madeliefw schreef:Ik zit nu in Thailand en heb nog 3 vluchten voor de boeg. Van Thailand naar Kuala Lumpur 1,5 uur, van Kuala Lumpur 8 uur naar Abu Dhabi en vanaf Abu Dhabi 6 uur naar Düsseldorf terug. Het rare is dat ik opeens een soort vliegangst heb gekregen. Hiervoor best regelmatig gevlogen (Aruba, Indonesië, new york en veel binnen Europa) maar het zweet breekt me uit met de wetenschap weer terug te moeten. Wat ik ga doen? E-reader mee, offline spelletjes op telefoon, proberen te slapen en veel films kijken. En tegen mijn vriend aan stressen waarschijnlijk.
Dat had ik ook ineens twee jaar geleden; van baby af aan gevlogen, ook verre bestemmingen, in m'n eentje gevlogen, noem het maar op, en twee jaar geleden was het ineens mis en kreeg ik een paniekaanval in het vliegtuig. Drie maanden later heb ik weer in m'n eentje gevlogen en sindsdien is er niets aan de hand geweest.
Ik word zo'n beetje overal duf van aan boord, dus als ik een film kijk of wat lees, kan ik ook weer een uurtje of wat slapen. Verder loop ik ook vrij veel op lange vluchten; mijn vader is 1.93m en heeft dus altijd een plaats bij de nooduitgang, waardoor hij ergens anders zit dan mijn moeder, mijn zusje en mij. Ik ga dus regelmatig even bij hem langs en blijf daar dan even plakken voordat ik terugga.