Trouwen in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sam_antha

Trouwen in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 15:30

Lieve bokkers,

afgelopen zaterdag heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd waar ik natuurlijk 'Ja!' op heb gezegd *\o/*
Nu zouden wij graag ervaringen willen lezen van bokkers die in het buitenland getrouwd zijn, aangezien wij dit ook hopen te doen. Onze voorkeur gaat voorlopig nog uit naar New York of Sydney.
Enkele vragen die ik heb zijn dan: Hebben jullie alles zelf geregeld of laten regelen? Hoe vonden jullie het? Hadden jullie familie mee? Hoe lang zijn jullie nog gebleven en hoe lang waren jullie er voordat jullie trouwden?

Dus ik hoop op jullie reacties :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:27

jammer dat niemand reageert! gefeliciteerd met je verloving, en gaaf dat je in het buitenland wilt gaan trouwen :j lijkt me lastig met vrienden en familie.

secricible

Re: Trouwen in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:38

Ik heb er geen ervaring mee, welsuper gefeliciteerd met je verloving.
Van veel mensen die in het buitenland trouwen hoor ik dat ze een snelle maandagochtend huwelijk doen in nl om dan de ceremonie en alles in het buitenland te doen. Ik begrijp dat het vaak lastig is om een buitenlands huwelijk om te zetten naar een nederlands, maar ik weet niet hoe dat is bij westerse landen als new york of sydney.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:41

Mijn zus is op Bonaire getrouwd, zonder familie en met zo'n all inn reis geloof ik van totaal 2 weken. Mega gave foto's op het strand.
Je moet geloof ik wel rekening houden, stel dat je ooit gaat scheiden, je met je papieren daar zit, maar hoe dat precies zat weet ik niet meer..

Niet dat je daar nu natuurlijk over na wil denken :P Gefeliciteerd!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:44

Wel aan gedacht maar nooit gedaan (huwelijk afgeblazen).

Je moet van te voren papieren regelen in Nederland en bij terug komst deze bij de burgerlijke stand laten registreren om het huwelijk in Nederland rechtgeldig te laten zijn.
Kijk maar eens bv op trouwen in Las Vegas. De regels staan daar wel bij.

Ik zou goed nadenken over hoe je het wilt doen. Wie betaald bv de kosten als je familie er bij wilt hebben.

Mijn vader riep altijd; waar je ook trouwt ik ben er bij. Dan maak ik er gewoon een mooie vakantie van.
Maar dan moet je wel ouders hebben die het kunnen en willen betalen.

Of je trouwt in het klein daar en houdt feest in NL. Maar goed wat ian dan de meerwaarde boven je huwelijksreis.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:47

Ik heb geen ervaring met trouwen in het buitenland, maar heb regelmatig een trouwerij in Sydney gezien in the Botanic Gardens met uitzicht op het Opera House en the Harbour bridge, omg dat is zooo mooi!! <3

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:07

Wat gaaf, gefeliciteerd! :):)
Wij zijn twee jaar geleden getrouwd op Miami Beach. We hadden eerst 4 weken een rondreis door de VS gemaakt en op 1 van de laatste dagen zijn we samen op het strand getrouwd. We hadden dus geen familie mee. Sterker nog, we hebben na afloop iedereen via Greetz een kaart gestuurd met een foto van ons en de boodschap dat we getrouwd waren. :')

Het was fantastisch, heel romantisch, ik zou het zo weer doen! We hadden vanuit Nederland iemand daar ingeschakeld die voor ons een trouwambtenaar regelde, zij maakte de foto's en we hadden een hart van rozenblaadjes op het strand. We hadden zelf onze trouwgelofte geschreven. Het enige wat we zelf moesten regelen was een marriage license, die haalden we voor $90 bij het gemeentehuis. Onze tussenpersoon regelde dat er Apostille stempels op de documenten kwamen zodat we ons huwelijk in Nederland konden legaliseren.

Veel plezier met de voorbereiding. Als je in de VS wil trouwen en je hebt vragen roep je maar. :)

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:30

Jeej reacties :) Heel erg bedankt voor de felicitaties. Wij neigen zelf steeds meer naar New York maar hebben nog niet veel tijd gehad om alles uit te zoeken. We willen opzich geen familie mee, dat scheelt. Heb 2 organisaties geraadpleegd die alles organiseren voor je maar ik vraag mij af of je dan veel meer kwijt bent dan het zelf regelen en of dit wel te doen valt. Ik hoor dus graag meer :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:35

Wat wil je precies laten regelen? Bedoel je dan de ceremonie, het papierwerk, iets anders? Het papierwerk is namelijk niet zo moeilijk, dat kun je echt wel zelf doen. Ik denk dat je zeker goedkoper uit bent als je het eea zelf regelt maar je moet wel de 'weg' weten...

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:42

Gefeliciteerd met jullie verloving!

Mijn ouders zijn getrouwd op Aruba.
Mijn vader heeft een vriend die daar en in nederland een huis (naja villa) heeft en gingen 3 kaar achtereen daar op vakantie.
3e jaar ging mijn oom, moeders broer ook mee en dit jaar ging we in een hotel. Vriend van mijn vader zat toen ook in Aruba.
We gingen 15 dagen en de 6e dag zijn ze getrouwd.
Niemand behalve ik -7 jaar destijds- wist er vanaf.
Mijn ouder wisten pas een dag van te voren zeker dat het door kon gaan en hebbem het een dag voor het trouwen aan broer en vriend verteld en als getuigen gevraagd. Was echt heel mooi!
En terug in nederland iedereen ingelicht via kaart en uitnodiging voor een feest in NL.
Echt super. Ik ben zelf bijna een jaar geleden getrouwd en had ook heel graag daar willen trouwenaar helaas de centjes niet voor dus het is gewoon NL geworden hihi.

Succeset alle voorbereidingen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:54