Voordelig naar New York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Voordelig naar New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 13:51

In 2014 willen een vriendin en ik graag naar New York. We willen een (korte) stedentrip in de reisperiode juni (of juli/augustus, maar juni lijkt me voordeliger). Omdat we daar ook nog willen winkelen, willen we de reis zo goed mogelijk low-budget houden.

Hebben jullie Bokkers tips over:
- Goedkope vluchten (/maatschappijen) , hoeven niet per se directe vluchten te zijn, maar ik wil niet 3 tussenstops maken
- Goedkope hotels (hostels/B&B)

OF

- Goedkope organisaties welke een combinatie aanbieden van vlucht+hotel(+evt. transfer)

Ik wil op zoek naar tarieven welke voordelig zijn ten opzichte van wat er wordt aangeboden. We hoeven geen luxe, maar ik weet wel dat New York een eindje vliegen is en dat niet voor een schijntje gebeurd :) .

estherdj

Re: Voordelig naar New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:55

gewoon op google zoeken maar zo snel mogelijk boeken, hoe vroeger hoe goedkoper!!! als je begin volgend jaar boekt betaal je minimaal het dubbele als nu

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:58

Ik heb mijn reis naar New York in februari dit jaar bij Expedia geboekt. Hotel+vlucht retour, met nog een serieuze upgrade van de kamer voor €780,-. We hebben het geloof ik 1,5 maand van te voren geboekt!
Was dan wel februari, dus ik weet niet hoe duur het voor juni zou zijn. Maar echt heel veel zoeken en vergelijken, scheelt je zo een hoop piek!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 14:00

Ik merk dat er veel nog niet tot aan juni gaat als ik op dit moment zoek. En als ik de prijzen vergelijk met die van dit jaar op Arke kom je zo'n 100 a 200 euro duurder uit. Dus ik dacht, misschien kan het nog ergens goedkoper (of de prijzen zijn algemeen gestegen). Met rondzoeken was ik al bezig. Al vind ik het bij veel sites heel vervelend dat je geen reisperiode aan kunt geven maar op datum moet zoeken, en dan alle data af moet..

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:02

Morgen starten de KLM Werelddeal weken weer. Wellicht dat New York daar ook tussen staat voor een leuk prijsje? :)

Volgens mij is die actie ook geldig voor de maand juni. (Begin juni dan dacht ik..)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:04

Goedkope vlucht kan je terecht bij raynair! :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 23:26

Bedankt voor de tip _Eline_ , zal het zeker eens bekijken :D . @SuzanH: Ryanair is zeker voordelig maar vliegt alleen binnen Europa.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:45

Ow haha, sorry! Broer was er mee naar Litouwen gegaan. Dacht dat ze new York ook deden.
Mijn fout! :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:54

Misschien United Airlines ??

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:57

Tipje: kijk eens op exit-reizen.nl en vraag via hun een offerte aan. Hierover kan je nog onderhandelen trouwens. En New York is best prijzig om te winkelen, als ik ga winkelen vlieg ik naar Florida (kan goedkoper in de Premium Outlets in Orlando). New York moet je meer heen gaan om rond te kijken en alle bezienswaardigheden zien. Maar winkelen doe ik absoluut niet in New York

Wij boeken al jaren onze reizen via exit-reizen, wij gaan nu drie weken naar Florida (vlucht, hotel en auto) voor 1000 euro per persoon in oktober.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:03

Dit jaar hebben wij onze tickets naar Amerika via Tix.nl geboekt, die was erg goedkoop. Maar wel erg afhankelijk van wanneer je kijkt (dit schijnt bij heel veel ticketaanbieders te zijn).
Ik hoorde toevallig een paar dagen terug op de radio zelfs dat de prijzen fluctueren door zoveel mogelijk stoelen te verkopen, targets behalen en soms zo duur mogelijk stoelen te verkopen.
Dus als je gaat kijken voor een ticket, staar je niet blind op wat vanavond op het scherm verschijnt, maar kijk zo nu en dan eens op verschillende dagen, dat kan een hele hoop uitmaken in prijs.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:13

Ik lees hier mee, wij willen ook naar NY, maar dan in september.. :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:19

@Douraque: Het is ook een combinatie van de stad zien en winkelen :j .Florida spreekt minder aan dan de wereldstad New York, maar ze hebben er wel winkels als Victoria Secret (Waar ik regelmatig online bestel) en gewone winkels :) .

Bedankt voor de tips, heb weer wat websites om op rond te kijken!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:29

Douraque schreef:
Wij boeken al jaren onze reizen via exit-reizen, wij gaan nu drie weken naar Florida (vlucht, hotel en auto) voor 1000 euro per persoon in oktober.

Wat voordelig :)

Ik kijk vaak op http://www.ticketspy.nl voor voordelige vakanties. Ze richten zich op goedkope vluchten, maar deze zitten vaak vast aan pakketreizen. Losse vluchten naar New York heb ik voor zo'n 500 euro voorbij zien komen. Handiger is om ze op facebook te volgen, want ze plaatsen meerdere updates per dag en de nieuwsbrief komt maar één keer per week.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:21

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:40

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:30

estherdj schreef:
gewoon op google zoeken maar zo snel mogelijk boeken, hoe vroeger hoe goedkoper!!! als je begin volgend jaar boekt betaal je minimaal het dubbele als nu
Dat kán zo zijn maar hoeft zeker niet zo. Ik vlieg in november naar Florida en heb afgelopen week geboekt. Mijn vader vliegt op dezelfde vluchten en heeft maanden eerder geboekt voor meer dan honderd euro extra.

Goedkope tickets zijn een kwestie van zoeken en geduld hebben. Als je op een donderdag heen of terug vliegt wil het nog wel eens schelen qua prijs en door de weeks boeken is vaak goedkoper dan in het weekend. Ticketprijzen fluctueren heel erg afhankelijk van de vraag dus bedenk voor jezelf wat het je waard is en als de juiste prijs langskomt gelijk toeslaan.
Op http://matrix.itasoftware.com kun je voor een langere periode boeken en spelen met het aantal overnachtingen. Let wel op, het geeft een idee wanneer je het goedkoopste kunt vliegen maar ze gebruiken alleen de sites van de maatschappijen zelf. Soms kunnen Expedia of Cheaptickets daar nog onder zitten.

Hi Hostel NY is wel een hele fijne. Nette kamers (al ben je voor een dorm wel afhankelijk van je kamergenoten) en een prima locatie. http://www.hiusa.org/nyc

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:54

Voordat je gaat is nog even weg dus je kunt prima wachten op een stunt voor tickets. Heel handig is daarbij http://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-new-york op die pagina kan je een flight alert aanmaken voor New York op basis van j maximum budget. Je krijgt dan een mailtje als KLM, Aer Lingus, Delta of een andere bekende maatschappij of reisbureau een actie heeft voor New York. Werkt echt prima!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:52

Bedankt voor de tips hier kunnen we wat mee :j . Misschien gaan we ook in een iets latere reisperiode, willen nu in juni/juli/augustus/september/oktober gaan.

De flight alert heb ik al aanstaan Caroline :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:00

Eind juli en augustus zou ik niet doen tenzij je héél erg goed tegen de warmte kunt. Het wordt dan rustig 40 graden met super hoge luchtvochtigheid.

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:07

Ik ben in oktober 2012 naar NY geweest, lekkere temperatuur gehad (zo'n 20gr). Wij hebben in hotel Wolcott geslapen. Ticket en hotel apart geboekt, hotel bij booking.com en ticket bij KLM. Beide pas een week van te voren geboekt, relatief last-minute zeg maar dus ook wat geld daarmee kunnen besparen ;)