Work Away 2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 07:48

Hallo bokkers,

Omdat ik in 2014 klaar ben met mijn VWO (jeej *\o/*) wil ik iets speciaals gaan doen met mijn extra lange vakantie.
Na lang rondkijken ben ik via mijn decaan uitgekomen op Work Away en ik ben helemaal verkocht.
Het liefst ga ik 2 maanden naar Canada om iets met paarden te doen.

Zijn er nog mensen die ook zoiets hebben gedaan of het ook van plan zijn?
Ik vind het namelijk vreselijk eng en heb nog geen idee hoe ik het allemaal moet aanpakken dus tips zijn érg welkom :P

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:47

Zoiets spreekt mij ook heel erg aan dus ik lees even mee! :)

Anoniem

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:47

Wil je naar Canada om te werken dan heb je een visum nodig. :)

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 09:49

Het gaat om vrijwilligerswerk tegen kost en inwoning, ik geloof dat je daar geen visum voor nodig hebt toch?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:49

Ik heb als working quest in Noorwegen gewerkt :j vorig jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:50

xAlice schreef:
Het gaat om vrijwilligerswerk tegen kost en inwoning, ik geloof dat je daar geen visum voor nodig hebt toch?


Ook daar heb je een visum voor nodig :)

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 11:26

Hmm dan moet ik daar maar eens naar gaan kijken.
Miss wordt het dan toch engeland of ierland.. is ook iets goedkoper qua reizen.

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:43

Hey, ik doe ook VWO6 nu en heb dezelfde plannen als jij :) Afgelopen zomer heb ik via Workaway al een maandje in Duitsland met paarden gewerkt. Ik ben zelf van plan een tussenjaar te nemen en daarin met paarden te werken in het buitenland. En je hoeft het écht niet eng te vinden :-) zolang je maar zorgt dat je op vertrouwelijke plekken terechtkomt!

Een eerste tip voor jou is een profiel aanmaken en zo volledig en eerlijk als je kunt invullen. Sinds ik dit heb gedaan, stromen de berichten echt binnen van over de hele wereld. Ik ken zat leuke (paarden)plekjes in Canada, dat moet dus wel lukken!

_Saar

Berichten: 1196
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:45

Ik heb via Work Away een maand vrijwilligerswerk met paarden in Griekenland gedaan. Eng vond ik het niet, wel spannend. Gewoon vooraf alles goed bespreken en kijken of je ook iemand even aan de telefoon kan krijgen. Dat vond ik wel fijn. Ik heb het uiteindelijk fantastisch gehad.

Als je vragen hebt roep je maar.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:03

Ik kende deze site nog niet en keek eens uit nieuwsgierigheid wat er zoal te vinden was.. en nu wil ik ook weg! Wat een ontzettend leuke dingen worden daar aangeboden *\o/*

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 11:21

Weet iemand wat voor visa ik nodig heb? en waar moet ik dat dan aanvragen?
Ik kan namelijk nergens vinden dat het verplicht is in deze setting. Wel als je gaat werken maar dit is allemaal onofficieel en ik kan daar niks over vinden verder.

Andewi
Berichten: 330
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:24

Leuk!

Piera

Berichten: 647
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:25

Je hebt officieel wel een visum nodig omdat je gaat werken daar. Echter, ja gaat niet langer dan 3 maanden dus als toerist zou je wel gewoon naar binnen kunnen. Een visum aanvragen kan best lastig zijn (heb het zelf moeten doen voor canada, kostte wel wat moeite) dus als ik jou was zou ik aan de douane aangeven dat je 'gewoon' toerist bent. Maar dat moet je wel durven/willen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:27


xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 11:42

hmm heb inmiddels wat dingen door zitten kijken. Gaat erg lastig worden vrees ik. Misschien moet ik het toch wat dichterbij zoeken. :P

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:18

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe dat zit met vrijwilligerswerk (want dat is toch wat je doet) in het buitenland. Ik ben zelf momenteel naar de VS aan het kijken maar word er niet direct wijs uit! Lastig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:35

Wil je op een ranch werken for free? Mag niet. Wil je in een restaurant werken for free? Mag niet. Wil je in een hotel/B&B/bungalow park werken for free? Mag niet.

Kan een Amerikaan/Canadees jouw werk doen? Dan mag het niet.


Het is gewoon heel streng. Weet de regels voor binnen Europa niet, maar denk dat je beter daar iets kan zoeken.

Andewi
Berichten: 330
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:11

Hoi, zijn hier misschien bokkers die weten of je ook een Visum nodig hebt als je in nederland op de loonlijst staat maar je werkplek in canada is?

Je werkt voor een nederlands bedrijf maar je werkplek is in canada.

hoor het graag.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:18

Andewi schreef:
Hoi, zijn hier misschien bokkers die weten of je ook een Visum nodig hebt als je in nederland op de loonlijst staat maar je werkplek in canada is?

Je werkt voor een nederlands bedrijf maar je werkplek is in canada.

hoor het graag.

Dan kan je beter contact opnemen met de Canadese ambassade in Nederland in plaats van het op een forum te vragen. Dit geval is zo specifiek, via de telefoon kunnen ze het je meteen uitleggen en via een forum ben je niet eens zeker dat je juiste informatie krijgt.

Wil je correcte info -> ambassade.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Work Away 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:03

In canada mag je voor max. 4 weken op bijv. een ranch vrijwilligerswerk doen. En blijkbaar mag je officieel mag 4 weken op de ene boerderij en dan moet je naar de volgende plek waar je wel weer 4 weken mag etc. We hebben nu een meid van Zwitserland hier, en zij kreeg problemen toen ze Canada binnenkwam omdat de IO dacht dat ze ging werken. Ze had 4 adressen opgeschreven van mensen waar ze heen wilde voor kost en inwoning, dus toen heeft de IO haar een visum voor 4 maanden gegeven. In de States kan dit niet.