Yoga/meditatie weekend of vakantie. Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Yoga/meditatie weekend of vakantie. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:13

Hallo allemaal,

Vandaag kwam ik op het idee om misschien een yoga reisje te maken om volledig tot rust te komen.
Na een stressvolle en drukke periode, lijkt mij dit heerlijk. Zelf heb ik nog nooit yoga gedaan.
Maar het begint wel erg bij mij te kriebelen de laatste tijd, omdat het mij zo heerlijk ontspannend lijkt.

Zijn er meer mensen die aan yoga doen en zo ja hoe ervaar je dat?
En zijn er misschien meer bokkers geïnteresseerd om lekker een weekend of week weg te gaan.
Om heerlijk tot je zelf te komen en helemaal uitgerust terug te komen.

Ben erg benieuwd welke reacties ik zal krijgen! Heb voor de rest nog nauwelijk gezocht op internet.

Maar net even snel gekeken: http://www.mettamind.nl/retraites-op-ba ... -te-komen/
Die organisatie organiseert ook weken in Bali, lijkt me ontzettend gaaf. En heerlijk ontspannend tussen de bergen.

Deze website is volgens mij ook erg interessant: http://www.yogaonline.nl/web/Reizen.htm

Groetjes Melissa

Dreamdust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:08

Hee Melissa!
Ik heb zelf een tijd aan yoga gedaan (onder begeleiding) toen ik fulltime werkte op kantoor waar ik absoluut niet op mijn plek was.
Mijn doel was om lichamelijk en geestelijk tot rust te komen en moet zeggen dat het mij toen wel geholpen heeft.
Zelf ben ik helemaal niet van het zweverige, maar het is maar net hoe je er zelf in staat.

Voor mijn lichaam was het in ieder geval ontspannend. Ik doe alleen maar sporten die je spieren korter maken (Paardrijden, dansen..) en met Yoga maak je je spieren weer iets langer waardoor ze meer ontspannen.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het redelijk saai vond worden en dat ik het niet meer deed toen ik merkte dat ik het niet meer nodig had.

Degene die mij Yoga gaf organiseerde ook reizen. Mij trekt dit niet zo, maar het is wel een goede manier om tot ontspanning en tot jezelf te komen. :)

Steenbok12

Re: Yoga/meditatie weekend of vakantie. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 01:14

Ik heb de site gelezen en het klinkt echt ontzettend mooi. Zou er zo eens heen willen om het te ervaren. Was alleen al benieuwd naar de prijs en ik zag dat het 888,- kost exclusief vliegticket. Dus dat word totaal best een prijzig plaatje voor een 6 daagse ontspanningsvakantie. (Via skyscanner zag ik al dat het 828,- minimaal kost voor een tikt in bv oktober)
is het niet een idee om eens in Nederland yoga lessen te volgen en kijken hoe je dat vind? Ik heb toevallig voor het eerst yoga gedaan en 2 jaar geleden meditatie gevolgd. Vond beide erg ontspannend en had echt wel het idee dat ik tot rust kwam.

Astor

Re: Yoga/meditatie weekend of vakantie. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 20:24

Ik vind die €800,- ook veels te duur hoor. Maar dat was toevallig een site die ik tegen kwam.

En wil inderdaad toch eerst even een yoga les proberen maar het lijkt me heel erg rustgevend en ontspannend.
Iets wat ik heel erg nodig heb. Maar als ik zo'n weekendje of reisje ga maken wil ik natuurlijk niet alleen.
Dus misschien kan ik via bokt een leuke meid vinden die mee wilt gaan haha!