New York insider tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

New York insider tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 22:59

Lieve bokkers,
Aankomende herfst ga ik met mijn man, ouders en schoonouders naar New York en omgeving. Ik heb (heeel vroeger) op Long Island gewerkt en ben toen veel in NY geweest. Ik ben in de jaren daarna nog regelmatig naar NY geweest dus Empire State Building, Times Square, High Line, Staten Island Ferry, Central Park etc. etc. heb ik allemaal wel gezien. Onze Amerikaanse vrienden zijn veelal mensen die een tweede huis in NY hebben en dus niet echt locals zijn. Ik ben op zoek naar leuke, originele tips om onze tijd in NY te besteden. We zetten onze ouders dus wel bij de geijkte toeristenplaatsen af maar nadat we Century 21 leeg gewinkeld hebben :D willen we ook nog iets leuks gaan doen met z'n tweeën.
Alle tips zijn welkom!

Sammie

Re: New York insider tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:13

smalste huis van New York van 2,9 meter breed?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 23:15

Sammie, in Greenwitch?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:58

Je bedoelt in NYC of in groter NY?

Afhankelijk van het weer in de herfst is Stone Street leuk om hapje te brunchen/eten - als het lekker weer is zit iedereen daar buiten (voornamelijk locals). Als je de standaard musea (MoMa, Guggenheim en MET) al gezien hebt zijn de kleinere musea misschien leuk (vond zelf the Frick collection een aanrader). Verder eens de andere boroughs dan Manhattan bezoeken, bijvoorbeeld de vlooienmarkt in Brookyn etc.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:00

Wij hebben een rondleiding gehad van deze oranisatie en dat was echt geweldig:
http://www.bigapplegreeter.org/
Zij kunnen je naar de klassieke toeristenplekken brengen, maar ook naar de lokale dingen waar je anders niks vanaf zou weten. Weten de beste hotdog kraampjes te vinden, lekkerste restaurantjes enz. Echt geweldig vond ik..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:43

Oh, en 230 Fifth natuurlijk - waanzinnige rooftop bar! Zou alleen niet op een vrijdag of zaterdag avond gaan.