Vrijwilligerswerk Afrika, zelf regelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Vrijwilligerswerk Afrika, zelf regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 08:42

Zijn er hier mensen die hun vrijwilligerswerk in Afrika zelf hebben geregeld (dus niet via een organisatie)? Hoe heb je dit gedaan, zou je het aanraden, was het veilig, wat was je kwijt qua kosten?
Ik weet dat er genoeg organisaties zijn die het voor je regelen maar ik vind daar nog best een kostenplaatje aan zitten. Ik heb vaker gereisd, ook alleen, en kan mn dingen opzich wel zelf regelen. Voor Afrika twijfel ik een beetje om het zelf te regelen omdat ik er nooit ben geweest en het niet heel veilig is. Plus dat er met een organisatie meestal ook wel andere vrijwilligers in de buurt zijn waarmee je contact kan hebben en dingen kan delen, als je zelf een onderkomen regelt is dat maar afwachten.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:33

Kijk eens bij African Impact. Super geregeld allemaal en is een Afrikaanse organisatie, meerder landen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 19:27

Phylos schreef:
Kijk eens bij African Impact. Super geregeld allemaal en is een Afrikaanse organisatie, meerder landen.

Bedankt, maar dit is toch net zo goed een organisatie die veel geld vraagt...

Phylos

Re: Vrijwilligerswerk Afrika, zelf regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:14

Ja maar je moet ook bedenken wat je er voor krijgt. Ik heb 1700 euro betaald voor 6 weken. Daarvoor kreeg ik onderdak (in een vrij mooie lodge) 3x per dag eten doordeweeks en al het vervoer naar de projecten + de ondersteuning natuurlijk en wat geld voor de projecten.
Ga maar eens een appartement/kamer/hotel huren voor die tijd + al je maaltijden...

bibi13

Re: Vrijwilligerswerk Afrika, zelf regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:47