Hallo, ik heb wat informatie nodig, dus misschien hebben jullie tips. Omdat mijn ouders en broertjes deze zomervakantie een weekendje weg zijn geweest naar vrienden in Denemarken. Ik ben toen niet meegegaan omdat ik perse naar de keuring wilde. Dus gaan ik en mijn moeder van 28 - 30 september of 12 - 15 oktober naar een stad in Europa. We willen vliegen via Eindhoven Airport. En ook het liefst vroeg vertrekken en laat terug zijn zodat we optimaal kunnen genieten :p Ik wil shoppen (nagellak en make-up enzo, merken die ze in Nederland niet hebben of daar goedkoper ofzo) en we willen ook nog een beetje van de stad zien. Welke steden raden jullie aan? Ik wil het liefste naar Londen of Parijs, misschien hebben jullie nog aanraders?
Vergeet ook zeker steden als Praag en Boedapest niet
Winged
Geplaatst: 16-08-13 08:31
Vanaf Eindhoven kun je heel veel kanten op...
Gezien je wil shoppen weet ik niet of Alghero (Sardinië) een goede optie is, maar tis wel een erg leuk plaatsje (en vlakbij prachtige stranden, ideaal in september)
Verder zou ik kiezen uit: Boedapest (topstad!), Faro, Porto, Barcelona of Stockholm.
@Jezzi, op Praag kun je helaas niet vliegen vanaf Eindhoven...
Marrakech. Niet Helemaal Europees, Maar goed te doen met Ryanair.
Tallinn: Ik weet niet of je er vanaf Eindhoven komt, maar dit is voor Nederlanders minder standaard. Ik ben er in april geweest en het is een van de leukste steden die ik ooit gezien heb. Het is een beetje stad/dorp-achtig, maar je vindt er wel veel winkels aangezien alle Finnen er vanuit Helsinki naartoe gaan om goedkoop te shoppen. Het leuke is dat het in een soort van Disneylandstijl gebouwd is, met allemaal lieve kleine gekleurde huisjes, geplaveide straatjes en verklede mensen Heel vrolijk en je kunt er rare dingen zoals berenvlees eten, of gewoon naar de Mac natuurlijk :p
Traditionelere leuke steden vind ik München, Madrid, Barcelona, Parijs uiteraard, Zürich(wel heel duur en misschien vind ik dat ook alleen maar omdat ik er gewoond heb :p) of Nice misschien.
Bedankt voor de tips! We gaan alle optie's zeker bekijken. We zijn nu vooral aan het kijken voor Londen omdat dat gewoon goedkoop en makkelijk te bereiken is, maar we gaan sowieso alle optie's meenemen
We zijn toch voor Londen gegaan! We vliegen 28 september, 's ochtends vroeg tot 30 september 's avonds vliegen we terug. We hebben een hotel heel dicht bij oxford street, dus het komt helemaal goed!
londen is heel gaaf! en alles is goed te bereiken met de metro!
ikkeniet
Geplaatst: 24-08-13 16:52
Met stip op 1: Rome. Alles op een paar km². Dus dicht in elkaar. Daardoor weinig reistijd verlies. Colloseum,Vaticaanstad, spaanse trappen, winkels van alles bij elkaar. Daarna Barcelona. Londen pas als laatste. Wel een mooie stad. Maar erg veel verlies aan reistijd. Zeer goed openbaar vervoer. Plus wisselen van euro's naar ponden.
Londen vond ik erg leuk, er is veel te zien en je hebt er leuke boetiekjes en het is anders dan andere steden. Je hebt echt het gevoel in het buitenland te zijn. Dat had ik ook in Barcelona. Milaan vond ik zelf wat minder, maar dat komt mss omdat ik er al meerdere keren geweest ben met school. Rome wil ik ook ooit nog eens heen, daar valt ook van alles te zien.
Londen is een goede keus iig! Je kunt je er zeker vermaken.