Per 1 oktober ga ik emigreren. We weten sinds vorige week eindelijk waar we naar toe gaan, namelijk naar Figeac in Frankrijk. Een middeleeuws stadje tussen Toulouse en Bordeaux in het zuiden van Frankrijk.
Het zit namelijk zo, ik heb mijn vriend een jaar geleden leren kennen in Nederland. Hij komt uit Liverpool, spreekt dan ook Engels en is sinds zijn 17e door heel Europa aan het reizen voor zijn werk: rugby.
Hij speelt internationaal voor Cyprus, en speelt daarnaast dan nog voor een daadwerkelijk team. Afgelopen jaar heeft hij dat in Hilversum gedaan.
Nu konden we naar Italië, Engeland, Spanje of dus Frankrijk. Uit alle opties hebben we de beste gekozen.
In principe hoef ik er niet te werken, maar gezien ik echt geen persoon ben om stil te zitten, wil ik daar wel wat gaan doen. De taal kennen we allebei nog niet goed genoeg, ik heb Frans gehad op mijn middelbare school dus de basis zit er een beetje in en gelukkig heb ik een talenknobbel

Nu zitten er op Bokt ook veel mensen die de stap hebben gemaakt te gaan emigreren zag ik.
Heeft er iemand ervaring met het verhuizen naar Frankrijk? En wat ben je daar gaan doen?
Zijn er eventuele tips voor mij? Ik ga daar op korte termijn al heen en ik ben werkelijk helemaal blanco.
Ik zou het heel leuk vinden als we in dit topic ervaringen uit kunnen wisselen!