Tips Marrakech oktober 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tips Marrakech oktober 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:49

Samen met een vriendin ga ik 5 dagen naar Marrakech in oktober.

Wat zijn de do's en dont's voor deze stedentrip?

Bambino

Re: Tips Marrakech oktober 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:00

Eten op het plein vooral de vis is heeeeeerlijk daar en dat voor paar euro :j , verder is het leuk op de tuinen van YSL te bekijken en de mooie moskeen! Tip: als je snel buikpijn heb en gevoelig ben voor buikpijn drink geen jus d orange bij de kraamen op het plein!.

Verder is het een geweldige stad, en heerlijk rondstruinen in de wijken! <3

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:06

Watervallen van Ourika zijn wel een aanrader, maar voor de rest zou ik ver weg blijven van Marrakech.
Ben er in 2010 met een vriendin geweest, en het was 1 groot drama. De gereserveerde auto kregen we niet mee (vrouwen) , ik heb mega ruzie gehad met een vent die een aap op mijn schouder zette, politie erbij. Hoop gedoe.
En nog een hoop van dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:14

Wij gaan puur naar Marokko voor Marrakech.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:58

Toch grappig dat meningen over Marrakech zo verschillen, wij als 2 vrouwen hebben er top vakantie gehad, zijn in een jaar tijd 3!! Keer terug geweest :j
Echt de stad van 1000 en een nachten <3 , ook het uitgaan is heel goed bevallen (theatre en Pacha ) en vrouwvriendelijk :)

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:01

De taxi naar Ouzoud is het leukst ;)

Kleding over de knie en de schouders (respect), leuke snuisterijen kopen en veel afdingen, rondstruinen en tajine eten op dakterrassen

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:03

Precies de cultuur opsnuiven van een geweldige stad <3
En inderdaad pas je wel aan kwa kleding, dus geen korte broeken en strakke korte shirtjes.. heel veel plezier, ik heb al weer heimwee als ik er aan denk haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:05

Kleding wisten we inderdaad al. Mijn lesassistente op school is Marokaanse en heb wat dat betreft al veel info

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:02

Bambino schreef:
Toch grappig dat meningen over Marrakech zo verschillen, wij als 2 vrouwen hebben er top vakantie gehad, zijn in een jaar tijd 3!! Keer terug geweest :j
Echt de stad van 1000 en een nachten <3 , ook het uitgaan is heel goed bevallen (theatre en Pacha ) en vrouwvriendelijk :)

Ja is toch altijd wel apart! Ben in veel Arabische landen geweest, maar dit hadden we nog nooit meegemaakt!

Toch kan ik de watervallen bij Ourika echt aanraden, is niet heel ver vanaf Marrakech en super mooi!
Hopelijk heb je een leuke trip *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:17

Leuk, ik ben in mei in Marrakech geweest ook met een vriendin. Wij hebben voor we vertrokken een kookworkshop gereserveerd bij Gemma http://www.soukcuisine.com/ Echt heel leuk om te doen. Je gaat eerst onder leiding van Gemma (nederlandssprekend) de souk in om samen boodschappen te doen waar je al veel uitleg krijgt over de gebruiken en gewoontes. Daarna ga je in een Riad alle gerechten koken en natuurlijk opeten. Zeker van te voren reserveren want het was snel vol. De recepten krijg je mee.

De watervallen waren we ook heen geweest, gewoon op straat boeken en niet via de reisorganisatie want dat is vele malen duurder. Wel hadden wij aangegeven dat we met een groep mee wilden omdat ze anders wel voor ons tweeën alleen een taxi zouden regelen, en daar voelden we ons niet echt fijn bij ;-)

De Souk is geweldig, zeker veel gaan afdingen begin maar met 10 a 25% van de vraagprijs. Veel plezier in ieder geval en wees erop bewust dat ze je daar als wandelende geldboom zien. Kindjes die je de weg willen wijzen en daarvoor geld willen (die hadden pech bij ons) en ook op het plein als iemand je aanspreekt om met een dier op de foto te gaan vroegen wij gewoon 5 dirham ipv dat wij hun gingen betalen. Ze waren snel weg.. ;-)

Wij hebben het heel leuk gehad maar je moet goed tegen de drukte kunnen en het feit dat mensen allemaal iets van je willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:17

Dat koken klinkt heel leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:30

Ja dat is ook echt een aanrader! Je maakt gelijk kennis met de Marokkaanse keuken en het is een hele leuke dag ook nog.