Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 18:58

Hallo Bokkers!

Morgen vertrekken wij naar Egypte (Hurghada), wij vinden het hier toch een beetje spannend!
En hebben net het reis bureau gebeld of we nog kunnen omboeken, ze hadden gekeken maar ze hadden alleen nog iets bij de NL antillen, alleen zonder goeie accomodatie, dus we gaan nu toch nog naar Egypte :(
Zijn er mensen die in Egypte (Hurghada) zijn geweest, en is er wat van de onrust te merken?

Groetjes!

sanso

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:00

wij zijn een paar weken geleden in sharm el sheikh geweest, niks van gemerkt! ze zeiden dat er meer politie en militairen rondreden maar we hebben er helemaal geen gezien! wij maakten ons ook zorgen maar dat was nergens voor nodig

ps. ik weet niet precies hoe de situatie is maar heel veel erger zou het toch niet geworden zijn in die paar weekjes?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:01

serieus?
wat slordig van zo'n reis organisatie, hoorde van de week dat alles weer is aangescherpt wat nederlandse toeristen betreft..
ik zou niet gaan..

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 19:04

sanso schreef:
wij zijn een paar weken geleden in sharm el sheikh geweest, niks van gemerkt! ze zeiden dat er meer politie en militairen rondreden maar we hebben er helemaal geen gezien! wij maakten ons ook zorgen maar dat was nergens voor nodig

ps. ik weet niet precies hoe de situatie is maar heel veel erger zou het toch niet geworden zijn in die paar weekjes?

nou we hebben net op het journaal gezien, dat er een bloedbad was geweest en dat er kans is op een burgeroorlog :(

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:05

Wij zijn 2 jaar geleden naar Egypte geweest, net na een grote opstand, wel minder heftig dan nu. In de badplaatsen zelf merk je niks, maar er worden geen trips naar de hoofdstad gedaan.

3 weken geleden zaten we in Tunesië toen een politicus vermoord werd. Hier in Nederland was er een hoop gedoe over en wat wij ter plekke allemaal wel niet moesten regelen. Wij hebben er in het toeristengedeelte nauwelijks wat van gemerkt. Je zag wel extra beveiliging en in de wat grote plaatsen een keer een kleine opstand, trips naar de hoofdstad werden geannuleerd.

Kijk even op de site van de rijksoverheid, staat veel informatie. Ook over wat er qua reizen geannuleerd word. Ik had een email alert, zodra er iets in het land gebeurde kreeg ik een mail, zo wist ik ook eerder over de moord dan in Nederland

Ik snap je gevoel en onrust, iig een hele fijne vakantie.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:07

Rond de rode zee is er niet veel aan de hand, er zal misschien wel wat beperkingen zijn, geen excursies etc.
Maar op het resort zal er niets aan de hand zijn hoor, hoogstens buiten het resort dat er wat meer militairen rond lopen, thats it.

ANVR zou als het echt onveilig is mensen niet laten gaan hoor, negatief reisadvies geld alleen voor cairo etc.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:07

De voornaamste protesten zijn in Cairo en luxor. Je moet natuurlijk wel voorzichtig blijven, er is wel meer politie te vinden in de andere steden. Verblijf je in een resort? Want daar en op de grote markten zal je niets mee krijgen, alleen je moet nu dus niet naar bv het tahirplein of de piramiden gaan.

fijne vakantie trouwens {:}

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:32

sannedeedee1 schreef:
sanso schreef:

nou we hebben net op het journaal gezien, dat er een bloedbad was geweest en dat er kans is op een burgeroorlog :(

ja maar dat is allemaal in het binnenland neem ik aan, niet bij de toeristische gedeeltes aan de rode zee, het enige wat er echt veranderd was in het resort waren de excursies, die waren aangepast zoals dat ze niet meer naar de piramides en zo gingen.. ik denk dat het allemaal wel mee valt

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:51

Kennisje van me is recent geweest (afgelopen maand), ellende is met name Caïro en Luxor.
Zit je in zo'n all-in-ellende, dan heb je helemaal weinig te vrezen volgens mij.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:57

Ik zit in Sharm el sheikh voor een touroperator, in sharm is niets aan de hand. de avondklok geld ook niet voor de toeristische plaatsen. wel nemen wij al een tijdje van iedereen de telefoon nummers bij aankomst, dat als er iets mocht gebeuren we iedereen snel kunnen bereiken. Als het echt niet kan, zouden ze je niet laten vertrekken. Met welke organisatie ga je ? in de badplaatsen is niets te merken, behalve dan extra politie, maar dat is voor je eigen veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:02

Ik kom er ook net vandaan, wil je er wel op wijzen dat de pleuris er is uitgebroken en dat er een avondklok is vanaf 7 uur...

De rellen etc. in Caïro hebben wij (in Sharm el Sheikh) niks van meegekregen.

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:10

Je kan in principe gewoon op vakantie naar Egypte gaan. Vooral als je in een badplaats (toeristisch) plek verblijft. Als daar wat zou gebeuren dan is het gedaan met Egypte dus dat risico kunnen ze echt niet nemen. Ik ken genoeg mensen die er nu zijn. Zelfs in de hoofdstad. Ik ben zelf half Egyptische en heb familie daar. Maar in de toeristische gebieden is het zo goed als veilig.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 21:47

Dankje wel voor jullie reacties!
Fijn om te horen dat er niet iets van te merken is!
Wij vertrekken morgen om 15:45 met ArkeFLy naar Hurghada.
Denken jullie dat het over straat ook nog veilig is? wij willen namelijk graag een wifi kaartje kopen zodat we internet hebben :+ Naar het winkelcentrum is ong 10 minutjes LOPEN vanaf het resort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:32

Zou je in je hotel moeten vragen om een taxi, dan weet je tenminste zeker dat je ook weer terug komt want die taxichauffeur gaat niet weg voor jij in je resort bent :)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:27

Ik vertrek dinsdag met mijn vriend naar Marsa Alam en knijp hem ook een beetje! Wij gaan morgen proberen om te boeken. Heb er toch geen goed gevoel bij!

Ik hoorde trouwens dat je een omboeksverzekering moet hebben om om te boeken? Heb ik nog nooit van gehoord, jullie wel?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 09:30

Doanique schreef:
Zou je in je hotel moeten vragen om een taxi, dan weet je tenminste zeker dat je ook weer terug komt want die taxichauffeur gaat niet weg voor jij in je resort bent :)

Ik stap liever niet in een auto, met een Egyptenaar aan het stuur :o die hebben volgens mij niet leren rijden, op de rijschool leren ze alleen maar toeteren :D (ben er vorig jaar namelijk ook geweest, alleen toen was het ook nog veilig in Caïro, en Luxoor daar hadden we namelijk een excursie gemaakt :+

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 09:32

sologirl schreef:
Ik vertrek dinsdag met mijn vriend naar Marsa Alam en knijp hem ook een beetje! Wij gaan morgen proberen om te boeken. Heb er toch geen goed gevoel bij!

Ik hoorde trouwens dat je een omboeksverzekering moet hebben om om te boeken? Heb ik nog nooit van gehoord, jullie wel?

Ja wij knijpen hem ook hier! maar we zijn met ze 5e en er is bijna overal maar plaats nog voor 4 (in het vliegtuig) of je zit niet all in clusive, of je zit niet dicht bij het strand ofzo :( dus toch maar naar Egypte want omboeken kon wel, maar je geld krijg je niet terug het is anders toch een beetje zonde als je een paar duizend euro weggooid :+

Ik heb er wel eens van gehoord, maar ik weet eigenlijk niet of wij dat hebben wat ik wel weet is dat we gister (1 dag van te voren) nog om konden boeken :o

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:35

Wij (mijn vriend en ik) zijn van plan om 1 of 3 sept naar Egypte te gaan. Zo als het er nu uit ziet, gaan wij ook gewoon. Wij boeken pas een aantal dagen voor vertrek, lijkt ons iets veiliger, kunnen we altijd nog iets anders uitzoeken mocht het in de plekken waar het nu nog rustig is ook onrustig worden.

Wij zijn niet bang en zijn dus ook nog steeds van plan om te gaan, wij gaan natuurlijk niet wanneer het reisadvies negatief is, maar dat is het vooralsnog niet.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:37

sannedeedee1 schreef:
Dankje wel voor jullie reacties!
Fijn om te horen dat er niet iets van te merken is!
Wij vertrekken morgen om 15:45 met ArkeFLy naar Hurghada.
Denken jullie dat het over straat ook nog veilig is? wij willen namelijk graag een wifi kaartje kopen zodat we internet hebben :+ Naar het winkelcentrum is ong 10 minutjes LOPEN vanaf het resort.

Neem je een tuktuk ben je er zo. :j

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:38

In de scandinavische landen halen ze wel mensen terug en Duitsland geeft code rood af. Dat maakt me vooral aan het twijfelen.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 09:40

Rienn schreef:
Wij (mijn vriend en ik) zijn van plan om 1 of 3 sept naar Egypte te gaan. Zo als het er nu uit ziet, gaan wij ook gewoon. Wij boeken pas een aantal dagen voor vertrek, lijkt ons iets veiliger, kunnen we altijd nog iets anders uitzoeken mocht het in de plekken waar het nu nog rustig is ook onrustig worden.

Wij zijn niet bang en zijn dus ook nog steeds van plan om te gaan, wij gaan natuurlijk niet wanneer het reisadvies negatief is, maar dat is het vooralsnog niet.

Oh okee, nou en anders we zien wel of we weer terug komen :D
Ik zou als ik die Egyptenaren was, daar ook niet uit gaan breken met oorlogen want dan is iedereen hun baan kwijt omdat toeristen daar niet meer heen gaan. Bijna alle Egyptenaren bij de badplaatsen leven van toerisme :+

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 09:41

sologirl schreef:
In de scandinavische landen halen ze wel mensen terug en Duitsland geeft code rood af. Dat maakt me vooral aan het twijfelen.

Oh dit wist ik niet! nah zal het lekker rustig zijn :+ nee maar, is dat ook bij de bad plaatsen? of echt in het binnenland, ze zeggen op het journaal nog steeds dat de bad plaatsen veilig zijn, maar ik ben stiekem wel een beetje bang :o

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:43

Het gaat iig over reisorganisaties, waar ze die mensen terughalen is niet specifiek genoemd. Ik zit wel nog een stuk verder weg dan jij, maar vind het toch niet fijn!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:49

Waarom neem je het alternatief van de organisatie niet aan? De accommodatie is dan misschien niet zo mooi maar je hebt wel meer rust.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:51

Amerika haalt ook mensen terug :j zo lang er in de ressorts aan Rode Zee en de Golf van Akaba geen negatief reisadvies is, kun je gewoon gaan lijkt mij.

Wij gaan naar het Sinaï-schiereiland en daar is wel of was wel een avondklok. Maar staat ook niets negatief over op de site van rijksoverheid.