfde trouwens, m'n vader heeft donker haar, moeder rood en broertje en ik allebei dus ook.
Hmm het kan zelfs veel meer dan een generatie overslaan. De enige die het verder in mijn familie had was de opa van mijn opa. Dus van de levende ben ik de enige
Ja, maar dan wordt het gewoon 'doorgegeven' in de genen. Maar let dan maar eens op andere familieleden, bijvoorbeeld mannen hebben dan bijvoorbeeld rossige baardgroei. Dat heeft mijn vader ook, maar voor de rest in mijn vaderskant kwam weinig rood of rossig voor. Kan best zijn dat mijn kinderen later niet rood zijn en die van mijn zus wel, die is overigens niet rood.
Koia
Geplaatst: 04-09-13 11:26
Wat een leuk initiatief zo'n roodharigendag Ik vind het echt prachtig, rood haar. Helaas ben ik zelf maar gewoon blond.