Jouw langste vliegreis en hoe maak je de tijd vol?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Jouw langste vliegreis en hoe maak je de tijd vol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 13:44

Tot nu toe is mijn langste vlucht negen en een half uur geweest naar Bonaire. Volgend jaar gaan we naar Hawaii wat betekend tien en een half uur vliegen, dan in twee uur naar het volgende vliegtuig gaan en nogmaals bijna 6 uur de lucht in. :+
Gelukkig hebben de toestellen op de langere internationale vluchten vaak wel een scherm in de stoel voor zich zodat je in ieder geval muziek kunt luisteren, films kunt kijken en games kunt spelen. Uiteraard worden er wat puzzelboeken, tijdschriften en boeken verslonden. (Originele) ideeën om de reis aangenamer te maken zijn welkom.

Molfre

Re: Jouw langste vliegreis en hoe maak je de tijd vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:50

Ik weet niet of je er al een hebt, maar die nek kussens die ze op die vliegvelden verkopen zijn echt een uitkomst voor lange vluchten als je het ff zat bent. Verder neem ik zelf notitieboekjes mee, pennen, een DS (als je die hebt).
Het gekke is dat ik altijd in trance raak door de wolken en begin en eindig ik de reis met wolkjes staren zonder ook maar iets gedaan te hebben.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:51

14 uur, naar Beijing (of Shanghai, weetet niet meer :') ).
Ik kan overal slapen, dus ik heb toch zo'n 8u kunnen doorslapen en de overige uren werden besteed aan het tv schermpje aan mijn zetel en lezen etc.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:52

Mijn langste vlucht was 12 uur vliegen richting Singapore, daar 3 uur wachten en 3 uur doorvliegen naar Bali. Op de terugweg moesten we 8 uur wachten op het vliegveld. Alles bij elkaar duurde de terugreis toen 30uur (inc. rit naar het vliegveld etc) dat was laaanngg! Op veel lange vluchten heb je zo'n schermpje in de stoel voor je, daar heb ik me veel mee vermaakt. Verder veel muziek geluisterd en boeken/tijdschriften verslonden :) Ook is een spelcomputer als een Nintendo DS , zoals Molfre noemt, inderdaad erg fijn :)

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:53

mijn langste vlucht was naar colombia,
volgens mij in totaal 10 uur vliegen, en dan nog een keer overstappen.
wat we toen in de tussen tijd van het overstappen hebben gedaan kan ik me eigenlijk niet meer herinneren,
maar in t vliegtuig zelf, veel tv gekeken iedereen had zijn eigen schermpje, waar dan per zender films kwamen, dus lekker veel films gekeken, geslapen en weer films gekeken,

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:56

2 Dagen :o (Nederlandse tijd, met overstappen, overstappen was vaak maar 1 uurtje...) was naar Australië, deze zomer. Ik kan je zeggen dat het geen pretje was, zeker als je niet in slaap kan komen :(

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:57

Mijne was naar florida, ik geloof 12 uur, weet dat niet zeker meer, was mn eerste reis.
Slapen kon ik niet.
Vooral veel naar buiten gekeken en muziek geluisterd.
Was een beetje saai:P

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:01

(In)slaappil ? :D Mijn langste vlucht was ongeveer 13 uur, ben naar de dokter geweest, kreeg netjes 4 pillen mee, 2 voor de heenreis en 2 voor de terugreis. Van een inslaappil heb je ook geen kater als je wakker wordt (ik niet tenminste), de tijd gaat lekker snel en je komt uitgerust aan :+ .

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 15:11

Ik kan ook niet al te best slapen in een vliegtuig. Ik moet echt liggen om te kunnen slapen. Op de terugreis zullen we op de 4e vertrekken en de 6e aankomen. Dan hebben we namelijk ook een wachttijd van 7 uur op het vliegveld en gaan we 12 uur vooruit in de tijd. Na 3 dagen mag ik dan weer aan het werk :D

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:14

Mijn langste was 11 uur, van Los Angels naar London.
Wat ik altijd doe bij lange vluchten naar Amerika, is films kijken (als je zo'n eigen schermpje hebt dan), muziek luisteren, lezen, slapen of praten met mensen die om je heen zitten.
Heb de leukste gesprekken gehad met veel verschillende Amerikanen tijdens vliegreizen :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 15:15

Pempy schreef:
Mijn langste was 11 uur, van Los Angels naar London.
Wat ik altijd doe bij lange vluchten naar Amerika, is films kijken (als je zo'n eigen schermpje hebt dan), muziek luisteren, lezen, slapen of praten met mensen die om je heen zitten.
Heb de leukste gesprekken gehad met veel verschillende Amerikanen tijdens vliegreizen :D

Met een film ben je in ieder geval wel gauw 2 uur verder. Vooral als er land te zien is kijk ik heel graag uit het raam. Het is wel altijd heel bijzonder om boven de wolken te vliegen, maar het beeld wordt toch gauw eentonig. :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:15

mijn langste vlugt 13 uur naar mexico
tijd vol gemaakt met kleuren (toen was ik 10 jaar ofzo), slapen, op me moeders tablet gezeten. eten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 15:17

LiannePuthzy schreef:
mijn langste vlugt 13 uur naar mexico
tijd vol gemaakt met kleuren (toen was ik 10 jaar ofzo), slapen, op me moeders tablet gezeten. eten

das een beste vlucht voor iemand van die leeftijd!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:20

Vind vliegen heerlijk, vlieg al sinds mijn 8e jaar naar Florida (10,5 uur) of Californië (13 uur) en verveel mij nooit. Veel films kijken of een (of zoals ik meerdere) boek(en) lezen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:24

Ik had afgelopen week 2 vluchten van 11 en 12 uur waarvan die van 11 uur zonder tv :+
Slapen lukte niet door mijn medepassagiers en dan duurt 11 uur lang!
Ik ben de tijd doorgekomen door wat te lezen, spelletjes te spelen met mijn reisgenoot en wat rond te lopen in het vliegtuig.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:20

Mijn langste vliegreis was 11 uur, maar ik slaap heel makkelijk in het vliegtuig dus ik maak de meeste tijd vol met slapen xD En spelletjes op mijn mobiel/ipod spelen :P k vind die schermpjes niet zo interessant, behalve de vlucht informatie haha.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:37

Helaas kan ik nooit slapen in het vliegtuig..
Langste vluchten tot nu toe zijn 10 uur (Malediven,USA,Aruba)
Over 2 weken ga ik via Philadelphia naar San Francisco (8 uur + 6 uur)
En we hebben geen eigen tv schermpjes lees ik net .. :+

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:10

Mijn langte vlucht was denk ik China met 10 uur. Ik ging films kijken en slapen! Die 10 uren zijn dan voor mij snel voorbij. Het is ook heel leuk om een gezochtsmaskertje op te doen. Wan mijn huid wordt meestal wat droog in het vliegtuig en soms vijl ik uitgebreidt mijn nagels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:12

13 uur, van Cuba terug naar Nederland. Was een nachtvlucht dus ik heb vooral geslapen en een paar boeken gelezen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:20

13 uur vanuit Cuba is ook mijn langste vliegreis geweest.
Ik weet niet wat het is met mij in een vliegtuig, maar ik kan de hele vlucht slapen, ook als ik net uit bed kom :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:51

Ik zit nu in Thailand en heb nog 3 vluchten voor de boeg. Van Thailand naar Kuala Lumpur 1,5 uur, van Kuala Lumpur 8 uur naar Abu Dhabi en vanaf Abu Dhabi 6 uur naar Düsseldorf terug. Het rare is dat ik opeens een soort vliegangst heb gekregen. Hiervoor best regelmatig gevlogen (Aruba, Indonesië, new york en veel binnen Europa) maar het zweet breekt me uit met de wetenschap weer terug te moeten. Wat ik ga doen? E-reader mee, offline spelletjes op telefoon, proberen te slapen en veel films kijken. En tegen mijn vriend aan stressen waarschijnlijk.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:52

Tot nu toe duurde mijn langste vlucht 13 uur.
Meestal neem ik een tabletje tegen reisziekte en dan slaap ik 13 uur aan één :=
Volgende maand een vlucht van 14 uur, jeeeej *\%/*

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:58

madeliefw schreef:
Ik zit nu in Thailand en heb nog 3 vluchten voor de boeg. Van Thailand naar Kuala Lumpur 1,5 uur, van Kuala Lumpur 8 uur naar Abu Dhabi en vanaf Abu Dhabi 6 uur naar Düsseldorf terug. Het rare is dat ik opeens een soort vliegangst heb gekregen. Hiervoor best regelmatig gevlogen (Aruba, Indonesië, new york en veel binnen Europa) maar het zweet breekt me uit met de wetenschap weer terug te moeten. Wat ik ga doen? E-reader mee, offline spelletjes op telefoon, proberen te slapen en veel films kijken. En tegen mijn vriend aan stressen waarschijnlijk.
Dat had ik ook ineens twee jaar geleden; van baby af aan gevlogen, ook verre bestemmingen, in m'n eentje gevlogen, noem het maar op, en twee jaar geleden was het ineens mis en kreeg ik een paniekaanval in het vliegtuig. Drie maanden later heb ik weer in m'n eentje gevlogen en sindsdien is er niets aan de hand geweest.

Ik word zo'n beetje overal duf van aan boord, dus als ik een film kijk of wat lees, kan ik ook weer een uurtje of wat slapen. Verder loop ik ook vrij veel op lange vluchten; mijn vader is 1.93m en heeft dus altijd een plaats bij de nooduitgang, waardoor hij ergens anders zit dan mijn moeder, mijn zusje en mij. Ik ga dus regelmatig even bij hem langs en blijf daar dan even plakken voordat ik terugga. :))

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:04

Langste vlucht ooit was denk ik 14u naar Azië.
Spelletjes spelen, films kijken, boeken lezen (zoek een serie uit en breng alle delen mee, meestal zit je
helemaal in het verhaal en kun je gewoon aan één stuk doorlezen), praatje slaan, en eten!

Madeliefw: Ik heb ook een zeer absurde en plotse vliegangst opgelopen in 2011, ook toen ik in Azië verbleef.
Ik had een artikel en nieuwsbericht over een gecrasht vliegtuig gezien en dat is me onderbewust bijgebleven.
Uiteindelijk is de angst gebleven, met een zeer genant laagtepunt tijdens een vlucht naar Berlijn vorig jaar.
Ik zat erbij als een gestoorde vrouw, constant de crew in vraag stellend. :p

Gelukkig heb ik het dankzij kalmeerpillen (het zijn eigenlijk antihistaminepillen) waar ik zéér slaperig van wordt onder controle. Door zo kalm te worden kon ik rationeler denken en mezelf er uiteindelijk van overtuigen dat vliegen gewoon veilig is.

Succes!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:03

Mijn langste vluchten waren van Dominicaanse Republiek en van Cuba naar Nederland, beide met een tussenlanding (op Aruba/op Mexico). Weet de exacte tijd niet meer, maar zal zo'n 13 uur geweest zijn.
De vlucht naar DR was tevens mijn eerste vlucht!
Heb geslapen, films gekeken, gelezen, muziek geluisterd etc.